DARS NIMA RAZUMEVANJA ZA "MAJHNE" KRŠITELJE: Tako odgovarja domačinom, ki so prejeli globo zaradi vinjete

Koper

Danes smo poročali o nejevolji, ki se je v zadnjih dneh razširila med mnogimi prebivalci Obale. V nabiralnike so namreč prejeli pošto Direkcije RS za avtoceste (Dars) z zasoljeno kaznijo. Razlog? Košček hitre ceste Koper–Izola med bencinskim servisom OMV in prvim izvozom, ali obratno od prvega izvoza do bencinskega servisa, so prevozili brez vinjete. Marsikaterega domačina jezi dejstvo, da je bencinski servis v smeri proti Izoli hkrati edini na Obali odprt 24 ur, dostop do njega pa je mogoče le z omenjene hitre ceste. Kako odgovarja Dars?

Za pojasnila smo se obrnili na Dars, kjer so nas takoj uvodoma spomnili, da je uporaba vinjet za vožnjo po slovenskih avtocestah in hitrih cestah obvezna od 1. julija 2008. "Nadzor nad uporabo e-vinjet izvajamo na celotnem avtocestnem omrežju, ne le na obalni hitri cesti. Kot je znano, je zaradi popolne zapore stare obalne ceste (med priključkom na Krožno cesto in priključkom Ruda) obvoz od 20. marca 2017 urejen po hitri cesti H6 Koper–Izola, skozi predor Markovec, zato samo med priključkoma Semedela in Izola ni obvezna uporaba vinjete." 

Elektronske vinjete, ki so v veljavo stopile letos, Darsovi zaposleni nadzorujejo s štirimi vrstami nadzorne opreme, ki jo je dobavil pogodbeni izvajalec vzpostavitve in delovanja e-vinjete, slovaški SkyToll. Uporabo e-vinjet tako nadzoruje 20 stacionarnih kamer – ki se trenutno nameščajo oziroma premeščajo na 25 portalov spremenljive prometno informativne signalizacije, v nadaljevanju pa se bodo te kamere nameščale oziroma premeščale tudi na 75 drogov, ki bodo postavljeni ob avtocestah in hitrih cestah v upravljanju družbe Dars – ter 40 prenosnih kamer na stojalih, ki jih poljubno postavijo cestninski nadzorniki. V 33 vozilih cestninskega nadzora so nameščene mobilne kamere, cestninski nadzorniki pa uporabljajo tudi ročne naprave, in sicer predvsem za preverjanje parkiranih vozil na avtocestnih počivališčih. 

Na celotnem avtocestnem omrežju je tako postavljenih 20 stacionarnih kamer, ki jih Darsovci premeščajo. Kjer kamer ni, se nadzor izvaja z ostalimi vrstami opreme. Navedeni sistem nadzora je delno začel delovati s 1. februarjem letos, v celoti pa konec februarja.

Kakšna je situacija na obalni hitri cesti?

Dars zagotavlja, da ni nihče dobil kazni za vožnjo brez vinjete po H6 od Semedele do predora in obratno, medtem ko sta omenjena bencinska servisa del cestninske ceste že od 1. julija 2008. "Z uvedbo e-vinjete nismo na novo uvedli nobene dodatne cestninske ceste," poudarjajo, s tem pa dajejo vedeti, da je prekršek pač prekršek. Očitno ne nameravajo spregledati tistih par metrov od bencinskega servisa do izvoza in obratno. 

V letošnjem letu, do 4. aprila, so sicer na Darsu v okviru nadzora celotnega avtocestnega omrežja zaradi neuporabe vinjet izdali skupno 6.469 plačilnih nalogov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
pinkopalinko |  07 .04. 2022 ob  10: 01
Kot je rekel sprevodnik v rdečem avtobusu: "propisi su propisi. Šta ako me netko vidi i prijavi me?"
ZigaZois |  06 .04. 2022 ob  20: 38
10
Najprej naj nam vrnejo cesto iz Izole do Bertokov, ki so jo spremenili v štiripasovnico in potem naj za**bavajo narod na AC. Do "Slavnika" naj jim bo, ker nam pustijo vozit skozi tunel brez vinjete.
vseved |  06 .04. 2022 ob  18: 43
Vedno se najde kak neandertalec in zažene vik in krik.
ManofSteel |  06 .04. 2022 ob  18: 21
-2
Kot prvo črpalka na AC ima dražje gorivo...napolni rezervoar čez dan na kakšni drugi črpalki pa ne bo mult...mislim, halo.