Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se je ob prevzemu mandata najprej spoprijela s projektom drugi tir. "Ne, ker bi tako izbrala, ampak sem bila v to primorana," je dejala za STA. Želi si, da bi pri gradnji sodelovala slovenska podjetja, med pogoji, ki jih bodo morali spoštovati izvajalci, pa je izpostavila spoštovanje delavskih pravic.
BRATUŠKOVA O LUKI KOPER: "Ne bom pristala, da bi ljudje v naši luki delali na kitajski način, poceni in 25 ur na dan"
Slovenija
Pospešeno delo na drugem tiru je po njenem mnenju nujno, saj je ocenila, da je bilo na projektu nekaj zaostankov. Na ministrstvu zdaj pripravljajo investicijski program, med drugim so imeli večurni sestanek z zunanjim izvajalcem, družbo Deloitte. V pogovoru o virih financiranja so pregledali tudi, kako bi na ceno projekta vplivalo sodelovanje zaledne države pri projektu - ta hip Madžarske. "Nimam še vseh podatkov, ampak mislim, da bodo določene informacije kar zanimive," je dejala.
Ministrica je večkrat izrazila prepričanje, da lahko Slovenija drugi tir zgradi sama, a sodelovanju zalednih držav ne bo nasprotovala, če se izkaže, da bo to projektu prineslo dodano vrednost. Nedavno je vlada na pobudo ministrstva z dokumentov v zvezi s pobudo za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko umaknila stopnjo tajnosti, saj Bratuškova ni našla nikakršnih zapisov, da bi bila tajnost želja Madžarov, kot je bilo slišati prej.
"Nismo še naredili pike pri sodelovanju z Madžarsko, bomo pa mi tisti, ki bomo postavljali pogoje, Madžarom ali komurkoli drugemu," je bila jasna Bratuškova.
Drugi tir za razvoj potrebuje tudi Luka Koper, ki mora po mnenju ministrice ostati v lasti države. "Je pa res, da bo samo naša konkurenčna prednost tista, ki bo pripomogla k njenemu hitremu razvoju. Zavedamo se, da je to lahko problem, vendar bo morala tudi Luka Koper sprejeti ukrepe, da ostane konkurenčna. Jaz verjamem, da jih bo," je dodala.
Informacije, da se za koprskemu konkurenčni pristanišči na Reki in v Trstu zanimajo Kitajci, ministrice ne skrbijo. "Če bodo Kitajci vstopili v pristanišči, to zame ne predstavlja sprememb, saj nikoli ne bom pristala, da bi ljudje v naši luki delali na kitajski način, kar pomeni poceni in 25 ur na dan," je poudarila, ob tem pa izrazila upanje, da sta, kar se tiče človekovih in delavskih pravic, enako evropsko usmerjeni tudi Italija in Hrvaška.
Prav tako namerava ta pogoja zapisati v razpis za gradnjo drugega tira, kar bi morala spoštovati tudi kitajska podjetja, če bi želela sodelovati. Gre namreč za velik projekt in ni prav veliko podjetij, ki bi takšen posel lahko prevzela. Kot je dejala, je treba preveriti pravne okvire, a si želi, da bi pri projektu sodelovali tudi slovenski izvajalci. "Zavedam pa se, da verjetno kot nosilec posla, zaradi referenc, zelo težko," je dodala.