BOSTE ZARADI KORONAVIRUSA ODPOVEDALI POTOVANJE? Takšne so vaše pravice do povračila denarja

Slovenija

Zaradi širjenja novega koronavirusa po Evropi nekateri potrošniki odpovedujejo potovanja in hotelske rezervacije, mnogi pa se sprašujejo, ali imajo v tem primeru pravico do povračila že plačanega denarja ali odškodnine. Po zakonu o varstvu potrošnikov imajo določene pravice tisti, ki odpovedujejo paketna potovanja, rezervirana preko agencije.

Kot so pojasnili v Evropskem potrošniškem centru Slovenija, ki deluje v okviru gospodarskega ministrstva, se tudi pri turističnih paketih upošteva posebnosti različnih ponudb in situacij, pa tudi način sklenitve pogodbe, "kjer so pravice potrošnika in obveznosti ponudnika urejene različno, odvisno od tega ali je bila pogodba sklenjena na daljavo (preko spleta), izven poslovnih prostorov ali v poslovnih prostorih prodajalca".

Pri pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh odstopi od pogodbe brez navedbe razloga, informacija o pravici do odstopa pa je sestavni del pogodbe o paketnem potovanju.

Tako pri pogodbah, sklenjenih zunaj in v poslovnih prostorih agencije, pa po poteku tega roka lahko potrošnik odstopi od pogodbe o paketnem potovanju in je upravičen do povračila vseh plačil brez plačila kakršne koli odstopnine, "kadar se pred začetkom potovanja v kraju potovanja ali v neposredni bližini pojavijo neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na izvedbo turističnega paketa, ali neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na prevoz potrošnika v kraj potovanja". 

V primeru odstopa potrošnika od pogodbe o paketnem potovanju mora organizator potovanja najpozneje v 14 dneh vrniti potrošniku vsa opravljena plačila, so pojasnili v potrošniškem centru.

Pri presojanju, ali gre za neizogibne in izredne okoliščine, bi bilo treba po njihovem mnenju upoštevati obvestila pristojnih državnih organov o razmerah v kraju potovanja ali kraju, ki je na poti do njega, predvsem glede stopnje tveganja za varnost ali zdravje ljudi, ki nameravajo potovati v te kraje.

Ministrstvo za zunanje zadeve denimo v povezavi z epidemijo novega koronavirusa na Kitajskem slovenskim državljanom svetuje, naj preložijo nenujna potovanja. "Hkrati odsvetujemo potovanja v kitajske province, kjer je vzpostavljena karantena ali veljajo transportne omejitve in zapore. Med njimi so Hubei, Hunan, Henan, Guangdong in Zhejiang," piše na spletni strani ministrstva.

V povezavi z Italijo se medtem zavzemajo za previdnost in upoštevanje nasvetov za preprečevanje okužbe, pri čemer izpostavljajo deželi, v katerih so uvedli karanteno s popolno prepovedjo dostopa ali odhoda. Tistim, ki potujejo v ti deželi ali ju prečkajo, svetujejo upoštevanje omejitev in odločitev lokalnih oblasti.

Če potnik odpove potovanje v kraj, kjer ni razglašeno tveganje za zdravje ali varnost ljudi, pa nima pravice do povračila celotne kupnine. "Organizator potovanja lahko v tem primeru zadrži ustrezno in upravičeno odstopnino, standardi za določitev le-te so lahko sestavni del pogodbe. V navedenem primeru pride seveda v poštev tudi zavarovanje, ki ga je potrošnik morebiti sklenil za primer odpovedi potovanja. Pri tem je pomembno, kakšen je obseg situacij oz. tveganj, ki jih to zavarovanje krije," so pojasnili v potrošniškem centru.

Prepričani so sicer, da se večina agencij in drugih ponudnikov na področju potovanj in prevozov zaveda težavnosti trenutne situacije za potnike in da bodo zato sami sprejeli ustrezne odločitve za zmanjšanje tveganja in škode, hkrati pa, kjer bo to mogoče, s prizadetimi potniki sklenili dogovore.

Glede na to, da se v določenih okoliščinah lahko organizator potovanja odloči odstopiti od pogodbe o paketnem potovanju in potrošniku vrniti vsa plačila, ali, če je v to prisiljen, bistveno spremeniti katero od glavnih značilnosti pogodbe, potrošnikom, ki razmišljajo o odpovedi potovanja, svetujejo, naj se prej pozanimajo, kakšni so načrti organizatorja.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija