Adria Airways in Aerodrom Ljubljana usmerjena v razvoj

Adria Airways in Aerodrom Ljubljana, ki ju namerava vlada privatizirati, kljub negotovi lastniški strukturi stremita k razvoju. V letalskem prevozniku zaključujejo pripravo strategije za poslovanje v prihodnjih letih, v upravljalcu brniškega letališča pa po zavrnitvi investicije v nov terminal pripravljajo popravke poslovnih načrtov.

Adria Airways letos posluje po načrtih. V prvih osmih mesecih je ustvarila 1,2 milijona evrov izgube iz poslovanja, kar je 5,7 milijona evrov manj kot v enakem obdobju lani. Število rednih in čarter letov so v skladu z načrti zmanjšali za šest odstotkov, število prepeljanih potnikov pa je doseglo 702.437, kar na letni ravni predstavlja dvoodstotno rast.

Adria Airways premostitvenega posojila letošnjo zimo ne bo potrebovala, saj je likvidnostna situacija rešena, poslovno nepotrebno premoženje, ki ga prodaja slovenski letalski prevoznik, med drugim hangar za vzdrževanje letal in letalsko šolo, pa naj bi kupce našlo do konca letošnjega leta.

Vse moči zato že usmerjajo v prihodnjo poletno sezono, ko bodo uvedli kar nekaj novih linij. Nekajkrat tedensko bodo leteli v Varšavo, Prago, London (Gatwick), uvedli bodo linijo Tirana - Frankfurt, medtem ko linije v Dublin ne bo, je potrdil Anžur. Dobro kaže tudi glede nadaljevanja čarterskih povezav s Kuvajtom.

Adria Airways na seznamu za privatizacijo

Adria Airways je tudi na seznamu 15 podjetij, ki jih je vlada Alenke Bratušek predvidela za privatizacijo, čeprav se je postopek prodaje 74,87-odstotnega deleža družbe, pri čemer večji del odpade na državo, začel že pred tem. Časnik Finance je pred kratkim poročal, da bo država predvidoma v kratkem ustavila prodajo letalskega prevoznika, čez čas pa naj bi začela nov postopek.

Veliko bolj resno se odvija postopek prodaje Aerodroma Ljubljana, ki ga vodi Zmago Skobir. Država, Slovenska odškodninska družba, Kapitalska družba, Zavarovalnica Triglav, KD Skladi in NFD, ki imajo skupaj v lasti 73,34 odstotka Aerodroma Ljubljana, so namreč prejšnji teden podpisali sporazum o skupnem nastopanju pri prodaji družbe.

Kakšnega lastnika si želijo v Aerodromu Ljubljana?

"Na splošno je v evropskem prostoru v zadnjem času pri oddaji letališča v koncesijo ali pri prodaji sprejemljiv tak strateški partner, ki bo skrbel za razvoj letališča, npr. upravljavec letališča, ki ne sme biti bližje od 500 kilometrov, saj bi v nasprotnem primeru lahko prišlo do medsebojnega konkuriranja in kanibalizacije na področju prometa ter posledično zaostanka v razvoju," so zapisali.

Pomembno se jim zdi tudi, da ima morebitni nov lastnik bogate izkušnje in dobre reference ter da zdravo posluje. Konkretno se glede vprašanja primernega lastnika niso želeli opredeljevati, so pa opozorili, da je ključna premišljena izbira kupca, "ki bo letališče kot infrastrukturo nacionalnega pomena še naprej razvijal in s tem skrbel za mobilnost v in iz države".

Morebiten prihod novega lastnika bi verjetno pomembno vplival na načrte, povezane z razvojem Letališča Jožeta Pučnika. Potem ko so mali delničarji na septembrski skupščini Aerodroma Ljubljana, na kateri država ni smela glasovati, zavrnili 57 milijonov evrov vredno investicijo v nov potniški terminal, uprava že išče najboljše poti za prihodnji razvoj družbe in letališča.

Aerodrom Ljubljana v prvem polletju ustvaril več kot dva milijona evrov čistega dobička

Aerodrom Ljubljana v letošnjem letu posluje zelo dobro. V prvem polletju je ustvaril dobra dva milijona evrov čistega dobička, kar je 2,4 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju, za dobrega pol milijona evrov pa kljub opravljenim slabitvam nekaterih finančnih naložb presega tudi načrte.

Pozitivni trendi na področju prometa so se sicer nadaljevali tudi v poletnih mesecih. Število potnikov se je v javnem potniškem prometu od januarja do konca avgusta na letni ravni povečalo za sedem odstotkov.

Prizadevajo si pritegniti nove letalske prevoznike

V družbi si ves čas prizadevajo, da bi na brniško letališče pritegnili nove letalske prevoznike in razširili sodelovanje z obstoječimi, kar se je že obrestovalo v letošnjem poletnem voznem redu. Turkish Airlines je pričel z dnevnim letenjem v Carigrad, Finnair je pogosteje letel v Helsinke, Adria Airways pa je znova vzpostavila povezavo s Parizom, ki jo ohranja tudi v zimski sezoni.

Decembra dnevni leti proti Beogradu

V okviru tega je srbski prevoznik Air Serbia, ki je ob strateškem partnerstvu z letalsko družbo iz Združenih arabskih emiratov Etihad Airways zrasel iz družbe Jat Airways, napovedal, da bo decembra začel z dnevnim letenjem iz Ljubljane v Beograd. Na Brniku želijo čim prej ponuditi tudi kakšno novo destinacijo, za kar največji potencial kažejo severna Nemčija, Skandinavija, Iberski polotok in Italija.

Jacgues de Molay |  02 .11. 2013 ob  19: 41
Zadnja izkušnja z našo letalsko družbo. Let z dopoldneva prestavljen na popoldan, ob času poleta pa še ura in pol zamude.Pojasnilo je sledilo-redna vzdrževalna dela. Lepo vas prosim, pa ne v času mojega dopusta. Urejenost v potniški kabini so poglavje zase, sedeži brez prevlek v predelu glave in umazani. Sprašujem se, kako lahko takšna letalska družba sploh lahko leti v EU.
Gringo |  02 .11. 2013 ob  19: 05
Zanimivo. Do sedaj sta bila usmerjeni v izčrpavanje, po novem pa v razvoj? 50 let prepozno.