ADRIA AIRWAYS IMA ŠE TEDEN DNI ČASA: Če ne bo prepričala agencije, bo ob licenco

Slovenija

Adria Airways mora agenciji za civilno letalstvo do 2. oktobra predložiti potrjen finančni načrt prestrukturiranja, podkrepljen med drugim s podpisanimi najemnimi pogodbami za letala in vpisom v spričevalo letalskega prevoznika. Če družba tega ne bo storila, ji bo agencija odvzela operativno licenco, je povedal direktor agencije Rok Marolt.

Agencija je takšno odločitev sprejela po današnji ustni obravnavi s predstavniki Adrie Airways, na kateri so sodelovale odgovorne osebe družbe, ki so neposredno odgovorne za varnost, in finančna direktorica. Če Adria v tednu dni zahtevane dokumentacije ne bo predložila, ne bo več mogla izvajati komercialnih letalskih prevozov, če jo bo predložila, pa se bodo na agenciji hitro odločili, ali so dokazila dovolj trdna za ohranitev licence.

Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani poudaril Marolt, agencija ne bo več pristajala na dokapitalizacije z raznimi manevri pripojitev, prenosov blagovnih znamk in podobno. Tudi zagotovila za morebitnega strateškega partnerja bodo morala biti trdna, je dodal.

Na vprašanje, koliko svežega kapitala bi potrebovala Adria, je Marolt odgovoril, da je to stvar lastnikov. Gre za precej velike vsote denarja, več deset milijonov evrov. Težko komentira letno poročilo, ker še ni javno objavljeno, zato niso pristojni za razlago.

Vodstvo Adrie Airways je sicer lastniku, nemškemu skladu 4K Invest, dalo do ponedeljka čas, da se odloči, ali bo šel v finančno prestrukturiranje. Če bodo na to pristali, bodo imeli 30 dni časa za izvedbo prestrukturiranja, če pa se za prestrukturiranje ne bodo odločili, pa bržkone sledi stečaj letalskega prevoznika.

Prevoznik je namreč insolventen po dveh kriterijih in izpolnjuje le še kriterij, da je zaposlenim izplačal večino plač. Je pa neizplačana še četrtina plač za avgust in poravnava teh obveznosti je eno od dokazil, ki jih čez teden dni pričakujejo na agenciji. Stečaj sicer pomeni avtomatično izgubo operativne licence, o njem pa mora prevoznik agencijo obvestiti nemudoma. V primeru izgube licence bi moral prevoznik za njeno vnovično pridobitev dostaviti zagotovila, da ima dovolj sredstev za varno letenje v obdobju 12 mesecev.

Agencija je sicer danes Adrii Airways zaradi zahtev najemodajalcev izdala tudi dve ustni odločbi, in sicer za zaustavitev dveh letal CRJ 900 in za zaustavitev treh Airbusovih letal A3019. Na spričevalu ima tako vpisanih še deset letal, šest letal tipa CRJ proizvajalca Bombardier in štiri letala Saab 2000, a je Marolt razkril, da imajo na agenciji za šest letal že zahtevek lastnikov, da se jih izpiše s spričevala, nimajo pa še vseh potrebnih dokumentov za to.

Adria Airways: "Ne držijo navedbe, da bi bile najemne pogodbe prekinjene"

Letalska družba Adria Airways je medtem zanikala neuradne informacije, da naj bi vse družbe, od katerih je najemala letala, sprožile postopke za prekinitev pogodb za najem. "Adria Airways upravlja z vsemi svojimi letali. Ne držijo navedbe, da bi bile najemne pogodbe prekinjene," so sporočili za STA.

Kot smo danes že poročali, je Adria Airways pred časom vsa svoja letala prodala liziniškim hišam in jih sedaj najema. Po poročanju Financ naj bi vse lizinške hiše Adrii Airways sedaj odpovedale pogodbe za najem letal, vendar v družbi to zanikajo.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Istriano |  25 .09. 2019 ob  16: 27
Jaz ne vem, kaj toliko pišejo o Adrii, se je ekipa že zdavnaj omastila v tem podjetju in potem prodala preglodano kost tujemu lastniku. Če ne bo Adrie bodo pa drugi leteli, največje letalo pod slovensko zastavo nima v lasti Adria, ampak Solinair. Bo kupil Solinair še par potniških letal pa bo.