ZPS PREVERIL OPERATERJE: Premalo informacij ob sklepanju pogodb

Potrošniki se po ugotovitvah Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) srečujejo s težavami pri uporabi telekomunikacijskih storitev. Te so kompleksne in zahtevajo dobršno stopnjo razumevanja, vendar pa potrošniki, kot so v ZPS opozorili na današnji novinarski konferenci, pred podpisom pogodbe za mobilno telefonijo pogosto ne dobijo dovolj informacij.

ZPS je ob nedavnem primerjalnem ocenjevanju sklepanja naročniškega razmerja za mobilno telefonijo pri slovenskih operaterjih ugotovila, da operaterji potrošnikom pred sklenitvijo pogodbe ne predstavijo splošnih pogojev poslovanja, je poudaril Boštjan Okorn iz ZPS.

V okviru ocenjevanja, ki ga je sofinanciralo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, so obiskali osem poslovalnic štirih največjih operaterjev mobilne telefonije v Sloveniji.

"Zadovoljni smo lahko z dejstvom, da prav noben svetovalec ni izpostavljal vezave naročniškega razmerja ali nam celo vsiljeval nakupa telefona. Prav tako nas svetovalci niso skušali prepričati, naj se odločimo za še kakšno njihovo storitev, pa čeprav so vsi štirje operaterji dejavni tudi v svetu fiksnega interneta, televizije in fiksne telefonije," je kot pozitivno izpostavil Okorn.

Vendar pa je, kot je dodal, po izbiri naročniškega paketa sklepanje pogodbe steklo zelo hitro. "Od nas so zahtevali osebni dokument in davčno številko, izbrali smo si lahko telefonsko številko, a pred podpisom nam niti en svetovalec ni predstavil splošnih pogojev poslovanja, v njih izpostavil kakšne posebnosti in nam omogočili vpogleda v celotni cenik storitev, ki se tičejo naročniškega paketa," je navedel Okron.

"Takšno ravnanje je zaskrbljujoče, saj marsikateri potrošnik zaide v težave pri svojem operaterju tudi zato, ker dejansko ni seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja," pa je dodal Matjaž Jakin iz ZPS. Kljub temu, da pogojev prej niso videli, pa je na vseh pogodbah pisalo, da je potrošnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja in cenikom storitev, na večini pa celo, da je splošne pogoje prejel, čeprav jih v resnici ni.

 

Po pregledu natisnjenih pogodb so ugotovili, da nikjer ni bilo natančno zapisano, kaj vsebuje naročniški paket, za katerega se je potrošnik odločil, in kakšna je njegova cena.

ZPS je o rezultatih ocenjevanja obvestili vse sodelujoče operaterje in jih pozval, naj izboljšajo prakso na tem področju in na ta način povečajo varstvo potrošnikov ter poskrbijo za njihovo večje zadovoljstvo in zmanjšanje števila pritožb, ki so posledica nerazumevanja pogodbenega odnosa.

Deli novico: