Žnidar: Umestitev Kopra v dva evropska koridorja je zelo pomembna

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Ljubo Žnidar je včeraj v Bruslju izpostavil pomen vključitve koprskega pristanišča v dva evropska prometna koridorja: jadransko-baltskega in sredozemskega. Ob tem je opozoril, da bo treba pospešiti vse postopke za izvedbo projektov za investicije na tem področju.

Državni sekretar se je včeraj v Bruslju udeležil zasedanja prometnih ministrov EU, ki so se seznanili s poročilom o napredku obravnave instrumenta za povezovanje Evrope, ki vključuje tudi financiranje projektov na evropskih prometnih koridorjih.

Proračun bo bistveno nižji

Evropska komisija je za ta instrument v prihodnjem finančnem okviru 2014-2020 predlagala 50 milijard sredstev, sedaj pa grozi, da bodo ta v pogajanjih članic o proračunu za obdobje 2014-2020 zmanjšana na 36 milijard evrov.

Za Slovenijo je sicer v okviru prometnega dela instrumenta za povezovanje Evrope ključno, da je koprsko pristanišče vključeno v dva evropska koridorja.

Koprsko pristanišče je namreč z vključitvijo v sredozemski koridor na železniških oseh Trst-Divača, Koper-Divača-Ljubljana-Maribor, ljubljanski vozel in Maribor-Zalalövö povezano z madžarskim trgom in naprej proti vzhodu, z umestitvijo v jadransko-baltski koridor pa s ključnimi trgi - Avstrijo, Slovaško in Češko, na katerih si v prihodnje obeta največjo rast.

Evropska komisija je sicer sprva predlagala, naj bo Koper le del sredozemskega koridorja, vendar si je nato Slovenija v pogajanjih z drugimi članicami izborila tudi njegovo umestitev v jadransko-baltski koridor.

Koper kot strateška točka

To sta v torek potrdila tudi odbora Evropskega parlamenta za promet in turizem ter za industrijo, raziskave in energetiko. Enak izid je mogoče pričakovati tudi na glasovanju na plenarnem zasedanju parlamenta, tako da je vključitev Kopra v oba koridorja po Žnidarjevih besedah sedaj že "dejstvo".

Državni sekretar Žnidar je danes izpostavil pomen umestitve Kopra v oba koridorja, saj to po njegovih besedah pomeni, da bo lahko Slovenija vse projekte na teh oseh v letih 2014-2020 sofinancirala z evropskimi sredstvi.

Ob tem je državni sekretar opozoril, da je v Sloveniji "v tem trenutku relativno malo pripravljenih projektov, ki bi jih lahko danes začeli izvajati" in da je treba "zelo zelo intenzivno pospešiti vse postopke", predvsem v delu do pridobitve gradbenega dovoljenja, da bo mogoče začeti z investicijami.

V prvi vrsti gre za drugi tir odseka Koper-Divača, glede katerega Žnidar računa, da bi lahko šle "v letu 2014 zadeve pospešeno naprej". Opozoril pa je tudi na to, da bo treba po novem letu doreči osnovne smernice za ljubljansko železniško vozlišče. "Prihaja čas, ko bo treba sprejeti odločitve," je poudaril.

Glasovanje odborov je že v torek pozdravila tudi evropska poslanka Tanja Fajon. "Prvi korak k realizaciji slovenskega nacionalnega interesa je storjen," je poudarila in dodala, da je to "izjemnega pomena za razvoj EU ter strateškega pomena za prihodnost Slovenije". Obenem je posvarila, da bi bilo zmanjšanje sredstev za ta instrument na 36 milijard evrov za prihodnost Evrope "katastrofa".

Več iz rubrike Gospodarstvo:

Nastaja nov konglomerat Adriatic Slovenice in KD Group-a

McDonald`s v Kopru od sobote!

Svet za radiodifuzijo s pozitivnim mnenjem o Planetu TV in Antenni

Deli novico: