VLADA Z DRUGIM TIROM ODLAŠA: Gre za postopno tlakovanje poti do privatizacije?

Slovenija

Poslanska skupina ZL zahteva sklic nujne skupne seje odborov DZ za infrastrukturo in za gospodarstvo, na kateri bi spregovorili o zadnjih težavah Luke Koper zaradi zasičenosti zmogljivosti na slovenskem železniškem omrežju ter načrtih glede izgradnje drugega železniškega tira Koper-Divača.

V ZL so se za sklic skupne seje odborov odločili zaradi zadnjih zastojev pri prevozu tovora v oz. iz koprskega pristanišča in izpadu posla Luke Koper z nemškim Daimlerjem.

"Po vseh zapletih okoli drugega tira, odnosa vlade do Luke Koper in zaustavitvi prometa na železnici se postavlja vprašanje, ali je razvoj Luke Koper dejansko prioriteta vlade ali pa gre za postopno tlakovanje poti do privatizacije," je danes v izjavi dejal poslanec Matej T. Vatovec.

Poudaril je, da je izgradnja drugega železniškega tira Koper-Divača ključna za razvoj logistične in prometne panoge v Slovenije, poleg tega pa gre za visoko donosno socialno naložbo, ki je smotrna tudi iz okoljevarstvenega vidika.

Vlada namerno odlaša?

"Vlada pa z izgradnjo drugega tira še vedno odlaša," je dejal Vatovec, ki se mu zdi, da do tega prihaja namerno, saj vlada še pred izgradnjo začenja s privatizacijo drugega tira, tiho privatizacijo Luke Koper ter razkosavanjem pristaniških dejavnosti s pomočjo javno zasebnih partnerstev in pristaniških koncesij.

"Nezaslišano je, da za ta projekt, ki je strateškega pomena za razvoj Luke koper, Slovenskih železnic in državne infrastrukture nasploh, vlada ustanavlja državno podjetje in obenem že predvideva tudi njegovo privatizacijo," ocenjuje Vatovec.

O vsem tem želijo poslanci ZL razpravljati na skupni seji odborov za infrastrukturo in za gospodarstvo, za katero predlagajo nekaj sklepov. Infrastrukturno ministrstvo naj tako v 30 dneh pripravi poročilo o razlogih za zaostanke na tirih in ukrepi za njihovo odpravo, gospodarsko ministrstvo naj v enakem času pripravi poročilo o izpadu dejavnosti v Luki Koper na slovensko gospodarstvo, infrastrukturno ministrstvo pa naj v 60 dneh zaključi vse analize v zvezi z drugim tirom.

Vlada naj ob tem zagotovi tudi, da bo tako izgradnja kot upravljanje javne železniške infrastrukture v državni lasti, brez vsakršnih možnosti privatizacije.

Deli novico: