Violeta Bulc ubrala oseben pristop in prepričala skoraj vse

Svoje zaslišanje je pred odborom Evroskega parlamenta za promet zaključila  slovenska komisarska kandidatka Violeta Bulc.

Dobila je pester nabor vprašanj

Bulčeva je dobila zelo pester nabor vprašanj, ki so se nanašala na zelo različne prometne teme, od problema ozkih grl na Donavi do vprašanja podpore malim lokalnim in regionalnim letališčem, ki so ključna vez odročnih delov v Evropi s preostalimi območji ter pomembna za turizem in gospodarski razvoj.

Njen nastop je bil suveren, odgovore je pogosto začinila z zgodbicami iz svojega življenja. V odgovoru na vprašanje o podpori in pomenu lokalnih letališč se je strinjala, da so ta ključna za razvoj lokalnih območij, in zatrdila, da si bo prizadevala za nove poslovne modele za ohranitev malih lokalnih letališč, ter spomnila na primer portoroškega letališča, ki je pomemben za turizem v Sloveniji.

Svoje besede je ponazorila z osebno izkušnjo, ko je letela na otoček Barra v škotskih Hebridih, kjer je ena najnevarnejših pristajalnih stez na svetu in po njenih besedah "eno najbolj vznemirljivih letališč, kar si jih je mogoče predstavljati, saj deluje samo ob oseki".

Borila sem bom za Evropejce in za evropske pravice, borila se bom za pravičnost, za vzajemnost, je zagotovila evropskim poslancem. Večkrat je določno poudarila, da ne bo socialnega dampinga.

Izpostavila pomen izboljšanja evropske zakonodaje

Socialne pravice so neverjetna prednost Evrope, ki ima veliko zakonodaje na tem področju, a ne vemo, kako se izvaja, zato želim najprej vedeti, kdo izvaja kaj, da lahko potem ukrepamo glede držav, ki ne izvajajo tega, kar je že bilo dogovorjeno, je poudarila. Večkrat je izpostavila pomen izboljšanja evropske zakonodaje.

Izrazila je presenečenje nad razkorakom med neverjetno rastjo v pomorstvu in visoko stopnjo brezposelnosti, predvsem med mladimi. "To preprosto nima smisla," je dejala in obljubila, da bo preučila razloge za to.

Večkrat je izpostavila tudi dva od ključnih konceptov v evropski politiki: "onesnaževalec plača" ter "uporabi ali izgubi". Pri slednjem gre za pomen strateške in usmerjene porabe evropskih sredstev. Ta koncept je po njenih besedah ključen za zaostritev discipline in okrepitev odgovornosti.

Pomen ciljne uporabe evropskih sredstev je znova ponazorila s slovenskim primerom, češ da je kot slovenska ministrica za kohezijo v kratkem času hitro ugotovila, kako se pomembni projekti preprosto ne izvajajo, s čimer pač ni mogoče zagotoviti zaželene prihodnosti.

V odgovoru na vprašanje o tem, kako se bo borila za okolju prijazna pristanišča, je poudarila, kako jo je navdušila zgodba, kako pristanišča nagradijo ladje z ekološkimi motorji s cenejšimi tarifami, ter zatrdila, da bo spodbujala zelene rešitve, ki že obstajajo.

Veliko vprašanj o železniškim svežnjem

Veliko vprašanj je bilo v povezavi s četrtim železniškim svežnjem, ki je v postopku sprejemanja in je tarča številnih kritik, na primer glede njegove smiselnosti, saj se niti tretji železniški sveženj ne izvaja. "Ne želim še petega, dajmo se boriti za četrtega," je pozvala.

Dobila je tudi vprašanje o varnostnih ukrepih na letališčih zaradi ebole, na kar je odgovorila, da je proti zapiranju letališč, saj to preprečuje učinkovito ukrepanje, a dodala, da je potrebno evropsko stališče o tem.

Proti koncu je Bulčeva, ki je ves čas odgovarjala v tekoči angleščini, priznala, da je že malce utrujena in da se tudi njena angleščina že malce lomi. Dobivala je le strokovna vprašanja, povezana s področjem, ki naj bi ga pokrivala. Nobenih vprašanj ni bilo v povezavi z njenimi hobiji, ki so v evropskih medijih pritegnili veliko pozornosti, prav tako nobenih resnih kritik, si je pa prislužila nekaj pohval za konkretne odgovore.

Sama omenila svoj hobi - hojo po žerjavici

Violeta Bulc je na koncu sicer sama omenila enega od svojih hobijev, hojo po žerjavici: "Veste, da hodim po žerjavici in med zaslišanjem sem se nekajkrat ustrašila, da se bom opekla, ampak se nisem, vsaj upam tako."

Svoj nastop pred poslanci je zaključila z obljubo, da bo v delo vložila svojo energijo in svoj inovatorski duh. "Verjamem, da lahko vsak problem rešimo, če sodelujemo, in skupaj lahko promet vrnemo vrh evropske politične agende," je dejala poslancem.

Deli novico:

solinar mona |  21 .10. 2014 ob  06: 40
Solinar ti si mona
Solinar |  21 .10. 2014 ob  01: 59
Lahko se je delat norce.

Solinar |  21 .10. 2014 ob  01: 57
Violeta glumiš gljivo...
Solinar |  20 .10. 2014 ob  23: 29
Violeto sprašujem kaj je to lahko tako mogočnega, kar ji brani, da bi nehali vzgajat tulipane in da bi začeli namesto tulipanov vzgajati hrano za umirajoče otroke v Afriki.