VETO NA ZAKON O DRUGEM TIRU ALI CELO REFERENDUM? "Kakršen je, uzakonja krajo"

Zakon o drugem tiru, ki ga je minuli četrtek sprejel DZ, čaka odločanje o vetu v državnem svetu. Odločanje zahteva interesna skupina lokalnih interesov, DS pa bo o vetu odločal v sredo. Nekatere civilne iniciative si medtem prizadevajo zbrati potrebnih 2500 podpisov za začetek referendumskih postopkov.

Če bodo svetniki veto podprli, bo moral DZ o zakonu ponovno odločati, pri čemer pa bo moral zakon potrditi z absolutno večino.

Kot je zapisano v predlogu odložilnega veta, predlaganega zakona o drugem tiru Divača-Koper ne morejo podpreti, saj gre za enega ključnih infrastrukturnih projektov v Sloveniji, ki zahteva premišljene rešitve za njegovo realizacijo, a jih zakon ne vsebuje.

"Med drugim sploh ne zagotavlja stabilne finančne konstrukcije za izvedbo projekta, čeprav naj bi bil njegov cilj prav zagotovitev učinkovitega modela financiranja gradnje drugega tira," so poudarili.

Poleg tega še ni jasno, ali bodo zaledne države, s katerimi se pogovarjajo predstavniki vlade, pri gradnji sploh sodelovale in s kakšno finančno soudeležbo in predvsem pod kakšnimi pogoji.

Luka Koper lahko pomaga drugače

Državni svetniki opozarjajo tudi na nesprejemljivo dodatno finančno obremenitev prevoznikov v obliki pribitka k cestnini in Luke Koper v obliki takse na pretovor v koprskem tovornem pristanišču, čemur nasprotujejo v Združenju za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, Sekciji za promet pri Obrno-podjetniški zbornici Slovenije in Luki Koper.

"Dodatna finančna obremenitev navedenih deležnikov v transportni verigi bo povzročila poslabšanje njihovega konkurenčnega položaja, kar z vidika težnje po večji prepoznavnosti Slovenije kot pomembne logistične destinacije (za oskrbo zalednih držav) ni ustrezna rešitev," so poudarili.

Po njihovi oceni je glede na pričakovane koristi drugega tira za Luko Koper sicer prav, da ta sodeluje pri financiranju izgradnje, vendar bi bilo bolj logično, da se kot vir financiranja gradnje drugega tira predvidi dobiček Luke Koper.

Državni svetniki opozarjajo tudi, da bi morala družba 2TDK namesto omejene odgovornosti nositi neomejeno odgovornost za opravljanje svojih nalog. "Glede na pretekle slabe izkušnje pri gradnji večjih (infrastrukturnih) projektov (npr. Teš 6) bi moral zakon omejiti korupcijska tveganja na minimum in določiti dodatne pogoje za odgovorne osebe," so izpostavili predlagatelji veta in dodali še, da bi morale odgovorne osebe odgovarjati za svoje delo z vsem svojim premoženjem, dokler ne preide infrastruktura v last države.

Bodo zbrali dovolj podpisov za referendum?

Poleg svetnikov si zakon prizadevajo ustaviti tudi v nekaterih civilnih iniciativah. Vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je v ponedeljek pojasnil, da zbiranje podpisov že poteka. V ponedeljek so imeli po oceni Kovačiča 1000 podpisov, do petka pa jih potrebujejo 2500.

Če bodo civilne iniciative pobudo vložile v skladu z zakonom, bo moral predsednik DZ Milan Brglez v sedmih dneh po njenem prejemu določiti koledarski rok, v katerem se zbirajo podpisi volivcev za podporo zahtevi za razpis referenduma. Zahtevo volivcev lahko vloži pobudnik najpozneje v sedmih dneh po preteku roka za zbiranje podpisov volivcev.

Kovačič je ob predstavitvi aktivnosti za zbiranje podpisov dejal, da zakon, kakršen je, uzakonja krajo. Nima nikakršnih varovalk, ki bi omogočale nadzor. Če pa ni nadzora pa je možno vse, je bil kritičen.

Deli novico:

DOVOLJ VAS MAMO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |  25 .04. 2017 ob  15: 56
MI POTREBUJEMO NEODVISNO PRIMORSKO REGIJO IN NE TO LJUBLJANSKO MAFIJO.
Link do obrazca za podpise |  25 .04. 2017 ob  13: 45
http://24kul.si/media/datoteke/VK13-Obrazec-2TDK-PDF.pdf
satir |  25 .04. 2017 ob  13: 25
še ena domača:
Proga Prešnica—Koper (1967)
Enotirna proga na odseku med Prešnico in Koprom je bila zgrajena med letoma 1965 in 1967, sprva izključno kot tovorna proga za potrebe Luke Koper. Slavnostna otvoritev je bila 2. decembra 1967. 27. decembra 1975 je bila končana elektrifikacija proge med Divačo in Koprom. Prvotni povezavi do luke je leta 1979 sledila še izgradnja potniške postaje Koper. Leta 1987 je bil v Divači zgrajen divaški lok, s čimer je omogočena pot tovornih vlakov po tako imenovanem »soškem koridorju« med Koprom in Jesenicami brez obveznega ustavljanja v Divači.
satir |  25 .04. 2017 ob  13: 23
Pa še ena: Železniška proga Šamac - Sarajevo, zgrajena od 1.4. do 15.11.1947 (sedem mesecev in pol). Dolžina 240 km, 9 tunelov skupne dolžine 2.267 m, 17 mostov v skupni dolžini 1330 m. Na progi je bilo vgrajeno 288 kretnic, ob njej pa 107 postaj.
Izvajalec: mladinske delovne brigade
satir |  25 .04. 2017 ob  13: 22
Želézniška próga Bŕčko-Bánovići je 88 km dolga normalnotirna proga med krajema Brčko in Banovići v severovzhodni Bosni, zgrajena leta 1946 z mladinskimi delovnimi brigadami.

Izvorni namen gradnje proge je bilo izkoriščanje nahajališč rjavega premoga v banoviškem bazenu za pogon termoelektrarne Nikola Tesla v Obrenovcu. Proga je povezovala premogovnik dnevnega kopa v Banovićih z rečnim pristaniščem v Brčkem, od tam pa se je premog tovoril nizvodno po Savi. Sredi marca 1946 je gradbeni oddelek prometnega ministrstva dobil nalogo, da izvede pripravljalna dela. Elaborat o gradnji je bil pripravljen v nepolnem mesecu dni, 1. aprila so se začele priprave, 1. maja pa so prve mladinske brigade že začele z delom. Pri gradnji proge je sodelovalo 60.000 prostovoljcev iz celotne Jugoslavije, ki so večidel brez pomoči mehanizacije izkopali 1,4 milijona kubičnih metrov zemlje in 140.000 kubičnih metrov kamenja. Dela so bila zaključena 4. novembra istega leta. Na progi sta dva predora v skupni dolžini 667 m in 22 mostov v skupni dolžini 455 m.
2.tir |  25 .04. 2017 ob  12: 36
Mi ne potrebujemo 2.tira! Mi rabimo 3-4 tir.!!