Večja profesionalnost, a manj norih idej

Na največjem, ker petdnevnem festivalu oglaševalske, kreativne in marketinške stroke v, kot pravijo njegovi organizatorji, Novi Evropi, ki se jutri končuje na Bernardinu, bodo tudi letos podelili priznanje za najbolj kreativen plakat neuradnega dela tekmovanja. Njegova tema je "Portorož Piran, kjer je Zlati boben doma že 20 let". Nagrajenca bodo razglasili jutri, o prispelih delih, ki brez dvoma pronicljivo prikazujejo Piran in Portorož, pa smo se pogovarjali s predsednikom žirije Juretom Apihom, ki mu najboljši plakat pomagata izbirati še Milka Pogliani iz Italije in Juraj Vaculik s Slovaške.

Natečaj Piran Portorož Poster Award za najbolj kreativen plakat sta razpisala župan Občine Piran in Turistično združenje Portorož, nanj pa so bili povabljeni mladi ustvarjalci do 30. leta starosti, ki prihajajo iz držav tako imenovane Nove Evrope. Tema plakata je jubilej Zlatega bobna, ki ga bosta prihodnje leto Piran in Portorož gostila že dvajsetič. Avtor najboljšega plakata bo nagrajen s tisoč evri in dvema brezplačnima kotizacijama za obisk festivala Zlati boben 2013.

Na 19. mednarodnem oglaševalskem festivalu Zlati boben 2012 v Grand Hotelu Bernardin v Portorožu sodeluje dobrih 800 udeležencev, kar je nekaj deset manj kot lani. Od torka do petka gosti številne zanimive in ugledne govorce ter strokovnjake iz kreativne in oglaševalske industrije. 265 agencij iz 26 držav nove Evrope je v uradni tekmovalni del prijavilo kar 1.438 del, ki se potegujejo za 16 Velikih nagrad Grand Prix: Zlati in Srebrni bobni, Zlata roža, Tartini nagrada, Zlata mreža, Velika nagrada za znamko, Virtuoso nagrade in nagrada Zlata ura.

"Žirija si je ogledala kar 164 prijavljenih plakatov, kar je, glede na zelo kratek rok za prijavo, ki je bil le dva tedna, precej. Tudi tema je dokaj zahtevna. Presenetila me je široka mednarodna zasedba avtorjev, saj so med njimi Poljaki, Rusi, Bolgari, Makedonci ... To je zelo velik prostor. Kar spoštovanja je vredno, kako so skušali  eni bolj eni pa malo manj uspešno  ujeti duh Portoroža, Pirana in jubilej Bobna. Sicer pa bodo lahko kandidati zaradi kratkega razpisa svoja dela do prihodnjega leta oziroma do morebitne uporabe gotovo tehnično še dodelali," pravi Jure Apih, starosta slovenske oglaševalske stroke, katerega ime od lani krasi Zid slavnih tega festivala. To častno mesto si je zaslužil z dolgoletnim trudom in prispevkom k razvoju Zlatega bobna, ki ga je skupaj z Meto Dobnikar postavil na zemljevid pomembnih in prestižnih tovrstnih festivalov.

Tradicija za najbolj kreativen plakat, katerega vsebina je tako ali drugače povezana s Piranom ali Portorožem, je dolga že več kot deset let in na njih so avtorji tematsko obdelovali tudi soline, sol in druge povesti o teh dveh mestih. O delu žirije pa Apih pravi: "Žirija je bila kar v dilemi in če se bo kdo odločil o uporabi teh plakatov, se bo morda odločil tudi drugače. Mi smo gledali, kaj je profesionalno najboljše, ni pa nujno, da bo to tudi uporabljeno. Pri selekciji izbora 20 najboljših del, ki so prišla v ožji izbor, se nam v žiriji ni bilo lahko odločati, pri izboru najboljših treh pa smo si bili enotni."

Katera so ta dela, nam Apih pred jutrišnjo podelitvijo nagrad seveda ni mogel razkriti, o letošnjem Zlatem bobnu pa je dejal: "Festival še traja, zato o njem težko govorim. Zelo pozitivno je, da je v primerjavi z lanskim zraslo število agencij, ki sodelujejo, žal pa ne število v tekmovalni del prijavljenih izdelkov in obiskovalcev. No, očitno pa je, da se krog agencij, ki cenijo Zlati boben, širi. V našo stroko prihajajo nove generacije kreativcev in na njihovih delih se vidi, da so vedno bolj šolani ter da jim tehnika danes omogoča že vsakršne hokus pokuse, zaradi česar sploh ni več tako fascinantna. No, morda je letos opaznih nekoliko manj norih idej, je pa zato profesionalnost večja."

Deli novico: