V ŽIVO: Zaslišanje Violete Bulc

Svoje zaslišanje je pred odborom Evroskega parlamenta za promet začela slovenska komisarska kandidatka Violeta Bulc.

Bulčeva: Prometu bom dala pomen, ki si ga zasluži

V današnji dinamični družbi, ki terja povezljivost, mobilnost in globalno zavedanje, je promet namreč hrbtenica našega gospodarstva in življenj, je poudarila Bulčeva, ki naj bi v novi komisiji Jean-Clauda Junckerja vodila prometni resor.

Da se v EU tega zavedajo, dokazuje dejstvo, da je proračun za prometno infrastrukturo v sedanjem sedemletnem proračunu unije trikrat višji, kot je bil v prejšnjem, in znaša okoli 25 milijard evrov.

"Popolnoma se zavedam odgovornosti, ki jo prinaša takšna zaveza. In upam, da boste v meni prepoznali strastno zagovornico tega vitalnega sektorja," je nadaljevala. Kot je izpostavila, mora biti promet prijazen okolju, konkurenčen in obenem vključujoč - saj je konec koncev namenjen ljudem.

Delo nove komisije bo usmerjeno predvsem v ustvarjanje delovnih mest, rasti in ohranjanje socialne pravičnosti. In ti elementi morajo biti tudi del vseh vidikov prometne politike.

Prometna omrežja so ključen element evropskega enotnega trga in "so del rešitve za gospodarsko okrevanje Evrope". Če bo potrjena za evropsko komisarko, bo uporabila "svoje izkušnje, odločnost in predanost", da zagotovi, da bo promet prinašal službe in rast ter prispeval k zeleni agendi EU.

Vseevropsko prometno omrežje mora postati realnost, gradnja še manjkajočih členov in odprava ozkih grl je bistvena, je poudarila in dodala, da si bi aktivno prizadevala za čim hitrejše sprejetje t. i. enotnega evropskega neba in četrtega železniškega paketa.

Bulčeva: Brez vlaganj v promet ne bo šlo

Večkrat je izpostavila, da brez vlaganj v promet ne bo šlo, brez njih bomo izgubili globalno konkurenčnost. "Z uporabo inovativnih finančnih instrumentov za usmerjanje investicij v ključno infrastrukturo lahko pomagamo ustvarjati delovna mesta, krepiti rast in konkurenčnost v času, ko Evropa to najbolj potrebuje."

Kot inženirka in podjetnica se obenem dobro zaveda velikega pomena novih tehnologij, tudi v prometu, je nadaljevala in posebej izpostavila velik potencial informacijsko-komunikacijskih tehnologij za "trajnostni uspeh".

Inovacije so ključne, EU potrebuje "tehnološki sunek"

Mesta in urbana področja so še posebej odlično igrišče za inovacije: "Poglejte moje mesto, Ljubljano - ki ima po zaslugi projekta EU Civitas sedaj pet hibridnih avtobusov in 20 avtobusov na metan."

Ob tem je Bulčeva posebej izpostavila pobudo za t. i. pametna mesta, ki da bo njen nosilni projekt v prihodnjih petih letih, in t. i. inteligentne prometne sisteme (ITS).

Pozabila ni niti na okoljske vidike prometne politike. Kot je poudarila, mora igrati promet pomembno vlogo v okoljskih ciljih unije - ne le za povečanje deleža obnovljivih virov energije in alternativnih goriv, ampak tudi pri doseganju širših zavez glede zmanjšanja toplogrednih emisij.

A če bi morala svojo prihodnjo agendo strniti v eno samo besedo, bi ta bila "ljudje", je nadaljevala Bulčeva in spomnila na socialne vidike prometa ter njegov vpliv na delavce, njihovo življenje, zdravje in varnost. Odločno je proti socialnemu dumpingu. V promet želi privabiti več žensk in mladih.

Ob koncu nagovora poslancem se je označila kot komisarska kandidatka "odprte glave", predana reševanju problemov s sodelovanjem in na inovativen način, saj se zaveda, da vse, kar delamo, delamo "za nas, ljudi in da izboljšamo naša življenja".

Zaslišanje se bo zaklučilo okoli 22. ure

Sedaj sledijo vprašanja poslancev - članov pristojnega odbora za promet. Zaslišanje se bo predvidoma zaključilo okoli 22. ure. Kot je na Twitterju napovedala Bulčeva, ki je poslance na začetku tako kot vsi komisarski kandidati nagovorila v angleščini, bo v tem jeziku tudi odgovarjala.

Odbor bo nato o ustreznosti komisarske kandidatke odločal v torek zjutraj, po nekaterih informacijah naj bi se sestal že zjutraj ob 8.30.

Kot je sicer danes na začetku zaslišanja spomnil predsednik odbora za promet Michael Cramer, je za odborom že eno uspešno zaslišanje - prvotnega kandidata za komisarja za promet, Slovaka Maroša Šefčoviča. Junckerju je tudi pisal, da želijo Šefčoviča za komisarja, a, kot je dejal, ni nikoli prejel odgovora.

Deli novico:

Hudoba |  20 .10. 2014 ob  22: 50
He, he, Violetica je pa gobčna od hudiča. Zagotovo bo komisarka. Se je dokaj dobro pripravila, čeprav je bila v svojih odgovorih večkrat presplošna. Vsekakor boljša kot Alenka. Slovenska šamanka je zacoprala Bruselj. Zanimivo.