V Semedeli novo, 42. krožišče za večjo prometno varnost

Koper

Novo krožišče je postavljeno na križišču ulice Vena Pilona v Semedeli, ob nekdanjih Slavnikovih garažah, kjer je še posebej v jutranjih urah promet precej zgoščen in je vključevanje z Nove ulice na glavno cesto oteženo.

Na tem delu je zaradi neprilagojene hitrosti nevarno tudi prečkanje glavne ceste tako za pešce kot tudi kolesarje, kar je bil še dodaten razlog za ureditev krožnega križišča, ki povsem ukinja delovanje semaforja. Krožišča, teh je v Kopru skupaj kar 42, so se namreč izkazala kot dobra rešitev, tako iz prometnovarnostnega vidika, saj v mestu praktično ne beležijo več hujših nesreč, kot tudi iz vidika boljše prometne pretočnosti.

Nadgrajen opozorilni detektor mrtvega kota 

V bližini krožišča, ob priključku ulice Za gradom na ulico Vena Pilona so postavili tablo COPS@ROAD, ki voznike pri vključevanju na glavno cesto opozarja na prihajajoča vozila z Ulice Vena Pilona. Gre za novejši sistem, nadgradnjo t. i. opozorilnega detektorja mrtvega kota, ki na podlagi senzorja zazna bližajoče se vozilo, še preden je to v vidnem polju udeleženca v cestnem prometu, kar je dobrodošlo pri zagotavljanju večje prometne varnosti, predvsem na problematičnih in nepreglednih odsekih oziroma priključkih.

Deli novico:

Erazem |  22 .04. 2014 ob  05: 58
KKoprčan, če imaš vozniško dovoljenje, pa si pozabil, ali morebiti nisi nikoli vedel: Pred krožišči je en znak - narobe obrnjen trikotnik. Ko ga vidiš, moraš zmanjšati hitrost in če je potrebno, tudi ustaviti. Saj to ni ne vem kakšen miselni preskok, kaj ne da?
Resnica |  20 .04. 2014 ob  19: 24
Kakor koli je sajenje rožic butasto, je bilo o varnosti in krožiščih storjenega veliko (nikoli ni dovolj) s strani občine! V glasilu MOK so praktični napotki in prikaz, prav tako na spletni strani občine, pa celo v nacionalnih medijih se je o tem veliko govorilo. Za to jim gredo vse pohvale. Če se ljudje temu pač ne bodo prilagodili (saj to ni novost), bodo pač ob bonitete, denarce itd. K sreči pa vsaj žrtev ne bo, semfaorizirano križišče se je veliko krat zgodilo, da je kdo prevozil s svetlobno hitrostjo, za krožišče bi to težko rekel.

Je pa to obično predvolilno sajenje rožic. Beeee
pilot |  18 .04. 2014 ob  21: 54
Krožišča so že v redu, težava je v tem, da velika večina voznikov ne pozna pravil vožnje skozi njih. Organizirati je treba tečaj varne vožnje, še lažje pa vsem voznikom (občanom) razdeliti "zloženko" s slikami in navodili!
Resnica |  18 .04. 2014 ob  15: 20
Krožišča so varna, vsaj z vidika zmanjašne hitrosti prevoza in posledično manj hudimi poškodbami v morebitnih nezgodah, kjer so udeleženi peščci ali kolesarji.

Nimam nič proti krožiščem, še zlasti, ker so veliko bolj prepustna.

Imam pa veliko proti predvolilnemu sajenju rožic. Beeeeee.
KKoprčan |  18 .04. 2014 ob  10: 34
-1
Na tem krožišču ti sploh ne rabi zmanjšati hitrosti saj iz smeri Markovec Koper in obratno voziš skoraj naravnost.
Zdi se mi da s tem niso povečali varnosti za pešce.
David |  18 .04. 2014 ob  07: 42
Križišča niso prvenstveno namenjena zmanjševanju hitrosti ampak optimiranemi vodenju križanih se prometnih prometnih tokov. Zmanjševanje hitrosti se v osnovi ureja z ustreznimi tehničnimi elementi ceste oz. sistemi za kontrolirano vodenje prometa.

Izgovori, da kdo spregleda rdečo luč (sedaj s krožiščem teh težav ne bo) so brezpredmetni in spada v problem kulture voznikov. To nima nobene veze z ustrezno dimenzionirano cestno infrastrukturo. Danes se s tem očitno ukvarjajo osebe, ki so pridobile moč odločanja preko vez, da zadostijo gradbenemu lobiju. Nič narobe, da se uredi (gradi), samo naj se upošteva vsaj osnovna načela, za kaj je kakšna stvar koristna in kaj naj se zgradi.
kiki |  17 .04. 2014 ob  18: 57
Na kroziscu si enostavno prisiljen zmanjsati hitrost,ce pa je semafor obstaja vedno nevarnost,da kdo namerno ali pa ponesreci spregleda rdeco luc in povzroci nesreco.
Mario da Semedella |  17 .04. 2014 ob  18: 47
Mi girano le palle.
sergio |  17 .04. 2014 ob  16: 00
to je 1. krožišče, ki se mi zdi da je slabše kot prej. Zdaj je pretočnost manjša kot prej....
@David |  17 .04. 2014 ob  13: 21
Teoretično so pešci najbolj varni v semaforiziranem križišču, v praksi pa na vsakih nekaj let pridivja skozi rdečo odsoten voznik (sploh dol z Markovca), ki lahko do smrti povozi pešca/kolesarja. V krožišču posledice praviloma niso tako hude.
@KKoprčan |  17 .04. 2014 ob  12: 08
Si šel kdaj peš v tisti podhod? Si šel kdaj s kolesom v tisti podhod? Si šel kdaj z invalidskim vozičkom v tisti podhod?
Tisti podhod je kriminalno dejanje projektankta, ne pa podhod. Naklon je podoben kaki hudi steni v alpah, totalno neživljensko in popolnoma neuporabno! Važno, da se je pokasiralo!
David |  17 .04. 2014 ob  09: 47
Popolnoma zgrešeni pojmi čemu služi krožišče.
Za pešce je semaforizirano križišče vedno bolj varno križišče kot katerokoli krožišče, zato je govor o tem, da s krožiščem povečamo varnost prešcev neumnost brez primere.

Krožišče je upravičeno takrat, ko je zaradi enakomernosti tokov iz vseh smereh semaforizirano križišče manj prepustno. Vse ostale utemeljitve so samo zato, da se upravičijo gradbena dela.

To še ne pomeni, da v KP niso nekatera krožišča upravičena. Žal pa jih je mnogo postavljenih brez strokovnih argumentov in brez pravega učinka. Še posebej tista, ki ne izpolnjujejo minimalnih geometrijskih zahtev, da bi vsaj promet umirjala.
1