V petek bo začela delovati Finančna uprava RS

Slovenija

V petek, 1. avgusta, bo začela delovati Finančna uprava RS (Furs), v katero se bosta združili carinska in davčna uprava. V novi upravi bo za nedoločen čas zaposlenih 3701 javnih uslužbencev, ki jih bo kot vršilka dolžnosti generalne direktorice vodila dosedanja generalna direktorica davčne uprave Jana Ahčin.

V novi Furs se bosta na podlagi zakona o finančni upravi združili Carinska uprava RS (Curs) in Davčna uprava RS (Durs). V začetku se bosta v generalni finančni urad združila generalni carinski in generalni davčni urad, delovanje lokalnih carinskih in davčnih uradov pa bo ostalo nespremenjeno do konca letošnjega leta.

Carinski in davčni uradi tako zaenkrat ostajajo na istih lokacijah, nespremenjeni ostajajo kontaktni podatki in uradne ure. Po 1. januarju pa bodo finančni uradi urejeni le še na sedežih sedanjih davčnih uradov, so danes sporočili iz Dursa in Cursa.

Nepravilnosti in goljufije bodo ljudje odslej lahko prijavili na anonimni 24-urni brezplačni telefon 080 11 22 ali na elektronski naslov prijave.fu@gov.si. Fotografije računov lahko še naprej pošiljajo na telefonsko številko 051 241 241, poleg tega pa še na nov elektronski naslov blagajne.fu@gov.si. 1. avgusta bo začela delovati nova spletna stran www.fu.gov.si, predvidoma do konca letošnjega leta pa bosta kot arhivski spletni strani obstajali še današnji spletni strani davčne in carinske službe.

Sicer pa 1. avgusta preidejo na Furs vse pristojnosti, ki jih zakon določa za carinsko in davčno službo. Prav tako preidejo na Furs vse pravice in obveznosti davčne in carinske službe. Nova finančna uprava prevzema vsa finančna sredstva, premično in nepremično premoženje, ki ju upravljata davčna in carinska služba, dokumentarno in arhivsko gradivo ter vse javne uslužbence, zaposlene v obeh službah.

Ustanovitev Fursa ne vpliva na veljavnost pogodb s poslovnimi partnerji, ki sta jih sklenili carinska in davčna služba. Pogodbe in naročilnice ostajajo v veljavi, prav tako ni treba sklepati aneksov k pogodbam, so pojasnili na obeh upravah.

Vlada se je Furs odločila ustanoviti po ukinitvi carinskega nadzora na meji med Slovenijo in Hrvaško, potem ko je ta sredi lanskega leta vstopila v EU. Takrat so se na carinski upravi sprostili kadrovski viri, po drugi strani pa so v Dursu že dlje časa opozarjali na pomanjkanje inšpektorjev. Obe upravi sta doslej že večkrat sodelovali tudi na terenu.

Strošek združevanja uprav 257.400 evrov

Po poročanju časnika Dnevnik bo skupni strošek združevanja obeh uprav po navedbah Dursa znašal 257.400 evrov, od tega bo 170.000 evrov odpadlo na povezovanje in poenotenje IT-omrežja. Pri tem pa še ni vračunan dodatek na stalnost, ki so ga doslej prejemali le zaposleni na Cursu, odslej pa ga bodo tudi tisti, ki so bili doslej zaposleni na Dursu. Teh stroškov na davčni upravi sicer še niso mogli oceniti, saj še preverjajo upravičenost posameznikov do dodatka. Slednji znaša 0,33 odstotka osnovne plače, izplačevati pa se začne po petih letih dela.

Prav dodatek na stalnost je bil pred meseci kamen spotike na poti združevanja obeh uprav. Carinski uslužbenci namreč niso želeli pristati na odpravo dodatka z namenom izenačitve dohodkov z davčnimi uslužbenci. Zakon o finančni upravi sicer navaja, da se ta dodatek izplačuje uradnim osebam, ki opravljajo zahtevnejše naloge nadzora ali naloge na terenu. To pa so lahko tako bivši zaposleni na Dursu kot na Cursu. Na carini naj bi ga po novem prejemalo 1317 od približno 1400 uslužbencev, na Dursu pa 1350 od okoli 2400 zaposlenih, piše Dnevnik.

Sicer pa je bilo precej slabe volje v preteklih mesecih tudi zaradi zamud pri podzakonskih aktih, vendar naj bi bil velik del tega sedaj urejen. V Sindikatu carinikov Slovenije pa po informacijah Dnevnika do združitve še naprej ostajajo skeptični, saj v njej še vedno ne vidijo smisla in sinergij. Prav tako menijo, da bodo stroški združitve precej višji, kot jih navaja Durs, še piše Dnevnik.

Temeljna naloga enotne finančne uprave bo pobiranje obveznih dajatev. Vlada z združitvijo obeh služb računa tudi na racionalizacijo postopkov ter optimizacijo stroškov do zdaj ločenih organov ter zmanjšanje administrativnih ovir. Med novimi nalogami uprave pa bo boj zoper zaposlovanje in delo na črno in nadzor nad časom vožnje, odmora in počitka voznikov.

Deli novico:

Zakaj |  30 .07. 2014 ob  20: 43
Članek je aktualen in je bil še danes kot aktualna novica, ga ni več in je potrebno ga iskat v iskalniku sprašujem administratorja Regional obalo?
Prosim za odgovor, sicer zahtevam, da ga ponovno vključite v aktualne novice.
Hej |  30 .07. 2014 ob  12: 48
Furio: Predlagam ti, da v kolikor s posloval z Dokičem, torej, da si pri njem opravil kakršnokoli pravno storitev in seveda od njega zahteval račun za opravljeno storitev (to je tvoja pravica in hkrati dolžnost) predložiš kopijo računa na DURS oziroma na blagajne.fu@gov.si. in ga prijaviš na anonimni 24-urni brezplačni telefon 080 11 22 ali na elektronski naslov prijave.fu@gov.si. Poleg navedenega ga lahko prijaviš na Odvetniško zbornico zaradi malomarnega, nestrokovnega neskrbnega, celo zavajujočega dela, če je temu tako, ker se zahteva od takega poklica standard skrbnega strokovnjaka, ki je tretiran zelo strogo. To velja za vse odvetnike !!!!!

Danes je potrebna NAŠA aktivnost in nadzor takih in podobnih poklicev (da ne govorimo o delu javnih uslužbencev) in ne čakat, da premaknejo sedlo institucije, ki so za nadzor nad delom pristojne.

Aja, nslednjem primeru se vidi, da se nam bolj ali manj nič ne da in znamo samo s prstkom kazat na nepravilnosti.
Primer: Na okrajnem, okrožnem in delovnem sodišču (razen v redkih izjemah-ko gre za mladoletnike, poslov. skrivnosti, družinske zadeve..) so glavne obravnave JAVNE, kar pomeni, da se lahko vsak udeleži. S svojo prisotnostjo vpliva na sodstvo, da delajo bolj korektno in v skladu z zakoni. Sej veste množica ima veliko moč, da prepreči razne nepravilnosti, ki se sicer dogajajo. Poglejte v USA kako se ljudje raje udeležujejo glavnih obravnav, kot da bi gledali neumnosti po TV. Sam grem večkrat, ko mi dopušča čas in moram priznati, da razen sodnice in strank sodne dvorane samevajo. Moram pa priznati, da sem zaradi slednjih obiskov bolje informiran glede marsičesa, kar sicer ne bi bil.

ZAKTIVIRAJMO SE ! Na portalu http://www.sodisce.si na levi strani kliknite na sodišča, izerite željeno sodišče in razpored aktualnih obravnav (pravdnee, kazenske,...kar vam srce poželi) Do 15. avgusta so sodne pošitnice, tako da do takrat jih žal ni)

Akcija, Lp
IN |  30 .07. 2014 ob  08: 22
Spet se boste usrali, banda nesposobna
KKoprčan |  30 .07. 2014 ob  07: 43
Pa sej to je bivša SDK ki so ga ukinili da so lahko pokradli celo državo.Zdaj ko pa zmanjkuje denarja in delovnih mest v javni upravi ga je nekdo spet povlekel iz omare kao finančna rešitev za našo državo.
StrupeniAdi |  29 .07. 2014 ob  16: 52
lp
Furio-nič ne bo!Nimajo ne volje ne znanja,pa tudi zakonodaja je daleč od kakšne efikasne in učinkovite zadeve.Za to so poskrbeli naši vrli pravniki.....lp
Furio |  29 .07. 2014 ob  15: 02
a bodo pregledali tudi "poslovanja" Ervina Dokiča v Piranu ? .........