Nedavni zaplet pri razpisu za nakup novega čolna za nujne intervencije je razkril težave, s katerimi se ubadajo na upravi za pomorstvo. Ob precej dotrajani floti bi potrebovali vsaj še eno večje plovilo s kabino, katere nakup je predviden v letu 2016, in vsaj še eno manjše plovilo, meni direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec.
Uprava za pomorstvo bi potrebovala vsaj še dva čolna
Koper
Direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec
Zaplet pri razpisu za nakup novega čolna
Po dogovoru s policijo o uporabi istega radarskega sistema na morju je uprava za pomorstvo letos privarčevala pol milijona evrov, ki bi jih sicer morala nameniti za lasten radar. S privarčevanim denarjem so nameravali iti v nakup manjšega plovila za nujne intervencije, dobili so tudi soglasje ministrstva za objavo razpisa in tudi izbrali ponudnika, ki je izpolnjeval vse razpisne pogoje, je za STA spomnil Klinec.
Vendar se je neizbrani ponudnik pritožil in kljub temu, da sta pritožbo kot neutemeljeno zavrnila tako uprava za pomorstvo kot kasneje državna revizijska komisija, je zmanjkalo časa za pripravo novega razpisa. Ker ne gre za namenska sredstva in jih mora uprava zato porabiti do konca leta, se bo denar vrnil v proračun.
Odvzeli so jim sredstva
Ker ne gre za namenska sredstva, je tudi vprašanje, če jim bodo na finančnem ministrstvu v prihodnjem letu odobrili ponovitev razpisa. Ob tem prvi mož uprave za pomorstvo spominja, da so že pod prejšnjim vodstvom sprva uspeli priti do namenskih sredstev, s katerimi bi zamenjali dotrajana čolna v Izoli in Piranu, a je kasneje prišlo do rezov in so jim ta sredstva odvzeli.
Uprava za pomorstvo trenutno premore le en večji čoln, KP-10, ki je namenjen iskanju in reševanju na morju v vseh vremenskih razmerah. Gre sicer za odličen čoln, ki pa ni več najnovejši, v primeru vzdrževalnih del ali popravil pa ne bi imeli primernega čolna za intervencije v vsakršnih razmerah, opozarja Klinec. Nabava še enega tovrstnega plovila je načrtovana šele v letu 2016.
Letno opravijo okoli 150 intervencij
Na upravi za pomorstvo sicer letno opravijo okoli 150 intervencij, in čeprav je akcij iskanja in reševanja nekoliko manj, je izjemnega pomena, da imaš na razpolago plovilo, ki mu lahko tudi v najtežjih razmerah povsem zaupaš, da se lahko posvetiš izključno ponesrečencu, je prepričan Klinec. V nujnih primerih bi lahko na morje sicer poslali pomorsko policijo ali vojsko, kar pa je povezano z bistveno višjimi stroški reševanja in je torej nesmotrno, meni direktor uprave za pomorstvo.
Od dveh manjših, dotrajanih čolnov v Izoli in Piranu so uspeli piranskega zamenjati s 5,5-metrskim podpornim čolnom, medtem ko je izolski še v uporabi, vendar je tam "bolj za figuro kot za kakšno intervencijo". Glede na močno dotrajanost Klinec tudi ne vidi smisla v njegovi obnovi.
Tako bi poleg že omenjenega večjega plovila za intervencije v vseh razmerah potrebovali za opravljanje tekočih nalog vsaj še eno plovilo. Pri tem se Klinec bolj kot k plastičnim čolnom, ki se niso izkazali za najbolj uporabne, nagiba h gumenjakom, tako zaradi fleksibilnosti uporabe kot zaradi stroškov. Takšne čolne je namreč lažje vzdrževati, za njihovo upravljanje pa zadostuje tudi manjša posadka, kar glede na njihove težave s kadri ni zanemarljivo. Ob tem Klinec opozarja še, da od plovil pobirajo precej pristojbin prav iz naslova varnosti na morju, medtem ko celotni proračun uprave znaša le polovico teh sredstev.
predvsem in samo je najprej potrebno vse službe vezane na morej in pristanišče, združiti! To pomeni, da se mora nujno ustanoviti eno skupnost vseh tistih, ki delujejo na morju in pristanišču. To je praksa povsod po svetu, samo pri nas je nimamo.
Samo, če se deležniki vezani na morje in pristanišče združijo v enakovredne sogovornike, bomo lahko delovali po pravilih stroke in uzancah, ki veljajo po celem svetu. Mednarodno pomorsko pravo ni kar tako in velja tudi za našo državo. Vendar pa smo v Sloveniji precej zašli na neka stranka pota in pri tem dali veljavo izključno oblastem. To pa prinaša samo slabe reči, saj obast oziroma državni organi SAMI NE MOREJO vedeti in razumeti kakšne so potrebe v vseh segmentih mora in pristanišča! Zato se zainteresirana javnost, vezana na morje in pristanišče, redno pogovarja in dogovarja. Ponavljam, tako je povsod, samo pri nas ne.
Res je, da je birokratizacija potegnila za sabo neverjetno veliko dela, ampak tudi to bi bilo drugače, če bi imeli pristaniško skupnost. Saj bi s skupnimi močmi in predvsem zdravo pametjo ta velika skupina zaiteresirane javnosti imela prekleto večjo moč, kot jo imajo posamezne službe in združenja danes.
Ker pa delujejo drugačni interesi, take skupine nimamo. Interesi pa so večkrat zgolj samo apetiti in v večini primerov so službe in pravilniki ter zakoni, ki jih urejajo POLITIKI ene prazne in nepotrebne pisarije. Stroka je bila vseh letih po osamosvojitvi odrinjena na stran in ni imela NIKOLI možnosti sodelovati pri zakonih in ostalim!
Dr. Pavliha je res bil minister in je tudi sodeloval pri raznih zadevah, tudi Pomorskem zakoniku, vendar pa je tudi sam priznal, da je težko delati pod pritiski. Tako imamo eno veliko skropucalu namesto Pomorskega zakonika in kompletno oblast nad pristaniščem ene same firme.
Za misli ne more biti nihče kaznovan.
Meni je žal tudi to da pomorski policaj lahko postaneš s pomorsko šolo in izpitom za čoln in da pri zaposlovanju nimajo prednosti tisti ki so opravili srednjo pomorsko šolo oziroma fakulteto za pomorstvo in promet !
V spodnjem primeru trčenja med gliserjem dolžine 4,75m in pasaro dolžine 6,4 m, ki se je pripetil ob pomolu Financa v Medulinskem zalivu pri Puli je prišlo do precej nenevadne nesreče, ko je gliser dobesedno nasedel na pasaro. Lesena pasara z dvema članoma posadke in z ladijskim motorjem moči 13,6 kW je izplula iz medulinskega pristanišča, medtem ko je plastični gliser z enim članom posadke in z motorjem moči 36,8 kW plul proti pristanišču in je v tem trenutku vanj iz smeri juga trčila pasara.
Kapetan pulske Luške kapitanije Lucio Toffeti je po nesreči opozoril vse voditelje čolnov, da se držijo pravil na morju in so pozorni tudi na to, da je sedanji čas, čas dolgih nočnih ur in da za nemarnost in nepazljivost ni opravičila.
Ministrstvo je pozvalo vse udeležence v pomorskem prometu, da se skozi celotno leto spoštujejo vse zakonitosti varne plovbe po morju., da so pozorni na vsa opozorila ob izhodu na morje. Posebej morajo upoštevati nevarnosti, ki prežijo ob tem ter striktno pazijo na vso potrebno opremo, ki mora biti tehnično brezhibna in z katero morajo znati upravljati. Prav tako so dolžni opozarjati in dosledno spoštovati vsa pravila in azpoložljivo signalizacijo, ki je na voljo za večjo varnost vseh udeležencev v pomorskem prometu.
http://www.glasistre.hr/vijesti/crna_kronika/utvrdjuje-se-odgovornost-za-sudar-pasare-i-glisera-485858