Težave, ko jih je najmanj treba

Avtomoto

Prihaja prva malo večja ohladitev in kdo ve, kaj nam bo zima še prinesla. Sredi novembra smo avto z zimsko opremo formalno pripravili na zimo, a če se za bližajoče praznike odpravljamo kam dlje ali pa na zimski smučarski dopust v kake gorske oziroma višinske kraje, kjer bo zima kraljevala bolj odločno, mu namenimo še malo pozornosti. Tudi sicer se ob prvih naslednjih bolj hladnih jutrih, ko se bomo lahko zbudili v sneg, pojavijo tiste zoprne težave, do katerih pride, ko je najmanj treba.

Večina voznikov zmotno meni, da akumulator uničuje mrzlo vreme. Resnica je ravno nasprotna, saj do večine poškodb oziroma okvar v akumulatorjih prihaja ob ekstremno visokih poletnih temperaturah.

Akumulator odpove pozimi, do njegovih okvar pa prihaja poleti in ne pozimi.

Posledice teh okvar pa so res opazne šele ob nastopu nizkih zimskih temperatur, ko je za zagon avtomobila potrebnih več amperov. Zato je pozimi zaradi nizkih temperatur nadvse priporočljiv njegov pogostejši pregled. S tem bo avto deležen vašega večjega zaupanja in tudi privarčevali boste.

Akumulator dajte pregledati dvakrat na leto: pred poletjem in pred zimo, kar še zlasti velja, če živite v klimatskih razmerah z velikimi razlikami ekstremnih temperatur in če ima vaše vozilo več potrošnikov elektrike (klimatska naprava, stereo, dodatne luči ...).

Če akumulator ni v dobri kondiciji, se pojavijo neprijetnosti, od katerih je najhujša ta, da v hladnem zimskem jutru, ko se najbolj mudi, avto ne vžge ali pa da nas pusti na cedilu ob cesti. V obeh primerih smo takrat dokaj brez moči, zato akumulatorju prisluhnimo pravi čas in ga že ob najmanjšem sumu prepustimo pregledu strokovnjaka. To še zlasti velja, če je v vozilu že več let in za ta čas, ko nizke temperature počasi preizkušajo njegovo moč.

Pregled akumulatorja ali njegova zamenjava zaradi dotrajanosti mora biti zato narejena pravočasno in strokovno.

Najbolj pogosti simptomi za to, da akumulatorju peša moč, so: nejasna, bleda svetloba oziroma slabša svetilnost zunanjih in notranjih luči; počasnejši zagon motorja in padec kazalca na voltmetru pod 12 Voltov, če je ta v vozilu vgrajen.

Vozila imajo namreč danes vgrajene različne tipe akumulatorjev, ki jih ni moč dobiti povsod. Na bencinskih servisih jih imajo sicer precej, a ne nujno tudi takega, ki ga rabi vaše vozilo. Razlikujejo se po moči amperskih ur, po velikosti, po legi priklopnih mest in še čem, tako da ni nujno, da nas bo v sili vsak akumulator spravil nazaj na cesto.

Sorodne vsebine:

 V Kopru premierno predstavili novega Peugeota 301

Dizelsko gorivo bolj onesnažuje ozračje

Vrača se legendarna dirka Trst-Opčine

Deli novico: