So naše avtoceste sploh še varne?

Slovenija

Kako varne so slovenske avtoceste? To je vprašanje, ki si ga je najbrž marsikdo že zastavil ob prebiranju vse pogostejših vesti o krajah na avtocestah in počivališčih. Metoda je znana. Predrzneži voznika zamotijo, pri tem pa izmaknejo imetje. Vse skupaj pa se ne dogaja več le na počivališčih, tatovi sedaj tudi ustavljajo vozila sredi avtoceste. 

Fenomen se je razširil po celi Sloveniji, primorska avtocesta v tem pogledu ni nobena posebnost. Minuli teden je bila tarča tatov državljanka Avstrije. "Vozila je od Ljubljane proti Kopru, pred izvozom Postojna pa jo je pričel ustavljati voznik osebnega avtomobila. Ker je mislila, da je z njenim vozilom nekaj narobe, se je ustavila na odstavnem pasu. Neznana moška sta pristopila do njenega vozila in pričela kazati na zadnji del avta. Avstrijka je izstopila, da bi pogledala, kaj je narobe. Naenkrat sta se neznanca usedla v svoj avtomobil in se odpeljala priti Kopru. Ko se je voznica usedla nazaj v vozilo, je opazila, da sta ji ukradla žensko torbico, v kateri je imela osebne dokumente, denar, očala in GSM-aparat. S tatvino je oškodovana za približno 300 evrov," so zapisali v policijskem poročilu.

Na posameznih počivališčih je vse več tudi prodajalcev ponaredkov, ki ponujajo domenvno originalno blago po precej ugodnih cenah. Predvsem gre za nakit, ki je iz medenine, voznike pa prepričujejo, da gre za zlato.

Kraje tako niso več le »domena« počivališča, ampak so se preselile tudi na same avtoceste. Tovrstno ustavljanje je sicer nevarno tudi iz cestnoprometnega vidika za ostale udeležence. Tarče tatov so predvsem tujci, ki imajo pri sebi po navadi vrednejše predmete in večje količine denarja, ob tem so tudi bolj ranljivi, saj če ne poznajo jezika, potrebujejo več časa za klic na pomoč. Vprašanje je tudi, kdaj se šele zavejo, da so bili okradeni. Pri številnih se to zgodi šele po dogodku, ko pride do trenutka, ko bi morali nekaj plačati, pa vidijo, da so ostali brez denarnice, torbe itd.

"Kazniva dejanja so večinoma storjena med vikendom, prevladujejo nočne oziroma zgodnje jutranje ure. Pri predmetih, ki so ukradeni iz vozila, gre največkrat za torbice, denarnice in prenosne računalnike, gorivo. Oškodovanci kaznivih dejanj so v večini tuji državljani, ki tranzitirajo skozi Slovenijo, le izjemoma gre za naše državljane," pravi tiskovna predstavnica PU Koper Anita Leskovec.

Policisti vse udeležence v prometu pozivajo, da v primeru, ko na počivališčih ali avtocesti opazijo sumljive osebe, ki se pretvarjajo, da potrebujejo pomoč ali da želijo nuditi pomoč s ciljem izvrševanja kaznivih dejanj, to nemudoma sporočijo policiji na interventno telefonsko številko policije 113 ali anonimno telefonsko številko 080 1200.

Tudi na policiji ugotavljajo, da ne gre za naključne tatvine, ampak za organizirane skupine, ki plenijo po slovenskih avtocestah.

V tujini še huje, zato še več previdnosti

Problematika premoženjskih kaznivih dejanj na avtocestah in počivališčih je v državah Evropske unije večja kot v Sloveniji. Zato velja, da moramo biti v tujini še toliko bolj pozorni na morebitne primere, ko poskušajo neznanci na avtocestah, predvsem na počivališčih, z nami navezati stik. Ko smo v tujini, je predvsem priporočljivo, da v eni torbi ali denarnici ne nosimo skupaj vseh osebnih dokumentov in denarja, saj lahko v primeru tatvine izgubimo vse dokumente in denar hkrati. Vozil ni priporočljivo parkirati na oddaljenih mestih večjih počivališč. Bolje je parkirati na osvetljenih delih počivališč, ki so pogosto tudi nadzorovani z video kamerami. Predvsem pa priporočamo uporabo urejenih varovanih počivališč. Vsa ostala opozorila so enaka kot na območju Slovenije.

Deli novico:

voznik |  09 .04. 2014 ob  10: 49
Toliko je kamer pa se kljub temu nic ne vidi. Vazno je da poberejo 110 eur za vinjeto. Teh tatvin in prevar je ogromno tudi na hrvaskih avtocestah posebej,ko se peljete po avtocesti Zagreb-Beograd.
sveti jurij |  09 .04. 2014 ob  08: 52
Nauk zgodbe je, da ne ustavljaj nobenemu,ne pomagaj nobenemu .
Mahi |  09 .04. 2014 ob  08: 15
DARS je upravljavec avtocest in on je tisti, ki je tudi odgovoren za varnost na njih. Torej, namesto da na vsakem izvozu kontorilarjo vinjete naj raje dejavnost usmerijo v lovljenje takih nepridipravov.