Z 20. marcem bosta občini Koper in Izola obalno cesto povsem zaprti za promet, nova prometna ureditev predvideva vožnjo brez vinjet skozi predor Markovec. Soglasje Darsa sta prejeli včeraj.
ŠE 10 DNI: Na obalni cesti vse drugače, adijo vinjete
Koper
20. marca bo na obalni cesti med Žusterno in Izolo začel veljati nov prometni režim, ki predvideva popolno zaporo dela obalne ceste med priključkom na Krožno cesto in priključkom Ruda, so sporočili s koprske občine. Izjema bodo intervencijska vozila in vozila lokalnih prebivalcev za dostop s strani Kopra do svojih hiš. Lokalni potniški promet na relaciji Koper-Izola-Piran pa bo preusmerjen na hitro cesto skozi predor.
"S tem obe občini sklepata dolga leta trajajočo bitko za enega najlepših delov slovenske Obale in odpirata nove priložnosti za njegov razvoj," so zapisali v sporočilu.
Popolna zapora ceste bo stopila v veljavo v ponedeljek, 20. marca, ob 11. uri. Več podrobnosti bodo sicer predstavili na novinarski konferenci, ki bo v torek na koprski občini.
Obalni župani so se za zaprtje obalne ceste zavzemali vse od odprtja predora Markovec. Pravno podlago je konec lanskega leta prinesla novela uredbe o cestninskih cestah. Ta je razširila možnost preusmeritve prometa na cestninsko cesto zaradi obvoza, in sicer pod pogojem, da Dars kot upravljavec cestninskih cest pozitivno odgovori na vlogo predlagatelja obvoza, ki upravlja z necestninsko cesto. Koprska in izolska občina sta svojo vlogo morali nekaj krat dopolniti, nazadnje pa očitno zadostili vsem zahtevam Darsa.
Izolski in koprski župan Igor Kolenc in Boris Popovič sta sicer pred časom navedla, da podobe obalnega pasu po zaprtju ceste ne bodo spreminjali čez noč, pač pa da bo šlo za dolgoročen proces. Pri tem sta ponovila, da ob morju ne bodo gradili "turističnih kolosov".
Kar se tiče urejanje obale - logično bi bilo , da se začne urejati v Žusterni oz v neposredni okolici (npr območje do moleta) - ampak kot vemo bo ta del že vedno odprt za promet. Resda bo po zaprtju obalne ceste tega prometa še dodatno manj kot dosedaj, ampak to po mojem ni bila resna ovira, da se ne bi do danes imeli v rokahl natančen projektni plan in finančni načrt - če že ni bilo nobene realizacije. Ker če obalne ceste ne bi mogli zapreti po logiki nekaterih komentatorjev ne bi nikdar prišla v poštev uredite kopališča in obale Saj verjamem, da se bo od zdaj naprej začelo malo bolj konkretno delati na tem (po dosedanjih izkušnjah napovedujem, da bomo rezali trakove tik pred koncem naslednjega Popovičevega mandata - če bo seveda spet izvoljen), moje mnenje je samo da se je pač zamudilo že dosti let. Verjetno tudi zaradi zgrešenih projektov v preteklosti (propadla javno-zasebna partnestva za gradnjo stadiona in koprske "sagrada familia") - ko pač na koncu moramo vse plačati občani (skozi proračun občine) in je pač posledično zmanjkalo cekinov za druge naložbe (seveda odvisno kaj - npr. ne vem kaj bomo občani imeli od zadnjega nakupa trdnjave oz stolpiča v Glemu).