Direkcija za infrastrukturo je objavila poročilo revizije projekta drugega železniškega tira Divača-Koper, ki jo je opravilo torinsko podjetje Geodata Engineering. Revizija kaže, da so možni prihranki med približno 115 in 210 milijoni evrov, odvisno od tehnologije gradnje predorov in tega, ali bo proga namenjena mešanemu ali le tovornemu prometu.
REVIZIJA DRUGEGA TIRA OBJAVLJENA: Prihranili bi lahko med 115 in 210 milijoni evrov
Koper
Kot izhaja iz končnega poročila revizije, bi stroški gradnje drugega tira, ki bi bil namenjen izključno tovornemu prometu in bi bila pri gradnji predorov uporabljena tehnologija NATM, brez DDV dosegli 930 milijonov evrov, v primeru, da bi predore gradili po metodi TBM, pa bi bili stroški nekoliko nižji in bi dosegli vrednost 924 milijonov evrov.
Tehnologija NATM, ki jo nekateri imenujejo tudi metoda brizganega betona, sicer pomeni postopni izkop čela predora z varovanjem izkopnega profila s sidri, mrežami in brizganim betonom, TBM pa je stroj, ki potuje po tirih in s stene pred sabo lušči kamnino, ki jo po tekočem traku odvaža ven iz predora. Kakor se stroj premika naprej, tako za seboj izdeluje betonsko oblogo, ki utrdi stene ter prepreči krušenje kamnine in vdor vode.
Stroški projekta drugi tir bi bili višji v primeru, da bi bila proga namenjena mešanemu prometu, torej tudi potniškemu. V tem primeru bi minimalni stroški z uporabo tehnologijo NATM brez DDV dosegli 1,01 milijarde evrov, maksimalni pa 1,18 milijarde evrov. Uporaba tehnologije TBM bi minimalne stroške znižala na 842 milijonov evrov, maksimalne pa na eno milijardo evrov.
Avtorji revizije sicer v zaključku ugotavljajo, da so celotni stroški drugega tira, če bi bil ta namenjen zgolj tovornemu prometu, zelo visoki v primerjavi z omejeno varnostjo in razpoložljivostjo proge v primerjavi gradnje proge za mešani promet.
Tehnologija TBM mešani promet = 842m €
Mega to... Pa dodajmo še kakšen promet pa še kej zraven pa bo še manj kot 842m €... Lahko pa ne izumljamo tople vode in damo Kitajcem naredit dvotirno za 680m € z ddv in naj za 100m € naredijo še 3. pomol, koncesija 50 let in gasa... Več prometa skozi luko več denarja dobimo... Zadeva je enostavna, če te prilike ne primemo mi jo bo kdo drugi... Ni da imamo samo mi luko... En dan se bo treba tega zavedati
Mladinske delovne brigade so bile delovne skupine, ki so bile dejavne zlasti v povojnem obdobju na področju nekdanje Socialistične federativne republike Jugoslavije. Delovne skupine so bile organizirane na prostovoljni ravni ter so izvajale dela javnega pomena, dejavnost pa je bila pomembna tudi s političnega stališča.
Rezultat dela mladinskih delovnih brigad so med drugim velik del Avtoceste bratstva in enotnosti, del Novega Beograda, več železniških prog na področju nekdanje Jugoslavije, npr. Beograd-Bar, hidroelektrarne, tovarne in druga infrastruktura.
Udeleženci iz Slovenije so prisostvovali vsem večjim delovnim akcijam. Leta 1946 je skupaj s preostalimi člani železniško progo Brčko-Banovići gradilo 6.220 Slovencev, progo Šamac-Sarajevo pa naslednje leto 14.000 Slovencev.