RESNICA O OBSTOJEČEM TIRU KOPER-DIVAČA: In kaj še lahko storijo SŽ?

Slovenija

Na Slovenskih železnicah (SŽ) podvajajo dela, kopičijo vodstvene funkcije, v skupini pa je 1460 zaposlenih preveč, rezultate analize učinkovitosti procesov družb SŽ, ki jo je pripravila nemška analitična družba TransCare, povzemajo Primorske novice. Skupina bi z lahko s predlaganimi ukrepi v letu dni prihranila več kot 18 milijonov evrov.

Prvi mož SŽ Dušan Mes je za časnik pojasnil, da so analitiki gradivo pripravljali skupaj z vodstvom SŽ, s ciljem, da bi poslovanje še izboljšali. "Nastavili smo si ogledalo, da bomo lahko na teh ugotovitvah gradili in sprejeli ukrepe, da bomo čez pet let imeli boljše storitve in bomo bolj konkurenčni," je Mes dejal za Primorske novice.

Strokovnjaki družbe TransCare so sicer v analizi so zajeli družbe Slovenske železnice, SŽ-Tovorni promet, SŽ-Potniški promet, SŽ-Infrastruktura, SŽ-VIT in Fersped. Pripravili so tudi zajeten sveženj ukrepov za izboljšanje učinkovitosti in zmanjšanje stroškov oziroma povečanje prihodkov.

Pri potniškem prometu so Nemci ugotovili, da so vozovnice v Sloveniji pretirano drage. Poleg tega priporočajo, da bi 172 manjših postaj, kot sta denimo Hrpelje in Prestranek raje prepustili lokalnim skupnostim, ki bi jih oživile.

Dušan Mes

Analitiki so ocenili, da je kar 1460 zaposlenih odveč, če bi želeli sistem narediti učinkovit. To je skoraj petina od 7400 zaposlenih v skupini. V reviziji piše, da bi že na kratek rok lahko zmanjšali število zaposlenih za 832 in že to bi pomenilo več kot 50 milijonov evrov prihranka. Na srednji rok analitiki predlagajo ukrepe, ki pomenijo še dodatnih 630 delavcev manj. Pri tem bi močno skrčili administracijo in centralne službe, v prihodnjih letih za 450 ljudi, saj, kot ugotavljajo, prihaja v družbah do podvajanja dela. Nemški analitiki predlagajo tudi niz ukrepov za reorganizacijo družb, da se zmanjša število vodstvenih ravni.

Mes zagotavlja, da je zmanjšanje števila zaposlenih za 1400 uresničljiv načrt, pri čemer poudarja, da ne gre za odpuščanja. "V prihodnjih desetih letih se bo v SŽ upokojilo 5000 zaposlenih," je dejal.

Analitiki kot problem izpostavljajo tudi padanje deleža končnih naročnikov družbe SŽ-Tovorni promet. Med ukrepi bi povezali prodajne službe SŽ-Tovorni promet in Fersped. S prodajo se zdaj v obeh družbah skupaj ukvarja 84 zaposlenih in pri fakturiranju je še veliko ročnega dela.

Nemci so pod drobnogled vzeli tudi sedanjo progo Koper-Divača. Trdijo, da bi njeno zmogljivost lahko še povečali, celo za 50 odstotkov, če bi SŽ izboljšale načrtovanje vlakovnih poti. "Za ta del revizije smo že ugotovili, da ni v celoti uresničljiv, saj težjih lokomotiv ta proga, ki je na koncu življenjske dobe, ne zdrži več. Bodo pa na njej še potrebne investicije, da bomo zdržali še sedem let do drugega tira in po njej prevozili od 14 do 15 milijonov ton pretovora na leto," je ta del analize komentiral Mes.

Revizija našteva, da imajo SŽ za vzdrževanje infrastrukture po Sloveniji kar 26 lokacij, potrebovali pa bi jih največ deset. SŽ-Infrastruktura pa ima skladišča na kar 38 lokacijah po državi, v TransCare so ocenili, da bi z reorganizacijo zadostovala tri.

SŽ bi z ukrepi, ki jih predlagajo analitiki, lahko v nekaj letih prihranila več kot 84 milijonov evrov, od tega več kot 18 milijonov evrov že v letu dni. Mes ocenjuje, da je približno tretjina ukrepov iz revizije uresničljiva. "Zahteva pa za kar 500 milijonov vlaganj. Naš cilj je v prihodnjih letih doseči 110 milijonov evrov dobička pred davki in amortizacijo in 50 milijonov evrov čistega dobička," je pojasnil Mes.

Deli novico:

pinko.palinko |  21 .11. 2017 ob  08: 52
za SŽ je 50 let stara proga na koncu življenjske dobe in se je ne splača več modernizirati, 150 let stara proga od Franca Jožefa pa je še OK. Razumi, če moreš.
zakaj  |  21 .11. 2017 ob  08: 07
bi Mes naredil karkoli za boljše poslovanje SŽ? Njegov edini cilj, pravzaprav namen obstoja je, da se naredi iz SŽ in Luke holding iz katerega se bo pretakal denar od Luke na SŽ in državo. In se nato vse skupaj prodalo Nemcem za mali denar.
r_locman |  21 .11. 2017 ob  07: 53
Nemci so prisli na ogled muzejskih vlakov in proge v Slovenijo. Prisli so obujat spomine na davno avstroogersko in so ponosni na svojo gradnjo proge, ki se dandanes stoji
Istra |  20 .11. 2017 ob  23: 12
15.decembra bo vstaja v Kopru, začelo se bo pred Luko in potem naprej dokler se ne očisti ves smrad do kunfina vključno z Verdijevo.
Kunfin v Črni kal |  20 .11. 2017 ob  23: 07
Vladni ritolizniki via z Istre..
Luka KP |  20 .11. 2017 ob  20: 21
Važno, da bodo v kratkem odnesli upravo Luke iz krivdnih razlogov, in to zaradi IPS-sovcev, čeprav ima neverjetne rezultate in dobičke. In vseh IPS-sovcev skupaj je manj kot je viška na železnici.
Upravi SŽ pa bodo dali še nagrado in še 500 mio za povrh!!!

Bolnica!!!! Pa kaj te ni sram Cerar? Kaj te ni sram Ferluga? Pa tebe Božič? Tebe Liljana Kozlovič tudi ni sram, da ste vsi skupaj ene ovce, ki ne morete niti 5% se zavzeti za svoj kraj??
Da sem jaz na vašem mestu primem za vrat vsakega, ki bi se tako zaje.aval in Obale in teh, ki so vas volili in upali na boljše in seveda tudi do ostalih. Jih pripem za vrat in jih ne pustim, dokler ne spi.dijo nazaj domov. Enega po enega!!!!

Niso oni krivi, da so naši ovce!!!!

Da sem jaz Ferluga grem osebno protestirat pred kapijo v Luko, tako se je treba borit za naše!!!

Furešti |  20 .11. 2017 ob  19: 34
-1
Slovenske železnice = Zlovenija = Sranje
Res |  20 .11. 2017 ob  18: 28
SEM GLEDAL ODAJO NA RTV KO JE REKEL DA JIH DRZAVA FINANCIRA IZ CESTNIH TAX SAMO ZATO DA OSTANEJO V DRZAVNI LASTI A ENO PODJETJE KOT JE LUKA KOPER ,KI DRZAVI PLACUJE MILIONE IN SAMA PLACUJE SVOJE INVESTICIJE PA JO HOCEJO RAZKOSAT IN DAT V KONCESIJO.NAJ DENAR OD CESTNIH TAX VLAGAJO V CESTE A ONI NAJ SAMI POSKRBIJO ZA CIM VEC TOVORA.
RE: jajo, bella vita |  20 .11. 2017 ob  18: 08
-1
Koliko ste nekateri obsedeni z Janšo, pa to je neverjetno!!!? Ali članek zadeva SDS ali SLO železnice? Dejstvo je samo eno, na železnici je preveč zaposlenih in drugega tira sploh ne potrebujemo!!! V tej državi, vse kar je slabega, pa če gre tudi za vreme, bo za komunistične ovce tipa "jajo" in "bella vita", vedno kriv Janša. Cepci ste res!
Frecia rossa |  20 .11. 2017 ob  16: 56
SLovenske železnice so še vedno v letu 1950, vsaj tako zgleda inftastruktura.
Neodvisna Primorska |  20 .11. 2017 ob  16: 51
SŽ so tipično slovensko podjetje kjer so vodilni pripravljeni lizat rit vladi v korist osebnih interesov.
bella vita |  20 .11. 2017 ob  14: 30
SŽ so bile in bodo kanta za odpisane politike, managerje in člane SDS, tak je bil pač dogovor......
1