Recenzija: Zambezija

Film

Dolgo časa nismo predstavili animiranega filma, četudi se jih je nekaj zvrstilo v zadnjem času. Začutil sem željo, da spet pogledam nekaj sproščujočega, da bi se lahko 'spočil' in se počutil (spet) otroka, vendar sem se nekoliko zmotil.

Režija: Wayne Thornley.

Posodili so glas: Leonard Nimoy, Jeremy Suarez, Samuel L. Jackson in drugi.

Zgodba

Zgodba se odvija na robu veličastnih Viktorijinih slapov v Afriki, v ptičjem mestu z imenom Zambezia. Tam se znajde glavni lik Kai (Jeremy Suarez naivni, vendar iskrivi mladi sokol, ker bi rad spoznal svet izven puščavskega območja, kjer živi s svojim z varnostjo obsedenim očetom, Tendaiem (Samuel L. Jackson). Česar se pa ne zaveda, so (življenjske) skrivnosti in nevarnosti, ki jih bo spoznal med bivanjem v mestu.

Zambezija bo v slovenskih kinematografih pristala pojutrišnjem, v četrtek, 18. aprila, 2013.

Pozitivno

Animirani izdelek prestavi pojem družbe v živalski svet, s poudarkom na ptičjem mestu, ki naj bi delovalo demokratično, enakopravno in umirjeno. Liki so prikupni, do neke mere (skušajo biti) zabavni in izbor izposojenih glasov zasluži pohvalo. Fotografija, pejsaži in digitalna tehnologija so drugačni od običajnih Pixar ali Dreamworks produkcij, kar dejansko gledalca še toliko bolj pritegne, hkrati pa odmakne od že skorajda 'indoktrinirane' podobe animiranega v filmski produkciji. Pa končno smo dobili animirani film južnoafriške produkcije, ki dokazuje, da se produkcija na afriški celini povečuje in širi.

Ne ravno pozitivno

Vzgojno-moralna usmeritev je morda za mlado občinstvo primerna, vendar za običajnega gledalca že zelo izpeta: podeželski fant, ki se napoti v mesto, kjer dejansko najde vse življenjske odgovore, doseže uspeh in postane del elitne kaste – žal, ni več aktualno. Morda pa je le zahodna družba že preveč odvrnila sanje? Pa še veliko indirektnih, a kar nazornih problematik je izpostavljenih v filmu: poudarjanje razlik med družbenimi razredi (v primeru Zambezie med 'zgornjim' in 'spodnjim' prebivalstvom  zgoraj ptiči, spodaj pa hladnokrvni plazilci); 'strah' višjega sloja pred nižjim (v filmu nevarnost predstavljajo plazilci), ker so drugačni, neprilagojeni, neprimerni in nevarni; izpostavljanje ekskluzivnosti mestnega življenja, ki naj bi nudilo udobje in varnost v primerjavi s podeželskim neprijaznim področjem, itd. Spomnil sem se na predhodni južnoafriški filmski izdelek 'District 9' (2009) in ugotovil, da sta oba izdelka želela preko žanrskih filmov izpostaviti močne problematike (južno)afriške družbe, vendar le slednjemu je uspelo. 'Zambezia' zaide in ni ravno jasno, ali se osredotoča na problematiko razlik ali na nerazvitost podeželja, morda na poudarjanje urbanega razvoja afriških dežel  zgubijo se na poti.

Film je najbrž gledljiv za mlajše prebivalstvo, vendar za odrasle bo zgolj nujna obveznost do izpolnjevanja otroške želje. Razmišljal sem, da bi morda lik starejšega sokola, ki mu posodi glas Samuel L. Jackson (Django Unchained, Meeting Evil), blestel, če bi film režiral Tarantino.

 

Več recenzij najdete s klikom na to povezavo: Filmofilofilmu

Sorodne vsebine:

Filmofil o filmu: Jack Reacher

Recenzija: Skyfall

Recenzija: Mogočni Oz

Deli novico: