Puščavski lisjak Stanovnik bo na Dakarju spet lovil najboljše

Miran Stanovnik počasi že postaja eden od prepoznavnih spremljevalnih elementov relija Dakar. Na prihajajoči izvedbi, ki se bo začela 4. januarja 2015, bo Puščavski lisjak nastopil že 18. S prejšnjih dirk, tako v Afriki kot Južni Ameriki, ima 11 prihodov v cilj, tudi za Dakar 2015 pa upa, da se bo za začetek razpletel z uspešno končano dirko.

Stanovnik se je danes predstavil na zdaj že tradicionalni novinarski konferenci v Ljubljani, kjer vsako leto pred odhodom na drugo stran sveta sedmi sili postreže z zadnjimi informacijami in z načrti za Dakar. Potem ko je dvakrat zapored moral predčasno končati zaradi poškodb in okvare tehnike, je na izvedbi 2014 prišel do cilja in zasedel skupno 26. mesto.

Pred Dakarjem 2015 je Stanovnik poudaril, da so se prireditelji odločili za še težjo izvedbo. Več bo hitrostnih preizkušenj samo za motocikliste, tudi na ekstremnih nadmorskih višinah, več bo tudi daljših preizkušenj, med drugim nekaj maratonskih.

"Dirka bo zagotovo huda. Odločili so se, da gredo nazaj na afriška pota, to je dirka, ki jo je treba vzeti s polno mero spoštljivosti. Letos bo še več maratonskih etap, kar pomeni osem do devet ur čistega dirkanja in popolne osredotočenosti," je prihajajoče izzive opisal izkušeni udeleženec te dirke, ki bo na Dakarju 2015 spet edini tekmovalec iz Slovenije: "Dakar se spreminja, ni več tistih dolgih monotonih etap, ko si samo pritiskal na plin. Zdaj je bolj podobno enduru, všeč pa mi je, da je tudi veliko zahtevnih etap, kjer lahko dober dirkač pridobi tudi pol ure."

Njegovo "orožje" na dveh kolesih bo podobno kot lani, z nekaj izboljšavami vzmetenja. V primerjavi s člani tovarniške ekipe KTM, s katero bodo tesno sodelovali - Stanovnik je namignil, da bo v vlogi "reševalca" prvega zvezdnika avstrijske ekipe Marca Come, če se bo Španec znašel v težavah - ne bo imel na voljo motocikla zadnje izvedbe, kot jo bodo imeli prvi vozniki. Za prestop v to kategorijo je Slovenija po Stanovnikovem mnenju premajhna, pa tudi finančno so stopnice proti vrhu izjemno visoke.

Ostaja na dveh kolesih

Sam bo za projekt Dakar 2015 porabil približno 65.000 evrov, od katerih jih ima 50.000 že zagotovljenih, proračun najboljših se začenja pri desetkrat večjih številkah. Tudi nekoliko provokativno vprašanje o morebitni selitvi med voznike avtomobilov, kar so v preteklosti uspešno naredili številni najboljši motociklisti na Dakarju, je Stanovnik raje kar preslišal: že samo osnovni paket avtomobilskega sodelovanja na Dakarju bi stal vsaj 300.000 evrov, kolikor toliko konkurenčen v dobri ekipi pa vsaj 1,2 milijona. Zato bo Stanovnik še naprej ostal na dveh kolesih - vsaj še v letu 2015.

Letos (oziroma leta 2015, saj se bo v Južno Ameriko zaradi varčevanja na vseh področjih odpravil le dva dni pred začetkom) bo zanj Dakar vendarle nekoliko drugačen tudi zaradi politične vloge. Je namreč sveži župan občine Log-Dragomer, vendar bo to funkcijo tistih 14 dni, kolikor bo trajal reli, potisnil v ozadje. Ko pa se bo že dan po dirki vrnil v domovino, bo spet povsem predan službi, še pravi Stanovnik.

Priprave na nov Dakar niso potekale povsem brez težav. Po uspešnem nastopu na preizkušnji svetovnega pokala v Abu Dabiju, kjer je bil peti, so ga pestile poškodbe, tako da je večji del domače sezone izpustil. Na motorju je bil samo zadnji mesec, ko se je tudi lahko dobro pripravil na prihajajoče izzive: "Končati dirko, kot je Dakar, sploh takšne izvedbe, kot je letos, je že dosežek. A glede na dolgoletno dirkanje na teh preizkušnjah merim na to, da ostanem v stiku za najboljšimi. Želim si uvrstitev okrog 20. mesta, v malo srečnejših okoliščinah pa morda blizu 15. mesta."

Deli novico: