PRODAJA: Trend rasti spletnega nakupovanja se nadaljuje

Nakupe preko spleta opravlja že 85 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta, več kot polovica jih spletne nakupe opravlja pogosto ali intenzivno, vse bolj relevantne pa postajajo tudi ponudbe tujih trgovcev, so pokazali rezultati raziskave Spletni trgovec leta, katere izsledke so predstavili na današnji konferenci sMind.

"Skrb za relevantnost trga je odveč, saj se trend rasti spletnega nakupovanja nadaljuje," je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal direktor projektov in partner v raziskovalni hiši Valicon Matjaž Robinšak.

Spletni nakupi vztrajno rastejo

Rezultati največjega raziskovalnega projekta na področju spletne trgovine v Sloveniji so namreč pokazali, da število in intenziteta spletnih nakupov vztrajno rasteta, le še 16 odstotkov uporabnikov spleta spletno nakupovanje zavrača, kar lahko v največji meri pripišemo navadam ali nazaupanju, je pojasnil Robinšak.

Dogodek Spletni trgovec leta 2015 poteka v organizaciji primerjalnika cen Ceneje.si. V sklopu dogodka se bo odvila vrsta predavanj o najnovejših trendih na področju spletne prodaje, ob zaključku pa bodo podelili tudi letošnje nagrade spletni trgovec leta, za katere se poteguje 92 spletnih trgovin.

V primerjavi z letom 2013 je delež intenzivnih spletnih kupcev, ki mesečno opravijo vsaj en nakup prek spleta, narasel za 58 odstotkov. Danes najmanj en spletni nakup mesečno opravi že 30 odstotkov uporabnikov interneta.

Najbolj zaupljivi do domačih trgovcev

Slovenci po besedah Robinšaka še vedno najbolj zaupajo domačim trgovcem, a se meje pri spletnem nakupovanju vse bolj brišejo. Slaba polovica uporabnikov interneta oz. 43 odstotkov namreč še vedno nakupuje izključno v slovenskih spletnih trgovinah.

Kljub temu pa ponudbe tujih trgovcev zanje postajajo vse bolj relevantne. Raziskava je namreč zabeležila tudi rast čezmejnega nakupovanja, ki pa ima na področju EU še velik potencial.

Veča se tudi vrednost nakupov

Poleg števila nakupov v tujih trgovinah pa se je povišala tudi vrednost nakupov, opaža Robinšak. Najbolj priljubljeni tuji spletni trgovci med slovenskimi uporabniki so Ebay, Aliexpress in Amazon. "Tuje trgovine so velika konkurenca, kljub temu pa lahko še vedno iščemo lastne konkurenčne prednosti, ki so lokalno vezane. Lahko pa tudi sami postanemo konkurenca v tujini," je prepričan Robinšak.

Po njegovih besedah lahko pričakujemo, da bo v prihodnosti področje penetracije spletnih kupcev postalo zasičeno, saj bodo spletne nakupe opravljali vsi. Rasla pa bo predvsem pogostost njihovih nakupov, kjer je še veliko prostora za rast.

 

 

Deli novico: