Predsednik vlade Miro Cerar bo danes skupaj z ministroma za infrastrukturo in za gospodarstvo, Petrom Gašperšičem in Zdravkom Počivalškom, obiskal koprsko pristanišče in Luko Koper. Vodstvo družbe bo Cerarju predstavilo svoje razvojne načrte, v ospredju pogovorov pa bo prav gotovo prihodnost drugega tira med Divačo in Koprom.
PREMIER CERAR IN MINISTRA V LUKI KOPER: Prihaja z vlakom iz Divače!
Koper
Zgovorno je že dejstvo, da se bo vladna delegacija na čelu s predsednikom vlade v Koper pripeljala z vlakom od Divače.
Ladijski pretovor v Luki Koper je lani presegel 20 milijonov ton in je tudi v prvem letošnjem četrtletju nadaljeval trend rasti s pretovorjenimi 5,6 milijonami ton. V Kopru že dalj časa opozarjajo, da sedanje železniške kapacitete na enem tiru ne zadostujejo in da je izgradnja drugega tira nujna ne le za koprsko pristanišče, temveč tudi za celotno gospodarstvo.
Vlada je sicer pred časom za izgradnjo drugega tira ustanovila posebno projektno podjetje, ki bo izvedlo vse potrebne aktivnosti tako v fazi priprave kot izgradnje tira, vanj pa bo država vložila 200 milijonov evrov.
Kljub temu okoli projekta ostaja še precej dvomov, saj še niti ni dokončno jasno, koliko naj bi izgradnja dodatnega tira med Divačo in Koprom pravzaprav stala. Prav tako v Kopru še čakajo na izgradnjo obljubljenega izvlečnega tira, ki naj bi omilil sedanje ozko grlo.
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je bil ob ponedeljkovem obisku v Kopru sicer optimist, saj da je interesentov za projekt toliko, da bo projekt mogoče izpeljati na relativno racionalen način.
Komentiraj
Čakajo ga tudi IPS Gazde, ki bojo premierju lahko potarnali, da so podkupnine planerjem previsoke pa bojo morali zato še malček več delavcu odščipnit.
Skratka; vsi ga nestrpno pričakujejo. :)
1. Ki je pridobila gradbeno dovoljenje za 2 tir.
2. Ki je zahtevala revizijo stroškov, da ne bi dobili še en Teš 6.
3. Ki zapira finančno konstrukcijo projekta na vzdržen način.
4. Ki je ustanovila projektno podjetje za gradnjo drugega tira.
5. Ki se je zoperstavila parcialnim interesom določenih vplivnih skupin znotraj Luke Koper.
Pred tem so pa 30 let vsi samo govorili, kaj bi. In to kljub temu, da smo iz Istre imeli kar dva ministra za promet, Pavliho in Vlačiča.
Janša je z gojilcem mangov Časarjem Luko Koper naredil nelikvidno in jo skoraj potopil. Pri Intereuropi mu je pa to z Lovšinom tudi uspelo.
Pahor kot predsednik vlade pa je šel z Mehdornom iz Deutsche Bahn na račun koncesije samo na par kosil, dlje ni uspel.
Res najslabša vlada!