Predor Markovec je bil zaradi birokratskih postopkov, pritožb in številnih revizij projekt, ki je potolkel vse roke, sprva za začetek gradnje, nato pa za dokončanje del.
Že sam začetek del se je prestavil za več let zaradi revizijskih postopkov in tožb glede izbire izvajalca. Ko je Dars naposled le uvedel v delo mariborski CPM, ki na razpis zmagal v konzorciju z avstrijskim Alpinebauom, je kazalo, da je sage konec. A predor je, kot zaklet "pobiral" gradbince kot za šalo. Na njem so delali CPM, Alpinebau, Kraški Zidar, Primorje in SCT. Vsi so pristali v stečaju.
Avstrijcem, ki so potem, ko je mariborski CPM zapustil vrtine pod Markovcem opravili levji delež pri izgradnji predora, se je zalomilo tik pred koncem. Poleg tega je bilo ugotovljeno, da je barvni premaz slab in ga je potrebno nadomestiti. Sedaj je kljub vsem zapletom, kot kaže, videti luč na koncu predora.
Glede menjave barvnega premaza so dela v polnem teku in bodo predvidoma v prihodnjih dneh oziroma najpozneje po prvomajskih praznikih tudi zaključena. Sledila bo druga faza, dokončanje del v predoru. Gre za manjša gradbena dela, predvsem je potrebno končati stranske robnike in postaviti talne oznake. "Razpis je zaključen in pogodba z izvajalcem podpisana. Z deli bi izvajalec lahko začel po zaključku del v zvezi s sanacijo barvnega premaza, to je še v maju. Za dokončanje gradbenih del v predoru je pogodba sklenjena s konzorcijem CVP inženiring, d. o. o., Grafist, d. o. o., in Hipox, d. o. o. Ponudbena vrednost znaša 1,4 milijona evrov brez DDV-ja, rok za dokončanje gradbenih del je 90 dni od uvedbe izvajalca v delo," so nam sporočili iz Darsa.
Praktično sočasno bi se lahko začela vgradnja elektrostrojne opreme. Tudi v tem primeru je razpis zaključen, izbrani konzorcij (Iskra sistemi, d. d., Riko, d. o. o., IMP, d. d., Javna razsvetljava, d. d., in Traffic Design, d. o. o.) bo moral z deli končati v petih mesecih od uvedbe, pogodba znaša 12 milijonov evrov brez DDV-ja.
Za dokončanje trase Izola–Koper pa je potrebno tudi dokončanje hitre ceste, ki bo povezovala predor in obstoječo izolsko obvoznico. "Za dokončanje ceste na izolski strani je v teku priprava in izdelava popisa del, ki bosta osnova za pripravo ter (potem ko bo sklenjen dogovor o končnem obračunu del) izvedbo novega postopka oddaje del. Če ne bo dodatnih zapletov, načrtujemo, da bi bila dela na hitri cesti Koper–Izola in v predoru Markovec lahko zaključena do konca letošnjega leta, ko bo odsek skupaj s predorom lahko tudi predali prometu," so nam še sporočili iz Darsa.