Okoljsko ministrstvo je gradbeno dovoljenje za drugi tir iz direkcije za infrastrukturo preneslo na podjetje 2TDK. Teče tudi primopredaja ostale dokumentacije med organoma, za kar bo potreben čas, saj bo nekaj gradiv kot skupščina obravnavala vlada, so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo. Dela na terenu verjetno še ne bodo stekla ta mesec.
PRED PRVO LOPATO ZA DRUGI TIR: 20-milijonska dokapitalizacija
Slovenija
Kot so za STA povedali na infrastrukturnem ministrstvu, vlado pred zasaditvijo prve lopate za drugi tir med Divačo in Koprom čaka še nekaj aktivnosti. Med drugim mora dokapitalizirati podjetje 2TDK v višini 20 milijonov evrov.
Skupni kapitalski vložek Slovenije v podjetje bo 200 milijonov evrov. Milijon evrov je vlada na podjetje prenesla lani, z ostalimi sredstvi pa bo država 2TDK dokapitalizirala v prihodnjih letih.
Kaj če zaledna država ne bo sodelovala?
Če v projektu izgradnje drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom ne bi sodelovala Madžarska ali katera druga zaledna država in se bo prihodnja vlada odločila, da manjkajoči delež prispeva Slovenija iz proračuna, bi bil lahko slovenski kapitalski vložek višji, tudi za dodanih 200 milijonov evrov, ki naj bi jih prispevala zaledna država. Takšen scenarij sicer ni usklajen z Evropsko komisijo.
Ministrstvo je prejšnji teden Madžarski posredovalo datume s potencialnimi nalogami, ki bi jih lahko z njimi opravili, odgovor Madžarske pa pričakujejo v naslednjem tednu. Sporazum med državama bo moral sicer potrditi še DZ.