"POŠTENO DO LJUDI": Pogovor s kandidatom socialnih demokratov za župana Občine Piran Bojanom Drevenškom

Piran

Za županski položaj v piranski občini se na listi Socialnih demokratov poteguje 58-letni ekonomist Bojan Drevenšek iz Lucije, sicer strokovnjak na področju gradbenega inženiringa in sodni cenilec gradbene stroke. Kot pravi, njegova odločitev za župansko kandidaturo ni bila enostavna, a je dobro premišljena. Več o tem, kaj je po njegovem mnenju treba storiti v Občini Piran v prihodnje, je razkril v spodnjem intervjuju.

Piranske občanke in občani so v času volilne kampanje že izvedeli veliko o vas, pa vendar, kako bi se sami predstavili tistim, ki vas še ne poznajo?

Sem 58-letni Lucijčan, ekonomist, poslovnež in podjetnik, mož in oče, tik pred volilno kampanjo pa sem že drugič postal nono. Sem čisto navaden občan, vaš sokrajan, sosed in prijatelj, ki se je odločil nekaj narediti za svoj kraj.

Kako je pravzaprav prišlo do tega, da se danes potegujete za položaj župana?

Moram priznati, da se pred tem nikoli nisem videl v politiki in da odločitev za kandidaturo ni bila enostavna. To pa ne pomeni, da ni bila dobro premišljena. Ko je poleti do mene prišla skupina občanov in mi predlagala, naj razmislim o kandidaturi za piranskega župana, sem se pravzaprav prvič vprašal, ali sem pravi človek za tako veliko odgovornost. Dobro se namreč zavedam, da je vodenje občine izjemno zahtevna naloga, saj sem pozorno spremljal občinske projekte in njene razvojne načrte. Pri svojem delu sem bil občasno stranka v postopkih, ki jih vodi občinska uprava, in imam precej jasno predstavo o tem, kako izboljšati njeno učinkovitost. Predvsem pa sem človek, ki ne beži pred izzivi. Verjamem, da imam dovolj znanja, energije in izkušenj, da bom lahko dobro vodil skupnost.

Zakaj socialna demokracija?

Čeprav pred tem nikoli nisem bil v politiki, sem socialni demokrat vse svoje življenje. Trdno sem prepričan, da bomo kot skupnost ves svoj potencial razvili le, če jo bomo gradili v skladu z načeli pravičnosti, enakih možnosti in solidarnosti. Piran je občina, v kateri ljudje želijo živeti, delati in se v njej zabavati. Za življenje pri nas so pripravljeni plačati več, kar pomeni, da je živeti v občini Piran dražje za vse. Dolžnost župana je, da svoje občanke in občane pred tem zaščiti. Ne kandidiram zato, da bi si postavljal betonske spomenike, prednost bodo imeli projekti, ki jih ljudje zares potrebujejo: cenovno dostopna stanovanja za mlade družine, oskrbovana stanovanja za naše starejše, garažne hiše, vrtec v Luciji …

Številne izmed teh projektov občina načrtuje že zelo dolgo, ampak zanje ne dobi podpore v Ljubljani …

V kandidaturo me je prepričalo tudi dejstvo, da ima od letošnjega poletja piranska občina svojo poslanko. Drži, da se je v preteklosti veliko ključnih občinskih načrtov ustavilo v Ljubljani, a doslej Pirančanke in Pirančani nismo imeli poslanca, ki bi se za potrebe naše skupnosti znal boriti tako odločno kot mag. Meira Hot. Samo v tem mesecu so Občino Piran obiskali že trije ministri in obljubili podporo trem projektom, za katere se je zavzela. Sodelovali bodo pri gradnji lucijskega vrtca, obnovi svetilnika na Punti in ureditvi kanala sv. Jerneja, minister za javno upravo pa na njeno pobudo že preučuje spremembo zakona, ki občini onemogoča pomoč deficitarnim dejavnostim, kot sta, na primer, ribarnica in mesnica v starem piranskem mestnem jedru. Veselim se najinega sodelovanja in verjamem, da bova skupaj premaknila kup stvari, ki že leta stojijo na mrtvi točki: golf, letališče, tretji vozni pas na cesti proti Sečovljam. Res nujno je zagotoviti prebivalkam in prebivalcem piranskega podeželja normalen dostop do njihovih domov tudi v vrhuncu turistične sezone.

Poudarjate, da je vaša prednost, da prihajate s področja gradbenega inženiringa …

Zagotovo je prednost, da se mi pri načrtovanju investicij ne bo treba zanašati na svetovalce. Področje gradbeništva poznam res dobro, poznam izvajalce na trgu, poznam cene in znal bom skrbno paziti na vsako opeko in vsak cent javnega denarja. V moje znanje in verodostojnost med drugim zaupajo slovenska sodišča, saj sem že od leta 1991 sodni cenilec gradbene stroke. Pod mojim vodstvom občine denar ne bo poniknil na gradbiščih. Izvajalci del mi bodo morali znati v vsakem trenutku zelo natančno pojasniti vsak strošek in sam bom znal v vsakem trenutku zelo natančno pojasniti vsak strošek občankam in občanom. Vedno bodo imeli odgovor na vprašanja, zakaj to, zakaj tam, zakaj toliko.

"Prvi dan po izvolitvi bom zagnal projekt garažne hiše za domačine ob nekdanji bencinski črpalki."

Bo ena izmed teh investicij tudi garažna hiša v Piranu?

Prvi dan po izvolitvi bom zagnal projekt garažne hiše za domačine ob nekdanji bencinski črpalki. Potrebujemo pa še eno parkirno hišo za goste, ki jo bom umestil nad čistilno napravo na Fornačah. Po izgradnji obeh objektov in odkupu obstoječe garažne hiše bomo izvedli referendum o zaprtju mesta za motorna vozila. Če bo ta predlog podprt, bomo začeli s projektom garažne hiše pod stadionom, kamor bomo preselili avtomobile z zunanjega parkirišča na Fornačah, prostor ob morju pa namenili športno-rekreacijskim in turističnim dejavnostim. Na zunanja parkirišča v Piranu bomo namestili senzorje, ki bodo uporabnika prek mobilne aplikacije Piran Smart Parking v resničnem času obveščali o prostih parkirnih mestih. Ob tem bomo okrepili še logistiko, povečali število električnih vozil na klic in tako končno vstopili v obdobje, ko bo v Piranu parkirno mesto čakalo vas, ne vi nanj.

Kaj pa parkiranje v Luciji?

Vsako stanovanje v Luciji mora imeti zagotovljeno eno parkirno mesto, za drugi avtomobil pa bomo izdali dovolilnice, ki bodo za isto ceno, kot jo za parkiranje plačujejo prebivalke in prebivalci mesta Piran, omogočale neomejeno parkiranje na vseh javnih parkirnih mestih v Luciji. Je pa nujno iz središča Lucije umakniti vozila naših gostov, zato bomo v lucijski obrtni coni uredili turistično parkirišče, kamor bomo poleg osebnih vozil turistov umaknili tudi turistične avtobuse in avtodome.

Kakšna je vaša vizija razvoja turizma v občini?

Vsi si v turizmu želimo višje dodane vrednosti oziroma, da bi gost pri nas pustil več denarja kot doslej. Tega pa ni mogoče doseči z višanjem cen, ampak z dvigom kakovosti ponudbe in predvsem s turističnimi inovacijami. Ta cilj bomo dosegli na dva načina, in sicer s spodbujanjem inovacij v gospodarstvu in z občino, ki bo za inovacije bolj odprta. Doslej je veljalo, da turizem za svoj razvoj potrebuje več prostora, jaz pa bi si želel, da bi v obstoječem prostoru ponujal več.

"Vstopili bomo v obdobje, ko bo v Piranu parkirno mesto čakalo vas, ne vi nanj."

Ste lahko bolj konkretni?

Seveda. Pripravili bomo paket orodij za organizatorje dogodkov in razvili portal za prireditve. Novih dogodkov si želimo predvsem v času nizke sezone, ki jo nameravamo obogatiti z vsaj tremi vrhunskimi mednarodnimi kulturnimi, športnimi in družabnimi prireditvami, kot je bilo srečanje ljubiteljev motornih koles Harley Davidson. Pristanišče Portorož bomo s centralne plaže preselili pred skladišče soli, ga posodobili, da bo omogočal tudi priveze super jaht, pomol na plaži pa namenili dnevnim navtičnim gostom. Uredili bomo razpršeni hotel v Padni, ustanovili kongresni urad, izdelali skupni katalog gastronomske ponudbe in vzpostavili sistem standardov kakovosti za lokalne izdelke. Občinska turistična strategija predvideva več kot 170 ukrepov, ki jih bomo sistematično uvajali v ponudbo destinacije. Bi pa želel poudariti, da mora biti gonilo turističnega razvoja gospodarstvo. Naloga občine je, da turistično gospodarstvo spodbuja in mu omogoča razvoj, ne pa, da mu ukazuje, kako naj skrbi za svojega gosta. Bom kar odkrito povedal, da z našo trenutno ponudbo nisem zelo zadovoljen in da od gospodarstva pričakujem večjo aktivnost. Tudi Harleyje je v Portorož pripeljala občina, in ne gospodarstvo.

Našteli ste veliko projektov, od kod pa boste dobili denar zanje? Občina je že zdaj zelo zadolžena …

Občina Piran pravzaprav ni zelo zadolžena. Ob koncu leta bo dolg občine dolg znašal približno 4,3 milijona evrov, pri čemer 3,2 milijona evrov izvira še iz časa župana Tomaža Gantarja. Kot podjetnik vem, da zadolževanje samo po sebi ni dobro ali slabo, le pametno ali nespametno. Zagotovo se je pametno zadolžiti za garažno hišo, zdravstveni dom ali neprofitna stanovanja za mlade družine, če si skupnost to lahko privošči oziroma lahko ta dolg servisira brez motenj v poslovanju. O tem, ali se je pametno zadolžiti za promenado, bodo pa kmalu še enkrat presodili volivke in volivci. Bom zelo jasno povedal, da se mi zdi nepošteno do ljudi, ki so ti zaupali štiriletni mandat, vzeti kredit na 15 let. Do dodatnega denarja nameravam priti tudi z okrepitvijo ekipe za evropske razpise in cilje prometne strategije izpolniti s pomočjo nepovratnih sredstev, zahtevnejše projekte v turistično infrastrukturo pa peljati skupaj s turističnim gospodarstvom.

Kaj bo po vašem mnenju najtežji izziv za novega župana?

Prednostna naloga vsakega župana je brez dvoma sprejem občinskega prostorskega načrta. Čeprav sem spremljal projekte Občine Piran v preteklih letih, sem bil presenečen, ko sem izvedel, koliko ključnih projektov za razvoj skupnosti je preprečila neustrezna prostorska zakonodaja. S 1. junijem letos je začel veljati nov Zakon o urejanju prostora, ki upošteva tudi posebne potrebe in zahteve skupnosti s tako bogato naravno in kulturno dediščino, kot jo je dolžna varovati Občina Piran. Končno bomo lahko tudi mi sprejeli ta ključni razvojni dokument. Naš načrt bomo pripravili na trajnostnih načelih, saj se zavedam, da je temelj naše blaginje prav učinkovito varovanje naravnega, kulturnega in socialnega okolja. V svoji občini ne želim ničesar, kar bi okrnilo kakovost naših življenj in ogrozilo trajnostni razvoj naše skupnosti.

V svojem programu #NajboljšaObčina Socialni demokrati izpostavljate steber #PametnaObčina. Zakaj pri tem sploh gre?

Gre za to, da našega razvoja ne bodo več načrtovali samo politiki na podlagi svojih subjektivnih mnenj in prepričanj, temveč ga bomo s svojimi ravnanji sooblikovali vsi občani. Tehnološki razvoj in digitalizacija nam že omogočata, da svojo skupnost razvijamo povsem v skladu z dejanskimi potrebami občanov, in to priložnost moramo začeti intenzivno izkoriščati. Z učinkovitim zbiranjem in obdelavo relevantnih podatkov bomo dvignili kakovost javnih storitev ter zadovoljstvo uporabnic in uporabnikov na številnih področjih, od urejanja prometa do odvoza smeti. Omenil sem že aplikacijo Piran Smart Parking, s katero ne bomo le skrajšali potovalnih časov, temveč bomo prispevali tudi k bolj zdravemu življenjskemu okolju. Ob tem bomo razvili pametno turistično kartico, ki bo združila ponudbo lokalnih turističnih ponudnikov, in vzpostavili turistično aplikacijo za javne prevoze po morju. Širša uporaba digitalnih rešitev bo Občini Piran, naši upravi, javnim zavodom in servisom omogočila, da delujejo resnično po meri ljudi, da so dostopni povsod in vedno, ne glede na uro in lokacijo, na kateri je posameznik.

V vaši viziji je Občina Piran tudi solidarna, dinamična in prijazna …

Le tako lahko postane najboljša občina za življenje ljudi. Občino Piran vidim kot skupnost, ki zna skrbeti tudi za svoje najbolj ranljive člane, kot skupnost aktivnih posameznic in posameznikov, ki deluje v številnih društvih, klubih in prostovoljnih organizacijah, na vseh področjih, od športa do kulture. Predvsem pa moramo biti skupnost, v kateri je dovolj kakovostnih delovnih mest, ki zagotavljajo človekovo dostojanstvo in svobodo. Vsaka posameznica in posameznik, ki dela, ima pravico živeti od sadov svojega dela. Skupnost blaginje lahko izhaja le iz poštenega dela in pravičnega plačila za opravljeno storitev, zato bo piranska občina pod mojim vodstvom spodbujala in privabljala predvsem tiste delodajalce, katerih poslovni model temelji na načelih trajnostnega razvoja in okolju ter zaposlenim prijaznega delovanja.

Deli novico: