Posebnež v vseh pogledih

Avtomoto

Citroën C4 cactus. Ko smo že mislili, da smo po juku med majhnimi suvi videli zadnje presenečenje, je Citroën predstavil C4 cactus. Osnovan je na C4, od katerega je 200 kg lažji, prinaša pa revolucionarne airbump zaščite in ceno od 13.900 dalje.

 

C4 cactus glede na gabarite (v dolžino meri 4,16 metra) spada v B-segment suvov, kljub temu pa je osnovan na plat platformi modela C4, od katerega pa je kar za 200 kilogramov lažji. Ravno nizka teža in posledično nizka poraba ter emisije so bile eno od glavnih vodil snovalcev, kar jim je glede na podatek da najekonomičnejša bencinski in dizelski motor v ozračje izpustita 99, oziroma 82 gramov emisij CO2 odlično uspelo.

Revolucija ali zgolj modna muha?

Naslednja pomembna stvar je bila tudi uporabnost za lastnika, v okviru česar so cactusu namenili posebne airbump zaščitne blazine, ki skrbijo, da na tesnih parkiranjih ne bi bilo buiška, pa najsi v lastni ali režiji nekoga drugega. Plošče nameščene na bočna vrata vidimo prvič v avto industriji in so iz posebno odporne plastike, v katere žepkastih tvorbah je zrak. Že to samo po sebi zagotovi poseben izgled, čemur pa sledi tudi preostali deli karoserije, ki je oblikovno zelo samosvoja, lahko bi rekli celo Citroënovska. LED dnevne luči so po vzoru C4 picassoja izvzete od ostalih prednjih luči, motiv airbumpov pa se nadaljuje tudi na prednjem odbijaču, predvsem pa na zadku, ki je oblikovno prav tako poseben.

Enak motiv se nadalluje v notranjosti, kjer so oblikovalci zasledovali prečiščene linije, o čemur dovolj zgovorno pričajo skoraj asketska sredinska konzola, kjer je večino stikal romalo v sredinski zaslon občutljiv na dotik, pred sopotnikom pa je velik predal, saj je varnostna blazina svoje mesto našla pod stropom.

Posebnosti se nadaljujejo tudi pri sedežih, kjer sta lahko v prvi vrsti dva ločena sedeža ali pa posebna sedežna klop, ki ji pri znamki pravijo zofa. V drugi vrsti je vedno klasična sedežna klop, ki pa je glede na mere nadpovprečno radodarna s centimetri, tudi v predelu kolen. Prtljažnik v osnovi sprejme 358 litrov.

 

Poleg desetih barv zunanjosti, štirih barv air bumpov, so na voljo tudi 3 barve notranjosti, poleg tega pa še pet nivojev opreme. Vedno del serijske opreme je prej omenjeni zaslon na dotik, vključno z navigacijo, na voljo pa so tudi številni “apps” preko portala multi connect apps. Posebnost predstavljata še parkirna asistenca, s samodejnim bočnim parkiranjem ter robotizirani menjalnik, ki pa ima namesto klasične prestavne ročice poseben potisni gumb, kar naj bi bilo še veliko enostavneje za rokovanje, tistih manj veščih.

Pet motorjev in oprem, štirje menjalniki

Pri motorjih so trenutno na voljo trije bencinski motorji moči 55-, 60- in 81 kW, na dizelski strani pa dva agregata z 68-, oziroma 74 kW. Slednji se ponaša s porabo 3,1-litra in 82 grami emisij CO2, na voljo (pri posameznih različicah, ne pa vedno) pa so tudi štirje menjalniki.

Letos naj bi cactusu našli 130 kupcev, prihodnje leto pa kar 500, cene pa se na bencinski strani pričnejo pri 13.900-, na dizelski strani pa pri 16.800 evrih.

Deli novico: