PORTOROŽ: Na marketinški konferenci kar 600 udeležencev

Piran

V Portorožu se je v sredo končala dvodnevna in že dvajseta Slovenska marketinška konferenca, ki jo označujejo za največji marketinški dogodek pri nas. Organizirata jo Društvo za marketing Slovenije in Poslovna akademija Finance, predstavljanje številnih primerov dobre prakse na tem področju pa je pritegnilo kar okoli 600 udeležencev. Na konferenci je Društvo za marketing Slovenije v štirih kategorijah podelilo novo nagrado marketinška odličnost leta in izbralo prejemnika velike nagrade. V posameznih kategorijah so nagrado odličnosti prejele Celtra, Postojnska jama d.d., Krka, d.d. in Adriatic Slovenica d.d.,  naziv velikega zmagovalca pa je prejela Postojnska jama d.d.

Postojnsko jama, ki je del svetovne naravne dediščine in pritegne skorajda vsakega turista, ki obišče jugovzhodno Evropo, si letno ogleda več kot 620.000  ljudi. Po mnenju komisije je prišla na »turistično površje« zahvaljujoč marketingu, ki nenehno stremi k ustvarjanju potrebe. V obrazložitvi je komisija ocenila, da jama že dolgo ni le turistična točka, saj je z dodatno »glamur« ponudbo  postala pravo doživetje. Temu so dodali, da jim je strateška marketinška usmeritev prinesla zadovoljstvo obiskovalcev in najboljše ocene na spletnih portalih, kot je TripAdvisor. Celotna strategija podjetja namreč izhaja ravno iz marketinških odločitev, ki temeljijo na trajnostnem razvoju – vse kar počnejo, mora biti najbolje za Postojnsko jamo in najboljše za zadovoljstvo gosta.

"Glede na to, da upravljamo  s kulturno in naravno dediščino svetovnega formata, je naša naloga predvsem vzbujanje želje po prvinskih nagonih, ki jih človek ima v svojem genskem zapisu - lepota, tišina, tema in skrivnost,"  poudarjajo v Postojnski jami. 

Štejejo dejanja, ne besede

Po številnih ocenah je letošnja Slovenska marketinška konferenca pokazala energičnost in jasen namen, da v marketingu tokrat štejejo samo dejanja, ne besede. Tako je predsednik programskega sveta Primož Hvala poudaril, da je skrajni čas, da začnemo rasti na odličnih praksah ter se iz neuspehov naučiti, da znamo in zmoremo. Vodilo tokratne konference je tako bilo »Develop.Drive.Do«. Tudi sicer prodaja v podjetjih pričakuje od marketinga še več.

Podobno konkreten je bil tudi osrednji govorec letošnje konferencepodjetniški guru iz Velike Britanije Robert Craven, ko je udeležencem med drugim dejal: "Za napredek smo odgovorni sami. Ne izgovarjajte se ali prelagajte odgovornosti na druge. Če niste uspešni, nekaj ne delate prav. Vi, ne drugi, ne kriza, ne vaše stranke. Vi ste tisti!"

Lastno prodajo je treba razumeti

Omenimo še predavanje Marka Čadeža, ustanovitelj in lastnik ameriškega spletnega portala za spletno prodajo vozovnic Fareboom, ki je od leta 2002 do danes iz nič prišel do 65 milijonov dolarjev prihodkov. Za uspeh podjetja je izpostavil pomen razumevanja svoje prodaje in dejal: "Zame je bilo najtežje spoznanje, da ne morem delati kar je kul, ampak tisto, kar prinaša dobiček, tudi če se nam zdi, da to ni za nas. Moramo se prilagoditi naši fokusni skupini: potrebno se je omejiti. V poslu ni prostora za vzvišenost in to se moramo sami naučiti."

Program, ki je letos navdušil, je udeležencem brez dvoma posredoval obilo novega znanja, idej in primerov dobrih praks, ki jim dajejo zagon za naprej.

Sporočilo nagrad marketinške odličnosti leta:

  • Marketing je preveč dragocen, da bi ga omejevali samo na oddelek marketinga.
  • Marketinško poslanstvo mora biti prepleteno z ljudmi v podjetju, s celotnim poslovanjem podjetja ter njegovo strategijo.
  • Marketing mora znati izmeriti svoje učinke in njihov vpliv na poslovanje (prihodke, dobiček in rast).

Deli novico: