Medtem ko je na Agenciji RS za okolje v teku postopek pridobivanja okoljevarstvenega soglasja za podaljšanje prvega pomola, ki ga načrtuje Luka Koper, so v Mestni občini Koper sklenili, da hočejo postati stranka v postopku. Po pisanju Financ se tako obetajo novi zapleti, Popovič pa je odločen: "Zakaj bi Luka podaljševala prvi pomol, če lahko zgradi tretjega."
POPOVIČ NOČE ŠIRITVE LUKE PROTI MESTNEMU JEDRU: Raje naj se gradi tretji pomol
Koper
Največja letošnja naložba Luke Koper, vseh bo za okoli 77 milijonov evrov, je prav podaljšanje prvega pomola, na katerem se odvija kontejnerski promet. Medtem ko bo, kot kaže, podaljšanje prvega pomola ovirala koprska občina, tretjega ne bodo želeli v Ankaranu, ugiba časnik. Kot je znano, ankaranska občina zagovarja bolj zeleni pristop.
“V Ankaranu želijo biti čisti in lepi, hkrati pa pobirajo denar od koncesnine. Čez Ankaran ne pelje niti en kamion, niti en vlak, niti tam ne raztovarjajo ladij. Pri nas pa reflektorji gorijo vse noči - in to sredi mesta. Iz vseh mestnih jeder mečejo pristanišča ven - poglejte Barcelono. Pri nas pa širimo pristanišče sredi mesta,” je za Finance dejal Popovič. Kot je poudaril, bi moral biti že zdavnaj zgrajen potniški terminal, pa na območju še vedno poteka raztovarjanje.
V letu 2015 je Luka Koper državi plačala 5,9 milijona evrov koncesnine. Polovico dobi ministrstvo za infrastrukturo za naložbe, drugo polovico pa si razdelita občini Koper in Ankaran.
Za koprskega župana je sporna tudi delitev koncesnine. Kot je že večkrat dejal, se v Ankaranu branijo ladij in tovora, ne pa tudi denarja. Tega dobijo po Popovičevih besedah približno 4,5 milijona evrov na leto (koncesnina in nadomestilo za uporabo zemljišč). “V Ankaranu živi 3000 prebivalcev, pri nas pa 51 tisoč, ki imamo zaradi tega slabše pogoje bivanja,” je še izpostavil. Obenem Popovič zagovarja tudi povišanje koncesnine. Ta sedaj znaša okoli 3,5 odstotka prihodkov Luke Koper, že leta 2008 pa naj bi se pogovarjali o desetih odstotkih.
Popovič je zanikal, da bi podprli podaljšanje prvega pomola, če bi se koncesnina delila po številu prebivalcev, kar zagovarjajo v Kopru. Pravi, da eno z drugim ni povezano. “Mi hočemo postati stranka v postopku, ker hočemo imeti informacije, kaj bo Luka delala in kakšni bodo okoljevarstveni vplivi ... - tako kot vsak sosed želi vedeti, kakšno hišo bodo zgradili v soseščini.”
Koprski župan je prepričan, da se bo promet v koprskem pristanišču v prihodnje povečeval, ker je jadranska pot krajša in se bo promet iz severnih preusmerjal v jadranske luke. Pri tem, pravi, ne bo pomembno, kdo bo vodi Luko, pač pa da se bo znal dogovarjati z lastniki. Ob tem je za časnik še dodal, da bo koprska občina kot lastnica 3,34 odstotka Luke Koper zahtevala povračilo škode zaradi zaustavitve dela pred mesecem dni.
dubito, ergo cogito, ergo sum