Agencija za varnost prometa (AVP) in policija sta začeli tretji del preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Tokratna akcija bo usmerjena predvsem v preprečevanje najpogostejših kršitev, kot so neuporaba varnostnega pasu, prekoračitev hitrosti, neupoštevanje obveznih počitkov ter manipulacije pri uporabi tahografov.
POOSTREN NADZOR VOZNIKOV TOVORNJAKOV IN AVTOBUSOV: Najpogostejša kršitev je neuporaba varnostnega pasu
Slovenija
V prvem delu akcije, ki je potekala od 26. februarja do 4. marca, so v okviru poostrenega nadzora skupno pregledali 261 avtobusov in 1881 tovornih vozil ter ugotovili 227 kršitev cestnoprometnih pravil. V drugem delu akcije, ki je trajala od 23. do 29. julija, pa so pregledali 359 avtobusov in 3996 tovornih vozil ter pri tem ugotovili 850 kršitev. Skupno so tako ugotovili že 1077 kršitev prometnih predpisov, so zapisali na AVP. Tretji del akcije se je začel včeraj in bo trajal do 23. oktobra.
Najpogostejše kršitve so bile povezane z neuporabo varnostnega pasu (177 kršitev), prekoračitvijo hitrosti (149 kršitev), preobremenjenostjo vozil (110 kršitev), nepravilno zavarovanim tovorom (64 kršitev), nezadovoljivo tehnično brezhibnostjo vozil (53 kršitev) ter neupoštevanjem obveznih počitkov in odmorov voznikov (35 kršitev).
Nesrečo s tovornjakom povzročilo 40 odstotkov tujcev
Od začetka leta do konca septembra so se sicer na slovenskih cestah zgodile 1903 prometne nesreče z udeležbo tovornih vozil, kar je 13 odstotkov več v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko se jih je zgodilo 1655. Vozniki tovornih vozil so bili povzročitelji v 1248 prometnih nesrečah. V teh je umrlo 11 ljudi, 30 jih je bilo hudo, 294 pa lažje poškodovanih. Med povzročitelji prometnih nesreč je bilo 40 odstotkov tujih državljanov, so navedli na AVP.
Vozniki avtobusov so bili letos udeleženi v 249 prometnih nesrečah, od tega so jih povzročili 101 oz. 41 odstotkov. V nesrečah, ki jih je povzročil voznik avtobusa, sta letos umrla dva udeleženca, pet jih je bilo hudo, 36 pa lažje telesno poškodovanih. Poškodovana sta bila dva voznika avtobusa, eden težje in eden lažje.
Napovedujejo stalne nadzore na slovenskih avtocestah
Kot so poudarili na APV, v Sloveniji tranzitni promet narašča, s tem pa se povečuje tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. Agencija k reševanju problematike pristopa celostno in s sprotnim iskanjem rešitev, ki jih usklajuje tudi z drugimi državnimi institucijami.
Tudi stalni nadzori nad tovornimi vozili in avtobusi so se v nekaterih drugih državah članicah EU že izkazali za zelo učinkovite, zato AVP spodbuja uvedbo tovrstnih oblik nadzora tudi v Sloveniji in sicer na vseh štirih krakih avtocestnega omrežja, so še navedli.
Lih tako malo za primerjavo, če že govorimo o varnosti...