Pravila igra na področju pomorstva se v Sloveniji korenito spreminjajo. Vlada je sprejela uredbo, ki niža zahtevane standarde za pomorščake in poveljnike, šolniki pa so nad novim sistemom ogorčeni.
Šolniki ogorčeni
"Vlada je sprejela novo uredbo, ki je povozila desetletja naših prizadevanj. Gre za nižanje standardov, kar pomeni, da bo slovenski pomorcem padel ugled, saj nekajmesečni tečaj ne more nadomestiti strokovnega šolanja," jezno ugotavljajo na Gimnaziji, elektro in pomorski šoli. Nova uredba namreč spreminja minimalne zahteve. Moranariški častnik, ki je do sedaj moral imeti zaključeno srednjo pomorsko šolo, bo lahko postal kdorkoli s končano osnovno šolo, če bo uspešno zaključil nekajmesečni program.
Poveljnik pa bo s podobnim tečajem lahko postal kdorkoli s končano srednjo šolo, do sedaj je bila to ekskluziva diplomantov pomorske fakultete. Čeprav so ti izpiti praviloma zelo dragi, so na obeh strokovnih šolah, tako srednji kot fakulteti ogorčeni, saj menijo, da se s tem niža ugled slovenskih pomorcev in ogroža njihovo delovanje.
Od leve: prodekan FPP Peter Vidmar, Robert Brsa, Elen Twrdy dekanja FPP ter Maja Stojakovič
"Naši diplomanti v množici svetovnih ne morejo konkurirati ostalim drugače kot z znanjem. Sedaj bomo na trg pošiljali slabše pomorce z manj znanja, kar pomeni, da bodo šla naša desetletna prizadevanja v nič," opozarja Peter Vidmar, prodekan Fakultete za pomorstvo in promet.
Na sliki: Jadran Klinec, v ozadju nekdanji predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič
Uprava za pomorstvo svari, da je bil ta korak nujen
Nekoliko drugače pa na pomisleke šolstva gledajo na Upravi za pomorstvo, ki bo sedaj bdela nad šolanjem pomorščakov. "Res je, da smo znižali standarde, a smo to morali storiti, ker smo jih tako prilagodili mednarodni STWC konvenciji. Če tega ne bi naredili bi lahko slovenski certifikati izgubili mednarodno veljavnost in bi tako postali skoraj ničvredni. Zavedam se, da morda ni vsem všeč način na katerega je bila ta uredba sprejeta, vendar je za to kriva naša zapletena zakonodaja," pojasnjuje direktor pomorske uprave Jadran Klinec.
Simulator na srednji pomorski šoli
Dolgoletni pomorščak in urednik portala pomorscak.si Robi Novak pa je za Regional povedal, da po njegovem uredba ničesar ne jemlje. Čeprav se pojavljajo namigi, da je bila ta sprejeta zato, da bi posamezniki lahko izvajali tečaje, se to ne bo pogosto dogajalo. "Ti tečaji so bolj namenjene tistim, ki že plujejo in rabijo hitro pridobitev kvalifikacij. Naši pomorci so cenjeni in še vedno bodo ladjarji od mladih večinoma zahtevali ustrezno pomorsko izobrazbo, zato je strah šol povsem odveč," je sklenil Novak. Sam sicer pravi, da pravi pomorščak kariero dela na morju, med plutjem na ladji, ne toliko v šolskih klopeh, čeprav je tudi to znanje uporabno in so napram drugim pomorščakom slovenski bolje izobraženi.
Ste končali srednjo frizersko šolo, a sanjate, da bi postali poveljnik ladje? Nič nemogočega. Opravite usposabljanje, nad katerim bedi uprava za pomorstvo, in prakso na ladji, pri njih naredite še izpit, pa imate vse pogoje, da lahko dobite v roke tudi največjo, 140 milijonov evrov vredno ladjo, na kateri je za pol milijarde evrov tovora. Za poveljnika ladje je namreč po novem dovolj srednja šola, za drugega in tretjega častnika pa že osnovna šola. To omogoča pravkar sprejeta nova uredba o pooblastilih pomorščakov. Na srednji pomorski šoli in fakulteti za pomorstvo so ogorčeni.
GUO DIAN
“Yes, Yes ...” je ponavljal kitajski poveljnik na opozorila z uprave za pomorstvo, da se nevarno bliža obali, potem pa je ladja (pred tremi leti) nasedla pred Debelim rtičem. Nesreča res nikoli ne počiva, a tudi znanje in usposobljenost posadke precej
U R E D B O
o pooblastilih pomorščakov
4. člen
(usposobljenost pomorščakov)
(1) Pomorščak, ki dela na ladji, mora biti usposobljen najmanj v skladu z zahtevami konvencije STCW, kakor določa Priloga I, in imeti predpisano pooblastilo o nazivu, posebno pooblastilo oziroma potrdilo.
(2) Pomorščak, ki je v skladu s pravilom III/10.4 konvencije SOLAS določen za ravnanje z rešilnim čolnom, mora imeti posebno pooblastilo »ravnanje z rešilnim in reševalnim čolnom«.
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlurid=20143481
http://www.uradni-list.si/files/RS_-2014-085-03481-OB~P001-0000.PDF#!/pdf
http://www.uradni-list.si/files/RS_-2014-085-03481-OB~P002-0000.PDF#!/pdf
kapitana dolge plovbe pa ne
ukrepanje nasih sekretarjev za promet je otroski vrtec ki traja 20 let
Zato kot navedeno :poklicni pomorščak je oni z šolo in prakso.