Policija začenja s testiranjem aplikacije e-policist

Kronika

Policisti začenjajo s testiranjem mobilne informacijske aplikacije e-policist, s katero se bodo zmanjšale administrativne obremenitve policistov. Danes se začenjajo predstavitvene delavnice za policiste, ki bodo aplikacijo testno uporabljali. V nekaj mesecih pa bo jasno, kako se bo aplikacija obnesla in ali jo bodo razširili po vsej policiji.

Mobilno informacijsko storitev e-policist, ki bo policistom na terenu olajšala in skrajšala postopke pri preverjanju podatkov v evidencah in izdajanju plačilnih nalogov, so v policiji razvili lani. Letos pa začenjajo s testiranjem aplikacije na področju prometa, je na današnji novinarski konferenci v Kranju povedala namestnica generalnega direktorja policije Tatjana Bobnar.

Aplikacijo bodo tri mesece testirale Postaja prometne policije Ljubljana, Postaja prometne policije Kranj in Specializirana enota za nadzor prometa. Testni fazi bo sledila evalvacija projekta, od česar bo odvisna širitev uporabe na preostale enote, končni cilj pa je vpeljava te rešitve za celotno policijo in vse postopke.

Po uvedbi e-policista bi letno policistom in administratorjem prihranili približno 300.000 delovnih ur, saj bodo prekrškovni postopki lahko hitrejši. Policist bo pri izvajanju postopka prek mobilne informacijske storitve naprej pridobili vse potrebne podatke iz evidenc, nato bo pripravil plačilni nalog in ga izpisal na mobilni tiskalnik, hkrati se bodo vneseni podatki prenesli v evidence, policistu pa bo olajšano pisanje poročil o delu.

"Po sistemu mobilne policijske postaje želimo čim več dela policistov, ki ga sedaj opravijo v pisarnah, ko pridejo s terena, prenesti na teren. Policist bo lahko veliko dela opravil v policijskem vozilu, tako bo več časa prisoten na terenu in na razpolago ljudem," je pojasnila Bobnarjeva.

Bistveno se bo zmanjšala možnost napak

Kot je povedal policist Postaje prometne policije Kranj Peter Smolej, se bo bistveno zmanjšala tudi možnost napak, se se zgodijo pri pisanju številnih plačilnih nalogov. Lani so jih slovenski policisti izdali 222.860, od tega jih je bilo okoli 160.000 s področja cestnoprometnih prekrškov vročenih na terenu.

Za testno fazo so na policiji, kjer so projekt pripravili z lastnimi kadri, kupili 14 tabličnih računalnikov in 12 mobilnih tiskalnikov, za kar so odšteli 16.000 evrov. V prihodnje si želijo, da bi lahko zagotovili od 800 do 1000 tabličnih računalnikov, da bi bili ti na voljo vsem enotam. Kot je povedala Bobnarjeva, imajo pri tem podporo ministrstva na notranje zadeve, ki bi za projekt lahko pridobilo tudi evropska sredstva.

Z zmanjševanjem administrativnih ovir se na policiji sicer ukvarjajo že od leta 2009, saj so s delovni procesi velikokrat obremenjeni z nepotrebnimi oziroma podvajajočimi se opravili. Kot se je izkazalo, je možno večino teh podvajanj odpraviti z drugačno organizacijo dela in s spremembami v informacijski podpori.

Deli novico: