POJASNILO DARSA GLEDE KAOSA NA PRIMORKI: Vzdrževalci na terenu predlagali rešitev, a so jo nadzorniki zavrnili

Slovenija

Petkova dež in nato sneg na podhlajeno podlago sta botrovala številnim težavam v prometu, saj je bil več ur ohromljen promet proti Koroški in na primorski avtocesti. Pri vzdrževalcih cest, družbah VOC Celje in na Darsu pravijo, da nov pravilnik o rednem vzdrževanju cest z nastalo situacijo nima nobene zveze.

V petek so po dopoldanskem deževju in popoldanskem sneženju na cestah od avtoceste proti Koroški nastali zastoji zaradi zdrsov več tovornjakov, tudi dveh avtobusov, tovornjaki so obtičali na nekaterih klancih, med drugim na Mislinjskem klancu. Vse skupaj je za več ur zaprlo promet proti Koroški in povzročilo razburjenje med vozniki.

Kot je STA pojasnil vodja vzdrževanja pri podjetju VOC Celje Bogdan Kočevar, je bilo ravnanje njihovih služb, ki skrbijo za državne ceste na Koroškem in Celjskem, "pravočasno", bilo pa bi verjetno ustreznejše, če bi že v dežju še pred sneženjem posip delali z mešanico soli in peska. Dež je namreč spiral sol z vozišča, pesek pa bi verjetno preprečil tiste zgodnje zdrse takoj, ko je pričelo snežiti, pravi Kočevar. Ob tem je pojasnil, da je predhodno sam predlagal uporabo peska, a je nadzorna služba direkcije za ceste zavrnila. Na splošno namreč tudi pesek na cestiščih povzroča nekatere težave, kot so poškodbe avtomobilov, zamašitve jaškov in podobno.

"Do zdrsov, ki so povzročili zastoje in tudi onemogočili nadaljnji dostop našim ekipam, je namreč prišlo, ko na cesti ni bilo niti dveh centimetrov snega. Podhlajena podlaga pa je povzročila, da se je kasneje povožen sneg spremenil v ledene plošče, ki se jih kljub naporom v soboto in nedeljo ni dalo odstraniti," je navedel Kočevar.

Največ težav na koroških cestah v zimskih razmerah povzroča tovorni promet, še ugotavljajo na VOC Celje, pri čemer je Kočevar spomnil, da je na Koroškem s tem povezan problem tudi velika tovorna obremenitev cest, saj tovorni promet po železnicah ne poteka več. Za STA je povedal še, da nov pravilnik o rednem vzdrževanju javnih cest z nastalo situacijo v petek nima nobene zveze, kot prednost novega pravilnika pa je izpostavil več možnosti za preventivne posipe, denimo v primeru rosenja.

Tudi na Darsu poudarjajo, da pravilnik o rednem vzdrževanju cest, ki je začel veljati lani, ne spreminja izvajanja zimske službe na slovenskih avtocestah, saj obseg izvajanja ostaja najmanj na taki ravni kot v preteklih zimskih sezonah.

Glede petkovega dogajanja na primorski avtocesti, ki se je začelo z gorečim tovornim vozilom na odseku Vrhnika-Logatec v smeri proti Kopru, pa na Darsu pojasnjujejo, da se zaradi spleta okoliščin, ki so ga krojile goreče vozilo, izredna gostota prometa in južne snežne padavine, ter ob dejstvu, da je bilo delavcem Darsa skoraj povsem onemogočeno izvajanje zimske službe na tem odseku avtoceste, zastojem v prometu ni bilo mogoče izogniti.

Tudi na Darsu poudarjajo, da so deževne padavine povsem sprale vozišče, kar je še poslabšalo vozne razmere na cesti. Sneg se je zaradi ohlajene podlage takoj oprijel vozišča. Dars je v petek in soboto za celoten avtocestni sistem porabil 2851 ton soli, vključenih je bilo 109 vozil in 176 delavcev. Začetek posipanja se je začel različno, odvisno od vremenskih razmer in stanja vozišč, najprej, ob 4.30 v petek zjutraj, se je začel na primorski avtocesti.

V stranki Zavezništvo in v območni organizaciji SD Mežiške doline pa so mnenja, da je za petkove razmere na cestah kriv tudi nov pravilnik o vzdrževanju cest, zaradi česar je SD Mežiške doline na vlado in pristojnega ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča naslovila protestno noto. Na infrastrukturnem ministrstvu so sicer v petek pojasnili, da nov pravilnik v ničemer ni poslabšal izvajanja zimske službe.

Izvajanje pravilnika spremljajo tudi v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), kjer bodo, če bodo ugotovili, da je pretočnost cest slabša ali da vpliva na poslabševanje "že tako zaskrbljujočega stanja prometne varnosti", na to opozorili. V AMZS so ob sneženju in zaradi mraza minuli teden na številko 1987 prejeli nekoliko več klicev za pomoč oziroma intervencije, kot je sicer povprečje v tem letnem času, so pojasnili za STA.

S kranjske policijske uprave pa so sporočili, da petkova statistika nesreč in dogodkov v prometu "jasno kaže, da vozniki niso bili pripravljeni na slabše vozne razmere, ki so bile razlog za večino prometnih nesreč". Kot so ugotovili policisti PU Kranj, se jih je največ zgodilo zaradi neprilagojene hitrosti vožnje, ko so vozniki na spolzki, zasneženi ali poledeneli cesti izgubili nadzor nad vozili.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
haha |  17 .01. 2017 ob  17: 28
ma ac nerabi peska, v klance se vgradi talno ogrevanje, pozimi je pač obvezna zimska oprema to je dovolj za 10 cm snega na cestišču. pač ko je sneg se nerabi vozit nad 100 in minimalna hitrost pade pod 90kmh. Kamijonisti so bili o snegu obvesčeni že zgodaj zjutraj in so imeli čas do 12h prispeti na svoj cilj oziroma iz ac.
Res je vsako leto isto |  17 .01. 2017 ob  15: 07
Zato bi bilo verjetno boljše, če bi se na cesto odpravili LE in SAMO če je 100% nujno. Pač izgovor, študiram v Lj in za vikend moram na obalo, pač ni kul. Počakaš na naslednji dan pa je. Če bi šli na cesto SAMO tisti, ki so res morali iti, bi bila kolona zagotovo manjša in možnost zdrsa tudi.
Samoizločanje za kamione pa itak vemo da ne funkcionira.
Vsako leto isto!!! |  17 .01. 2017 ob  14: 21
Kontrole vinjet na vsakem koraku a za izločitev kamionov ob takem vremenu pa niti pomisliti..Oz šele takrat, ko je prepozno
ibro |  17 .01. 2017 ob  09: 19
Morda nekateri niso dovolj strokovni ,Morda Jim primankuje kadra Ali tehnicne oprema kdo ve kdo ve,.....
pinkopalinko |  17 .01. 2017 ob  02: 31
iz tretje fotografije se vidi DARSova usposobljenost
v petek sem bil na primorski avtocesti in nihče me ne bo prepričal da ni DARSova nesposobnost in neorganiziranost kriva za težave
tisti ki krivite kamioniste se rajši vprašajte ali jih je kdo seznanil z razmerami na cesti
po radiu je bilo občasno kakšno nakladanje, nihče pa ni podal pravih podatkov o stanju
isto sranje z DARSom je bilo pri lanskem verižnem trčenju zaradi megle
če moram plačati vinjeto pričakujem od upravljalca ceste da me na svojih nadcestnih panojih in po radiu obvesti kaj me čaka na tej cesti ne pa da te panoje uporablja za neumne floskule naj ne pijem ko vozim
Popeye |  16 .01. 2017 ob  23: 53
Šparate sol ljudi pa umirajo zmečkani v pločevinah. Upam da se vam vse na otrocih vrne
jurij |  16 .01. 2017 ob  20: 11
-1
@jap, saj,... Kaj vama ni jasno? Če si kupil vinjeto ti ni treba imet zimske opreme? Če si plačal cestno takso ti ni treba imet zimske opreme?
jap |  16 .01. 2017 ob  19: 40
Je res da veliko ljudi vozi z obupnimi gumami ali pa ne upošteva pravil... samo tudi koliko našega denarja gre za nakup vinjet in vsako leto pri tehničnem pregledu plačamo cestno takso... kam gre ves ta denar!?
@jurij |  16 .01. 2017 ob  19: 09
Kakšno opremo za par cm snega na AC?S kupovanjem letne vinjete plačujemo DARS-u njihovo nesposobnost!
Saj |  16 .01. 2017 ob  18: 13
je vsako leto isto, ste pač NESPOSOBNI bedaki, kateri samo plače vlečete za jajca gret
jurij |  16 .01. 2017 ob  17: 30
@NEinNE, ne bodi no tak bedak. Edino kar zamerim DARSU in policiji je, da ne zaplenijo vozila in vse stroške zaračunajo tistemu, ki je povzročil zastoj zaradi neprimerne opreme.
NEinNE |  16 .01. 2017 ob  17: 02
Sami izgovori! Banda nesposobna!