Podjetnik mora za razvoj ideje najprej porabiti svoj denar

Podjetniki začetniki morajo za svojo idejo najprej porabiti svoj denar in s tem pokazati, da so resni. Bolj kot izgubljen čas jih bo namreč bolelo, če bodo izgubili svoj denar, je bilo slišati na okrogli mizi z naslovom Kdo ima za nas finančno injekcijo, ki je v okviru letošnjega evropskega tedna podjetništva danes potekala v Ljubljani.

 

Iniciator kluba Poslovni angeli Slovenije, ki ambicioznim podjetnikom v začetnih fazah rasti pomaga s finančnimi investicijami in znanjem, Branko Drobnak je prepričan, da morajo podjetniki za svojo idejo najprej porabiti svoje prihranke in idejo pripeljati tako daleč, da jo bo nekdo pripravljen podpreti. Dobro je, če lahko takrat pokažejo že izdelek, polizdelek ali prototip.

"Ljudi moramo naučiti, naj najprej tvegajo sami s tistim, kar imajo. Posameznika bo izguba njegovega denarja bolela bistveno bolj kot samo izguba časa," je dejal.

Podjetja se morajo znati predstaviti

Tudi soustanovitelj podjetja 30Lean, ki svetuje in usmerja podjetnike na uspešno pot, Lojze Bertoncelj se je strinjal, da morajo ekipe v podjetjih narediti veliko domače naloge na vsebini in da morajo znati pokazati, da je na trgu veliko zanimanja za izdelek, ki ga imajo oz. ponujajo.

Prav se mu zdi tudi, da v svoje delo vložijo nekaj svojega denarja in s tem pokažejo, da so resni v svoji nameri, da bodo z izdelkom rešili nek problem. "A v to rešitev moraš vložiti veliko časa," je dejal. Ustanovitelj sklada tveganega kapitala RSG Kapital Jure Mikuž je dodal, da je treba podjetnikom povedati, da nihče ne bo skrbel zanje, in jih spodbuditi, naj bodo gospodarji svoje usode.

Banke ne kreditirajo več tako rade

Sogovorniki so izpostavili tudi problem bank, ki so v zadnjih letih zmanjšale obseg kreditiranja podjetij in načeloma ne financirajo zagonskih investicij. Suostanovitelj sklada Silicon Gardens, ki vlaga v slovenska start-up podjetja, Borut Rismal je ob tem dejal, da banke seveda so vir financiranja in da se je treba pogovarjati tudi z njimi.

"Seveda ne želijo kupovati srečk, a z bankami je nedvomno treba komunicirati. Tudi banke se bodo sčasoma pripravljene bolj aktivno angažirati v pogovorih s svojimi komitenti," je dejal.

Sogovorniki so večkrat omenili, da bi morali učenci v šolskih učbenikih bolj zgodaj zaslediti podjetniške tematike, direktorica Slovenskega podjetniškega sklada Maja Tomanič Vidovič pa je ob tem menila še, da bi morali biti prva ciljna skupina ljudi, če želimo spremeniti kulturo našega razmišljanja, učitelji.

Ti morajo po njenem mnenju vedeti, kaj je podjetniška miselnost, da bodo lahko učencem dajali prave primere. Pri tem igra po njenem mnenju zelo pomembno vlogo ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, ki skrbi za pripravo šolskih programov.

Vzor je največji učitelj

"Največji učitelj je vzor," pa je menil v. d. direktorja Slovenskega regionalnega razvojnega sklada Velislav Žvipelj in ocenil, da učitelji verjetno ne čutijo soodvisnosti s podjetništvom.

Letošnji evropski teden podjetništva je že šesti po vrsti. Ključno sporočilo letošnjega tedna se glasi Spletni podjetniki: Evropski digitalni prvaki.

Javna agencija Spirit bo v okviru kampanje, ki jo je finančno podprlo ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, v sodelovanju s podpornimi institucijami za podjetništvo organizirala pestro podjetniško dogajanje.

Evropski teden podjetništva bo sicer vrhunec dosegel med 1. in 3. oktobrom na srečanju v Neaplju v Italiji, kjer bodo podelili tudi evropske nagrade za spodbujanje podjetništva.

Deli novico: