PODJETNA OBALA: Najboljša pomoč, ko posvet s strokovnjakom ni mogoč

Po zadnjih podatkih že skoraj 70 odstotkov uporabnikov spleta išče prve informacije o lastnem zdravju na spletu. Dostop do velike količine podatkov pa še ne pomeni, da jih znamo pravilno in varno uporabiti. Še toliko manj, ko gre za lastno zdravje ali zdravje svojih bližnjih. Posledica tega je, da se ljudje na podlagi podatkov s spleta vse pogosteje napačno zdravijo ali prepozno obiščejo strokovnjaka. Rešitev za ta globalni problem je začel iskati mlad farmacevt Miha Vivoda iz Izole. Zato je z ekipo strokovnjakov, v kateri sta še Enes Halilović in Tilen Godnič, začel z razvojem mobilne in spletne aplikacije CheckMeApp, s katero lahko sami preverimo, ali se lahko zdravimo sami ali moramo do zdravnika, poiščemo zdravilo po svoji meri ali kar takoj začnemo z zdravljenjem.

Kot pravi Miha Vivoda (na fotografiji v sredini), je do ideje za aplikacijo prišel v domači lekarni v Simonovem zalivu, saj se v praksi vse pogosteje dogaja, da se ljudje odločajo o načinu samozdravljenja na podlagi podatkov s spleta, ne da bi se o svojih težavah prej posvetovali s strokovnjakom. V uporabo prihaja vedno širši repertoar zdravil, oglasna sporočila pa le prilivajo olje na ogenj potrošniški logiki sistema. "Farmacevti v lekarnah vsak dan zaznamo več primerov, ko bi si pacienti z informacijami s spleta lahko resno škodovali, zato sem začel razmišljati o rešitvi, ki bi bila primerna za trg, uporabnike in bi bila varna," pojasnjuje Vivoda.

Ekipa je idejo o mobilni aplikaciji CheckMeApp prijavila na nacionalno tekmovanje Start:up Slovenije, kjer so se med 102 mladimi podjetji uvrstili na 15. mesto in si tako zagotovili finančna sredstva Slovenskega podjetniškega sklada, s katerimi želi ekipa omogočiti brezplačno uporabo aplikacije vsem uporabnikom.

Fantje so na projektu razvoja aplikacije CheckMeApp delali skoraj tri leta. "Strokovnjak ne bo nikoli nadomestljiv. Zato, če želimo pacientom pomagati takrat, ko bi se zdravili brez njegove pomoči, je jasno, da mora biti rešitev res na visokem strokovnem in tehnološkem nivoju," meni Vivoda. Ekipa je namreč vse razvila sama, niso se oprli na nobeno od baz zdravil, saj so te trenutno premalo ažurne in temeljijo predvsem na administrativnih podatkih. V aplikaciji CheckMeApp je vsako zdravilo sestavljeno iz več kot sto različnih faktorjev, ki jih njihov strokovni algoritem uporablja in prilagaja potrebam uporabnika.

A kot poudarja idejni pobudnik za aplikacijo, je potreba prišla kot strokovnen izziv in ne podjetniški. Torej gre bolj za strokovno kot podjetniško idejo, ki ni namenjena pospeševanju prodaje zdravil, temveč njihovi racionalni uporabi ali še več – osveščanju uporabnikov, kako si pri določeni zdravstveni težavi lahko pomagamo sami, tudi brez zdravil. "Aplikacija da uporabnikom tudi splošne napotke, ne nujno vezane na zdravila. Uporabnik se lahko sam odloči," razlaga sogovornik in dodaja, da je posebnost aplikacije ta, da pri delovanju upošteva poleg osnovnih podatkov (spol, starost) tudi različne previdnostne ukrepe (želodčne težave, nosečnost, idr.) in interakcije z zdravili, ki jih na primer uporabnik jemlje na recept. V primeru, ko bi bilo samozdravljenje lahko nevarno, aplikacija uporabnika na to tudi opozori. Še več, pomaga mu vzpostaviti hiter kontakt s strokovnjakom. Uporaba aplikacija je sicer povsem anonimna in je brezplačna.

Trenutno beležijo že več kot 500 različnih uporab aplikacije, število uporabnikov pa se dnevno hitro povečuje. Aplikacija je sicer zaenkrat še v fazi testiranja, v kateri si fantje želijo pridobiti čim več mnenj uporabnikov. Zato jim bo še kako prav prišlo, če se boste v aplikacijo registrirali tudi sami in jim s pomočjo gumba "Sporočite vaše mnenje" pojasnili svojo izkušnjo in mnenje.

Deli novico:

andrej.smauc@gmail.com |  16 .12. 2014 ob  15: 05
precej skeptično sem spremljal vaše izvajanje na TV Koper danes v oddaji Dobro jutro. Tipično farmacevtsko, ko vam nikakor ne diši, če vam nekdo odnaša precej predrago prodajo vaših proizvodov, s katerimi obvladujete naš trg. Z eno samo besedo me niste prepričali, da magnezijev klorid ni koristen. Moram vam reči, da je meni zelo pomagal pri lajšanju bolečin zaradi nabiranja kalcija v rami, in ga ne bom zamenjal za noben vaš drag izdelek.. Tipično farmacevtsko monopolno obnašanje na trgu je izgleda tudi vaša odlika. Pa brez zamere in lep pozdrav
Andrej
zalost |  26 .11. 2014 ob  22: 35
Bravo, cestitam za idejo.
izolan |  26 .11. 2014 ob  12: 35
Bravo fantje, le tako naprej! Vsaka novost, ki vodi k boljši kakovosti življenja, na bilo katerem področju, je dobrodošla, če pa je plod domačega znanja pa še bolj.
Bravo |  26 .11. 2014 ob  12: 08
Čestitke, odlična ideja! Zdaj poskusimo in sporočimo mnenje.
Bravo |  26 .11. 2014 ob  08: 43
Le tako naprej!
miha miha |  26 .11. 2014 ob  08: 16
-1
če zdravstvo plačujemo pod mus. potem gremo vedno k zdravniku. in tudi zahtevamo kvalitetno zdravljenje. ko bomo lahko izbirali ali plačamo ali ne bo to druga zgodba. ok? denar denar denar denar...