Na Regionalu uvajamo novo rubriko Podjetna Obala. Vsak teden bomo pisali o gospodarskih in podjetniških priložnostih, predstavili bomo uspešne poslovne zgodbe, dotaknili se bomo tudi priložnosti, ki nam jih okolje ponuja. Predstavili bomo razvojno naravnane, prodorne in uspešne posameznike, ki so s svojim trudom uspeli in dokazali, da je kriza le izgovor. Ensol 360 d.o.o. je zelo mlado podjetje, ki je z nadgradnjo predhodno osvojenih tehnologij na področju obdelave plastičnih mas prodrlo na svetovne trge.
PODJETNA OBALA: Letos opremili že deset dirkališč po vsem svetu
Koper
Podjetje Ensol 360 d.o.o. je bilo ustanovljeno lani, trži pa blagovno znamko 360 Karting. "Kar nudimo naročnikom, je atraktivna, varna in poslovno učinkovita oprema dirkališč, naši kupci so upravitelji oziroma lastniki dirkališč, kjer lahko posamezniki najamejo kart in se podajo na stezo. Lahko bi rekli, da zagotavljamo dirkaške emocije, saj na teh dirkališčih vožnja stane na primer 10 ali 20 evrov," pojasni Jernej Čopi.
Investitorji, ki se odločijo najeti koprsko podjetje, dobijo vse. "Imamo tehnično pisarno, ki skrbi za inženiring in dizajn proge, imamo lastno proizvodnjo, ki izdeluje komponente za izdelavo proge in inštalacijske ekipe, ki poskrbijo za gradnjo," je še dodal Čopi. Tehnologija podjetja Ensol temelji na predhodno razvitih tehnologijah obdelave plastičnih mas in zgolj zaokrožuje ponudbo v tej tehnični niši.
Pisarna podjetja v Kopru
Letos so opremili 10 stez, čeprav je povpraševanje še veliko večje. Tedensko dobijo dve povpraševanji za izdelavo dirkaških stez praktično z vseh koncev sveta. Ekipa pred seboj vidi veliko rast. "Za občutek lahko povem, da je imela družba lani slabih 300 tisočakov prometa, letos bomo te številke vsaj podvojili, če ne celo potrojili," pove Čopi. Njihovi trgi so Evropa, ZDA, Avstralazija in Bližnji vzhod, vse bolj tudi Afrika, zanimivo pa je, da še nobeno naročilo ni prišlo iz Slovenije. Kljub temu je Čopi prepričan, da so pri nas primerna znanja in se zato drži pravila "kupi doma, prodaj v tujino." Ključni dobavitelji so namreč slovenska podjetja. Zgolj zaradi logističnih prednosti razmišljajo o delni selitvi proizvodnih kapacitet v Združene države Amerike.
"V podjetniške vode sem se podal zelo mlad in kot tak naredil veliko napak, vendar vedno v dobri veri. Danes govoriti o krizi, o neugodnem okolju in podobno se mi ne zdi primerno. Obala je povsem solidno poslovno okolje, če dodamo še življenjske pogoje, je poslovno okolje zagotovo nadpovprečno," je sklenil Čopi.
Večina raje tarna, živi v času Juge in časti plenilce javnega premoženja.
Če bi imeli takšnega župana, ne bi imeli veliko brezposelnih!