PODAJTE SVOJ PREDLOG: Pomagajte razbremeniti obalne ceste

Koper

Od danes do 21. novembra bo potekala razgrnitev državnega prostorskega načrta (DPN) za hitro cesto Koper-Dragonja. Gre za projekt, ki bi končno sprostil tranzitni promet proti Hrvaški, ki še vedno močno obremenjuje območje obalnih občin. Čeprav je do realizacije še daleč, bodo občani lahko v okviru razgrnitve podali svoje pripombe in predloge.

Javna razgrnitev bo potekala v času uradnih ur v prostorih direktorata za prostor, graditev in stanovanja pri ministrstvu za okolje in prostor ter v prostorih občin Koper, Izola in Piran. Poleg tega bodo organizirali tri javne obravnave, in sicer v ponedeljek, 7. novembra, v Avditoriju Portorož in v dvorani Krajevne skupnosti Korte ter naslednji dan v Gledališču Koper.

Javnost ima v času javne razgrnitve pravico dajati pripombe in predloge na razgrnjeno gradivo, in sicer pisno na obrazcu za pripombe, ki je na voljo na mestih javne razgrnitve, po pošti na naslov direktorata za prostor ter na elektronski naslov okoljskega ministrstva s pripisom "DPN za HC Koper-Dragonja". Okoljsko in infrastrukturno ministrstvo bosta v roku 60 dni proučili pripombe in predloge in do njih zavzeli stališče.

Do razcepa Škocjan trasa poteka po trasi obstoječe hitre ceste med Škocjanom in Koprom. Na tem odseku je predvidena širitev obstoječe ceste na šest pasov z dvema pasovoma za prepletanje med razcepom Srmin in razcepom Škocjan, izhaja iz dokumentacije, dostopne na spletni strani ministrstva za okolje.

V območju razcepa Škocjan trasa zavije proti jugu in se takoj zareže v Škocjanski hrib, ki ga preči s pokritim vkopom Škocjan. Po prehodu Škocjanskega hriba se trasa spusti v ravnino Badaševice in Pjažentina in v nadaljevanju preči v nasipu zahodni rob ravnine Pradišjol ter v podvozu prečka obstoječo Šmarsko cesto. Na tem mestu je lociran priključek Šalara in obojestranska oskrbna postaja Šalara.

Za priključkom Šalara se trasa zaje v pobočje severozahodno od obstoječe Šmarske ceste. Dolino Stare Šalare preči trasa z viaduktom in do vhoda v predor Šmarje poteka v desni krivini. Po izhodu iz predora se trasa spusti v dolino Drnice, kjer je locirana obojestranska oskrbna postaja Bandel. V nadaljnjem poteku se trasa tlorisno prilagaja poteku obstoječe glavne ceste.

Izgradnja hitre ceste do mejnega prehoda Dragonja bi močno razbremenila promet na območju obalnih občin na relaciji med Koprom (skozi predor Markovec), Izolo in Portorožem oz. Lucijo.

Obalni župani so pred časom od ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča dobili zagotovilo, da promet po hitri cesti do Lucije, ki bi pomenila slepo črevo za promet iz notranjosti države proti Hrvaški, ne bo stekel pred ureditvijo ceste do mejnega prehoda Dragonja. Nejasna pa je usoda predloga istih županov, da bi traso hitre ceste proti Dragonji navezali na že obstoječo hitro cesto Koper-Izola neposredno ob izhodu iz predora Markovec.

Deli novico:

Koprčan |  24 .10. 2016 ob  10: 18
Ta predlagana trasa je najslabša, zakaj? Ker povozi obstoječo staro cesto Koper-Dragonja, si kdo sploh predstavlja kam bodo promet preusmerili v primeru prometne nesreče? Ja na cesto Lucija-Izola. Predlagana trasa uniči tudi najboljša kmetijska zemljišča slovenske Istre in ne ne omogoča direktnega/polnega spoja s hrvaškim ipsilonom tako kot imamo z Italijo, saj se bo hitra cesta končala v dolini Dragonje, približno 100m nižje, vmes pa bo 5 km navadne zjahane ceste tako kot je sedaj. Veliko bolj mi je všeč navezava iz Izole, ampak spet ne reši večino problemov. Tu bi morali razmišljati o viaduktu čez dolino Dragonje s katerim bi ohranili kmetijska zemljišča in popolni povezali hrvaško in slovensko avtocesto, potem pa bi traso v tunelu preusmerili ali proti Izoli ali pa bi jo povezali z že načrtovano HC Izola-Lucija za katero so že odkupljena vsa zemljišča in poteka že rušenje objektov.
Koprčan |  24 .10. 2016 ob  09: 59
V google vtipkajte viadukt Dragonja in kliknite na prvo sličico.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=486947
demokracija = anarhija |  22 .10. 2016 ob  09: 25
A mislite da kitajci, arabci itd toliko meljejo kot mi? Naredijo in ljudje uporabljajo ce zelijo ali pa se znajdejo po svoje. To je samo ciscenje zolcnih kanalov. Pojdite na sprehod, ker zivljenje je prekratko da bi trosili slabo energijo, ceste pa pustite onim ki hocejo oprati denar.
@Kanarin |  21 .10. 2016 ob  22: 24
Kolone se ravno pred tuneli delajo zato, ker se psihofizične lastnosti uporabnikov ceste oziroma njihove sposobnosti v predoru znižajo, kar vpliva na način vožnje (prometna varnost) in na prepustnost ceste na območju predora.
bla bla bla |  21 .10. 2016 ob  12: 36
Trasa skozi Škocjan in Šalaro bi popolnoma uničila estetiko Kopra. Stebri, podkopi....tako rekoč v samem centru mesta ni primerno. Vlada naj pogleda tudi samo estetiko in proračun, NE pa samo polnjenje svojih žepov...
Kot ponavadi |  21 .10. 2016 ob  12: 14
Samo jamranje in nobenen inteligentne ideje. Nič novega v tej državi. Bla bla bla bla vsak božji da ...
Najboljši predlog |  21 .10. 2016 ob  11: 34
cesta naj bo čimdaljša, polna ovinkov, ob cest dosti parkirišč, na vsakem parkirišču nekaj lokalov za domačo hrano, za branjevke, prodaja spominkov oz domače obrti, tematski park, luna park, kinodvorane, otroška igrišča, pa tudi fastfood za fane, etc. Namen: turiste ožeti da ostane čimveč 'deviz' pri nas. Na hrvaško naj gredo z praznimi žepi. Za vse bo dobro.
Moj predlog je tudi |  20 .10. 2016 ob  19: 54
meja na Črnem kalu
Moj predlog |  20 .10. 2016 ob  19: 53
je, MENJAVA VLADE
Kanarin |  20 .10. 2016 ob  18: 19
-1
Ne, ne razumem zakaj bi bile kolone - in to ravno pred tunelom Markovec, po drugih varijantah oz trasah pa jih ne bi bilo, al kaj ? Prosim raloži mi to.

Drugače sam živim ravno na - Markovcu.
@Kanarin |  20 .10. 2016 ob  16: 45
-1
Kako ne vidiš problema, če gre ves tranzit čez (upam da skozi, da ne bo Markovec obremenjen) tunel Markovec. Kolone se bodo delale ravno pred njim in s tem obremenjevale z izpusti komplet Koper in Semedelo!
100.000 ljudi, ki živimo na obali pa si že zaslužimo en bogi tunel tudi brez Žabarajev.
ibro |  20 .10. 2016 ob  16: 40
Ni potrebno nic storit,saj ko pride Hrvaska v Sengenski se bo samo marsikaj odpravilo.
1