Po odprtju predora Markovec promet po obalni cesti trikrat manjši

Koper

V nedeljo bo minil mesec dni od odprtja predora Markovec. Meritve kažejo, da se je promet po obalni cesti Koper-Izola zmanjšal z okoli 30.000 vozil na le okoli 9000 vozil dnevno v obe smeri. Po dokončni ureditvi vpadnice v Izolo pa se bo ta številka še zmanjšala, je prepričan izolski župan Igor Kolenc.

Po meritvah, ki jih izvajajo pri Rudi, je januarja obalno cesto prevozilo več kot 690.000 vozil, glede na začetek turistične sezone pa se je številka v maju povzpela že na slabih 872.000 vozil z dnevnim povprečjem 28.126 vozil.

Namesto 30.000 le 9.000 vozil dnevno

V celotnem juniju pa je obalno cesto prevozilo dobrih 397.000 vozil. V prvih dneh junija, vključno z dnem odprtja predora, je obalno cesto prevozilo še po več kot 30.000 vozil na dan, po sprostitvi hitre ceste pa so te številke sprva padle na dobrih deset tisoč in se nato ustalile pri okoli 9000 vozilih dnevno v obe smeri, je rezultate meritev za STA povzel Kolenc.

Podobno ugotavljajo tudi na Darsu, kjer se sklicujejo na podatke direkcije za infrastrukturo. Skozi sam predor pa sta od odprtja 5. junija do 23. junija vozilo 263.002 osebni vozili ter 75.577 tovornih vozil, pri čemer so bili števci med 10. in 15. junijem zaradi napake na sistemu odklopljeni.

Kot dodajajo na Darsu, se promet v tem delu Primorske glede na enako obdobje lani ni bistveno povečal, posledično pa vozila, ki so jih prešteli v predoru, predstavljajo zmanjšanje števila vozil na obalni cesti

Glavnina turistov še vedno na mejni prehod Dragonja

Z odprtjem predora se je potovalni čas na odseku med Semedelo in Izolo zagotovo skrajšal, trdijo na Darsu. Opazili so tudi, da je morda malo več turističnega prometa na relaciji Izola-Sečovlje kot prej, še vedno pa gre glavnina na mejni prehod Dragonja.

O načrtih lokalne skupnosti z obalno cesto Kolenc ni razkril veliko podrobnosti, je pa poudaril, da želijo območje dati na razpolago ljudem.

Po oceni Kolenca gre pri upadu vozil na obalni cesti za ogromen preskok, ob tem pa pričakuje, "da bo ta številka še drastično padla v naslednjem koraku". Zaradi pravnih postopkov se je namreč zavleklo pri pridobitvi potrebnih zemljišč za izgradnjo krožišča na industrijski ceni, na katero se bo navezala nova vpadnica s hitre ceste.

"Prepričan sem, da ko bo novo krožišče izvedeno in ko bomo naredili še določene posege pri samem cestno-prometnem režimu, da bo ta številka krepko padla," dodaja Kolenc. Izvajalec, podjetje Grafist, je že na terenu, z deli bo predvidoma končal do konca avgusta, župan pa upa, da morda že malo prej.

 

Na obalno cesto zgolj iz navade?

Več kot polovica uporabnikov obalne ceste ima vinjeto, cesto pa uporabljajo iz navade ali ker jim predstavlja krajšo pot. Po ureditvi omenjenega krožišča bi tako lahko promet ob morju padel na le okoli 2000 vozil dnevno, ocenjuje Kolenc.

Obenem se obremenitev lokalne ceste čez Markovec ni povečala, ampak je obseg tranzita celo nekoliko upadel, zato Kolenc meni, da ni bojazni za dodatno obremenitev samega Markovca.

Na občini se sicer še naprej zavzemajo za izvzetje predora iz vinjetnega sistema, kot kompromisno rešitev pa predlagajo lokalne vinjete, ki jih uporabljajo tudi v tujini, denimo na Madžarskem. "Jaz še nisem slišal razloga, zakaj se tega ne bi dalo ali ne bi smelo urediti v Sloveniji," pravi župan, ki trdi, da bi s takim ukrepom v Darsove blagajne priteklo celo več denarja kot do zdaj.

Podrobnosti naj bi bile znane v torek, ko bodo župani Kopra, Izole in Pirana na novinarski konferenci predstavili zamisel o enosmerni ureditvi prometa na obalni cesti med Koprom in Izolo ter predlog o uvedbi lokalne vinjete. Novinarske konference pa se bo udeležil tudi strokovnjak na področju logistike in prometa Livij Jakomin, ki bo predstavil novo rešitev, kako prometno povezati Obalo vse do meje s Hrvaško.

Bodo turisti zaradi ceste pozabili na Izolo?

Glede pomislekov nekaterih turističnih delavcev, da bo imelo oz. že ima odprtje predora Markovec, s katerim se uporabniki hitre ceste v celoti izognejo Izoli, za posledico odliv tranzitnih gostov, pa Kolenc pravi, da lahko te goste pritegnejo samo s kakovostjo turistične ponudbe. Odprtje predora je lahko kvečjemu delček razloga za morebitni upad gostov. Izola se sicer trenutno oglašuje na 50 mega plakatih po vsej Sloveniji, Dars pa so zaprosili tudi za dodatno oznako pred samim mestom.

Tudi Zlatko Gombar, predsednik sveta krajevne skupnosti Za gradom, ki je bila med glasnejšimi kritiki, da bi lahko z odprtjem predora prišlo do preobremenitve lokalne ceste čez Markovec, priznava, da se je promet ob morju med Izolo in Koprom resnično zmanjšal. Tako zelo, da "sem celo slišal ptičke peti", je ponazoril.

Pereč problem tranzit čez Markovec

Po drugi strani pa problem tranzitnega prometa čez Markovec ostaja odprt in pereč, opozarja. Aktivni krajani in predstavniki krajevnih skupnosti vzdolž obalne ceste od Škofij vse do Žusterne tako pripravljajo skupno stališče, s katerim se bodo najprej obrnili na koprsko občino.

Kot je dodal Gombar, so v fazi ustanavljanja "civilnega telesa", zavzemajo pa se za ukinitev vinjet na celotni obalni hitri cesti.

Glede možnosti popolne ali tudi samo delne zapore obalne ceste Koper-Izola pa Gombar opozarja, da vzdušje med krajani temu ni naklonjeno in celo napoveduje, da bi ti v tem primeru lahko ovirali promet na Markovcu, saj bi takšna odločitev vodstva občine pomenila, da se jih nikakor ne upošteva.

Deli novico:

satir |  06 .07. 2015 ob  13: 06
Hura...spet lahko okrog rexa 130 na uro peljem....
pastirji iščejo svoje ovce |  05 .07. 2015 ob  18: 54
Pastirja popo in kulenc zgubljata vsak dan več ovc in sedaj nas snubijo naj se pridružimo njihovi čredi in jim to ne rata več,ker uporabljata metodo prisile in nagovarjanja.Tudi ovce imajo možgane samo jih redko uporabljajo.Dokler je pastir dober in jih hrani in odžeja se držijo črede,ko pa ugotovijo,da on ni pastir ampak volk potem BEŽIJO!To je napisano v obliki pravljice za otroke.Z namenom,da lahko razumejo tudi tisti,ki jim narava ni to dala in tukaj jih je kar precej ala Kjočola in podobni!
matematika |  05 .07. 2015 ob  14: 11
Halo Kolenc...nekaj ne štima!

Iz članka izhaja:
- da je pred odprtjem hitre ceste obalno cesto dnevno prevozilo 30.000 vozil
- po odprtju pa 9.000 vozil
- torej je 21.000 vozil šlo na hitro cesto

V enem mesecu bi moglo torej tunel prevoziti 21.000vozil*30dni=630.000vozil

Dars pa v istem članku na hitri cesti prešteje 263.002 avtomobilov in 75.577 tovornjakov, skupaj torej 338.579.

Razlika je 630.000-338.579=291.421 vozil.

RAZLIKA MED PODATKI OBČINE IN DARSA JE SKORAJ 300.000 VOZIL (50%), KI SO TRASO NAJVERJETNEJE PREVOZILI ČEZ MARKOVEC ALI PA PO MORJU!!!

NE SE SMEŠIT S TAKIMI PODATKI!!!
Koprcan |  05 .07. 2015 ob  08: 56
Ma ves da bom poleti vozil cez predor..rajsi ob obali uzivat in gledat babe v bikini..
ﺭC̛̞̳̳̘̭̖̏̌̆̉aŖ̜̞̙̖́́̓̾̃̍̎̕˹̣͉oT͇̝̟̙͍͂͆͌̌̌̃͜͟ ツ  |  05 .07. 2015 ob  08: 36
@kjociola Ocitno imas malo probleme pri branju svojih in drugih komentarjev, saj vecina nas zahteva, da se ukine vinjete za obalne hitre ceste, saj ce tebi in ostalim se dela spomin, boste vedeli, da tle ni bilo nikoli cestninskih postaj, toda od kar so uvedli vinjete bi nekdo rad zahteval uporabo le te, kjer mu pase. Toliko predlogov, kot sem jih jaz ze napisal jih je verjetno malokateri drzavljan, samo kaj ko imamo skorumpirane politike, ki nocejo prisluhniti ljudem, saj delajo za interes korporacij.
@ﺭC̛̞̳̳̘̭̖̏̌̆̉aŖ̜̞̙̖́́̓̾̃̍̎̕˹̣͉oT͇̝̟̙͍͂͆͌̌̌̃͜͟ ツ |  05 .07. 2015 ob  06: 09
-1
zahtevam, da ti in tebi podobni nehate stresat bale
Brizen |  05 .07. 2015 ob  04: 18
kaj mi pomaga ce se je zmanjsal promet na obalni cesti, jaz se vedno nimam za vinjeto! kje naj zbrskam dodaten kesh za bencin za obvoz cez markovec, naj zupani zrihtajo ta tunel brez vinjete pol naj se pogovarjajo kaj bojo z obalno cesto
koprčan |  05 .07. 2015 ob  01: 26
10
nevem kaj zdaj ta Kolenc palamudi o zmanjšanju prometa na obalni cesti.!? Ja pa normalno, da se je zmanjšal saj to smo vsi vedeli in pričakovali ( zato pa se dela AC, da se razbremeni ostale ceste) in, da tisti, ki nima namena ostat v KP, IZ in PI, da se pelje po AC in čimprej pride v HR kjer ima destinacijo, ne pa da se cijazi po obalni cesti v koloni. Tako, da tale Kolenc je pa res en biser! Kaj promet tam, kjer se konča AC je sedaj manjši, kot je bil prej na obalni cesti?? Sedaj je pač tako, da se bomo po obalni cesti pač večinoma vozili domačini in italijani, ki nočejo kupiti vinjete in PRAV JE TAKO!!! In njemu je to normalno, da 9000 vozil preusmerimo na Markovec????? Iskat sedaj opravičilo, da ker se je zmanjšal promet na obalni cesti, da jo lahko pa kar zapremo, je pa zgodba za naivne in za male otroke. Enosmerna cesta bo tako kot je nekdo tukaj spodaj že zapisal, postala dirkališče in nesreč ter poškodovanih in bog nedaj mrtvih, pa bo več kot jih je bilo do sedaj!!!
No Eurofest nam je Kolenc že (pro)dal, Grafist je postal tudi domači Gradbinec občine Izola, Kolenc je doma v MOK, tako, da ne vidim razloga zakaj se MOK ne bi razširila tudi na IZ????? ;) :) :) :)
Če, pa se spomnim samo kakšni projekti so bili objavljeni za ureditev obalne ceste (pa še to so večinoma kazali od Rude naprej oz. od avtokampa Jadranka) pa naj mi tale Kolenc pove ali so bili ti pookazani načrti tudi finančno ovrednoteni ali samo kdo bo lepše narisal in prikazal, ker za takšne načrte kot jih je Kolenc kazal po tv, nevem kje bo-bodo vzeli denar in koliko imajo že privatnih investitorjev?????? Je vse skupaj ena zgodba za naivce in male otroke, tisti, ki znamo seštet ena plus ena, pa vemo kaj se skriva v ozadju zaprtja obalne ceste!!!
kjočola |  04 .07. 2015 ob  23: 48
.... sem še enkrat prebral svoj komentar, in se pod njega še enkrat podpišem. Navedeno sem napisal iz lastnih izkušenj... mediji me težko "kupijo".


In zanimivo, ko berem nasprotovanja svojemu mnenju. Vsi ste nekaj proti, nihče pa ne zna predlagati prav nič... obenem pa jokate, kako hudo nam je.

Nič čudnega, da vsi, ki nekaj znajo, ali dosežejo, slej ko prej zbežijo iz takega negativnega okolja.
ﺭC̛̞̳̳̘̭̖̏̌̆̉aŖ̜̞̙̖́́̓̾̃̍̎̕˹̣͉oT͇̝̟̙͍͂͆͌̌̌̃͜͟ ツ  |  04 .07. 2015 ob  22: 41
@kjociola, ti nimas pojma, kako deluje ekonomija in celoten sistem, saj imam ze zadosti poslusanja folka, ki se dela neki pametne, ker imajo morda celo koncano kaksno visjo solo, itd..., toda treba je imeti doloceno znanje in zivljenske izkusnje, katere te ne naucijo v soli. Nekateri hodijo vec let v solo in, da bi jaz moral razlagati ljudem dolocene stvari, bi prav tako potreboval nekaj let, oziroma vcasih je treba tudi verjeti dolocene stvari, saj sem naredil ze zadosti studij samostojno, kar pa je vecina ljudi nesposobnih storiti, toda vi verjamete raje MEDIJEM, ki objavijo razne studije ali ankete, kot nekomu, ki ima dejanske izkusnje, znanje, inteligenco in je ISKREN!
ﺭC̛̞̳̳̘̭̖̏̌̆̉aŖ̜̞̙̖́́̓̾̃̍̎̕˹̣͉oT͇̝̟̙͍͂͆͌̌̌̃͜͟ ツ  |  04 .07. 2015 ob  22: 37
ZAHTEVAM DA SE DOKONCNO UKINIE VINJETE ZA TE OBALNE HITRE CESTE IN TUNEL!!!! Sem cakal ze prevec let in se vozil po stranskih cestah in ne mislim kupiti vinjete iz principa!!!! Raje delam guzvo po stranskih cestah in porabim vec denarja za bencin in tako onesnazujem okolje in tako bi morali vsi delati, ce zelite zares spremembe. Kdor kupi vinjeto in se sprijazni z njo JE DEL PROBLEMA V NASI DRZAVI, saj vi z vasim ravnanjem in zapravljanejm denarja podpirate to MAFIJO!!!!
Ma |  04 .07. 2015 ob  21: 06
pravi gušt se je zdej vozit po stari cesti
1