PISMO Z MADŽARSKE: Kaj pravijo o drugem tiru?

Državni sekretar Jure Leben je od madžarskega ministra za zunanje zadeve Laszla Szaba prejel pismo podpore za financiranje in izvedbo drugega tira, so sporočili z ministrstva. Zakon o drugem tiru sicer predvideva, da bi Madžarska v projektu sodelovala s kapitalskim vložkom v 2TDK, usoda zakona pa je vprašljiva zaradi grožnje z referendumom.

Kot so v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu za infrastrukturo, bo pismo madžarske vlade priloženo prijavi na t. i. blending razpis Evropske komisije v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope.

S pismom o podpori madžarska vlada izraža podporo infrastrukturnim projektom, ki izboljšujejo povezave med članicami EU, in razvoju železniškega koridorja med Madžarsko, Poljsko, Slovaško in Slovenijo na jedrnem koridorju, so zapisali. K temu bo pripomogel tudi novoustanovljeni jantarjev železniški tovorni koridor, na koncu katerega leži Luka Koper, ki je obenem tudi glavna izstopna točka do morja tega koridorja, so poudarili na ministrstvu.

Ker je Madžarska celinska država, sta razvoj njene zunanje trgovine in njena konkurenčnost odvisna od ustrezne, neovirane povezave med Luko Koper kot najbližjim pristaniščem in zaledjem ter od nemotenega delovanja logistične verige, ki poteka po tej povezavi, so še izpostavili na ministrstvu.

Madžarska vlada po navedbah ministrstva ocenjuje, da manjkajoči drugi tir med Divačo in Koprom ovira izvoz madžarskih proizvodov na mednarodne trge, zato v pismu o podpori izraža namero sodelovanja pri financiranju in izvedbi projekta drugega tira v vrednosti največ 200 milijonov evrov, in sicer pod pogoji, ki bodo določeni v madžarsko-slovenskem medvladnem sporazumu, ki ga bosta sklenili državi.

Finančno konstrukcijo projekta drugi tir sicer opredeljuje zakon, ki mu grozi referendum. Sestavljena je iz kapitalskih vložkov, nepovratnih evropskih sredstev in kreditov Evropske investicijske banke. Vlogo investitorja bi prevzelo podjetje 2TDK, v katerega bi se stekel tudi kapitalski vložek Madžarske.

Metod Dragonja iz 2TDK je na včerajšnji seji odbora DZ za infrastrukturo sicer pojasnil, da je vloga projektnega podjetja smiselna le, če bo zakon uveljavljen, če ne bo, potem bo investitor država in se projektno podjetje lahko zapre. Je pa Dragonja pojasnil, da se brez podjetja 2TDK ne more uveljaviti koncesijskega načina financiranja, niti se ne da pridobiti kapitalskih partnerjev, ki bi zmanjšali javnofinančno izpostavljenost Slovenije.

Na vprašanje o drugem tiru je ob začetku junijske redne seje DZ odgovarjala tudi finančna ministrica Mateja Vraničar Erman. Andreja Širclja (SDS) je namreč zanimal vpliv projekta na javne finance. Ministrica je pojasnila, da iz dosedanjih gradiv, ki jih je obravnavala vlada, izhaja, da je investicijska vrednost izgradnje drugega tira 950 milijonov evrov. Z vidika vpliva same gradnje projekt kot tak vpliva tako na primanjkljaj kot tudi na dolg sektorja država, glede na to, da je podjetje 2TDK vključeno v sektor država, je pojasnila.

Za razliko od ostalih alternativnih predlogov za izgradnjo drugega tira, se po predlogu, ki ga je oblikovala vlada in ga je že potrdil DZ, javnofinančne posledice deloma financirajo z dodatnimi prihodki, ki jih zagotavljajo uporabniki oziroma tisti, ki bodo od izgradnje drugega tira imeli največjo korist, deloma pa iz splošnih oziroma tako imenovanih integralnih virov državnega proračuna, je pojasnila ministrica.

Deloma se ti prihodki zagotavljajo že v samem času izgradnje, kot namenski prihodki, deloma pa v času obratovanja kot delni vir za poplačilo najetih kreditov. "Upoštevaje vse okoliščine ocenjujem, da je javnofinančni okvir, kakršen je oblikovan z zakonom, med različnimi variantami, ki smo jih obravnavali, obvladljiv z javnofinančnega vidika," je navedla ministricav. Dodala je, da obstajajo sicer tveganja, vendar jih je s sprotnim nadzorom nad izvajanjem investicije mogoče obvladovati.

Deli novico:

Suzi |  20 .06. 2017 ob  12: 17
Ma kaj še niso začeli postavljati 3. tir???
Karlo |  20 .06. 2017 ob  11: 47
Zakon za drugi tir, zakon za Magno... Kaj ti naši politiki ne znajo drugače urejati zadev. V normalnih državah se gradi brez posebnih zakonov, po že obstoječih (pri nas premnogih) predpisov.
@Pjero |  20 .06. 2017 ob  10: 31
dragonja je že davno zrel za penzijo, zdaj pa mu je treba poslati še plačilni nalog !!!!
Pjero |  20 .06. 2017 ob  09: 56
Dragonji so včeraj spizdili vso dokumentacijo he, he, he, to bo še štala, ko bo ta drek prilezel v javnost.
TITO |  20 .06. 2017 ob  09: 45
-1
MA DEJTE ŽE MIR STO LUKO IN TIROM, NAJ GA NAREDIJO MADŽARI, KITAJCI 3 TIRE, CELA ŠTALA ZA NITI 30 KM??? PORABLI SMO SIGURNO ŽE ZA 4 TIRE TOLIKO BLA,BLA,BLA...
muffa |  20 .06. 2017 ob  08: 25
predsednik DUBT je Madžar, tir bi financirala madžarska !!!!