V petek je začel teči 35-dnevni rok za zbiranje 40.000 podpisov za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru. Svojo podporo referendumu je dala tudi stranka Oljka, ki poziva vse Istrane, da prispevajo svoj podpis.
OLJKA V PODPORO REFERENDUMU: "Uprimo se aroganci vlade. Istrani prispevajte svoj podpis!"
Obala
Oljka, stranka Slovenske Istre podpira referendum o zakonu o drugem tiru in poziva vse Istrane, da prispevajo svoj podpis njegovim pobudnikom. "Očitno je to edini način, da se upremo aroganci in brezbrižnosti, ki ju do Istre in Istranov izkazuje vlada Mira Cerarja," so zapisali.
V Oljki se sicer zavedajo, da je drugi tir neobhoden za nadaljnji razvoj koprskega pristanišča in njegovega zaledja, vendar pa si njegove gradnje ne želijo za vsako ceno. "Ekonomisti se strinjajo, da je projekt večkratno precenjen, finančni nadzorniki opozarjajo, da vsebuje velika korupcijska tveganja, logistični strokovnjaki vztrajajo, da je en dodaten tir strel v prazno. Večina pa soglaša, da se Madžari v tej zgodbi bolj kot za drugi tir potegujejo za prevzem Luke Koper. Nikomur od vladnih predstavnikov in služb pa niti na pamet ne pade, da bi prisluhnil predlogom ljudi, ki živijo v prostoru, v katerega bo drugi tir posegel," dodajajo v stranki.
"V Ljubljani pač menijo, da lahko odločajo namesto Istranov, tudi ko gre za njihov življenjski prostor," so še dodali, ob tem pa se v Oljki sprašujejo: "Kaj lahko v takih razmerah storimo mi, državljani, Istrani, drugega, kot da se pridružimo civilni iniciativi in podpremo referendum." In zaključujejo: "To je edini način, da se upremo diktatu vlade, da prekinemo vzorec upravljanja države, ki postaja značilnost vlade Mira Cerarja in v kateri ni prostora za potrebe, želje in mnenja navadnih državljanov. Tudi v Istri ne. Zatorej - vsi za referendum!"
Človek sploh ni Istran! Tam kjer živi on sploh ni OLJKE!
Glede na to, da imamo eno delniško družbo, ki upravlja in vodi celotno pristanišče, je le-ta pač na trgu, hočemo ali nočemo. Apetiti po teh družbi pa so še kako veliki. In tu je vsa umetnost. V Evropi obstaja nekaj velikih špedicij, ki so že korporacije, obstaja pa tudi nekaj takih, ki sploh niso evropske in se počasi a vztrajno širijo okoli sveta in goltajo majhna in uspešna lokalna podjetja, naprimer DHL.
Med temi korporacijami se tudi bijejo bitke za prevzeme raznih podjetij, ki so v logističnih verigah. Zdej pa nastopi tisto kar je 'navadnim očem' skrito in prikrito!
1. Če kdo še verjame, da države vodijo politiki oziroma vlade, se pač moti. Države danes ne morejo kot take skoraj več nič, lobiji magnatov in korporacij so tisti, ki narekujejo razvoj ali propad podjetij ali kar celo držav (npr. Grčija).
2. Več kot 80% vsega gospodarstva na svetu se odvija v pomorstvu in vsega kar je vezanega na to panogo (pristanišča, zaledne poti, surovine, polizdelki, izdelki, itn...). Verjetno ni potrebno naštevati vseh vpletenih v logistiko, pa vendar moramo vedeti, da so storitve vezane na pomorstvo tiste, ki bodo vedno delovale. Tako lahko razumemo, da je vse kar je vezano na pomorstvo rentabilno in donosno.
3. Apetiti po koprskem pristanišču so izjemno veliki. To pa zato, ker je model samega pristanišča takšen, da omogoča zgoraj omenjenim subjektom, dobeseden nakup. Imeti v lasti pretovorno in skladiščno kapaciteto prinaša izjemen dobiček. Poleg tega pa lahko lastnik takega strateškega področja preusmeri določene tovore drugam in si zase priskrbi druge tovore. Obstaja možnost tudi popolnega zastoja pretovora ali skladiščenja, v kolikor ima lastnik ambicije tega istega nekje drugje, kjer bo imel večji profit.
4. Tudi pri nas v Sloveniji imamo nekaj zelo dobrih strokovnjakov za pomorstvo in pristanišča. Neverjetno pa je, da jih najemajo druge države za strokovna mnenja. Zakaj je tako, ni jasno, postavlja pa se teza, da zato da ne bi pri načrtovanju prodaje Luke Koper d.d. preveč onemogočali politiko.....