NOVIH POGAJANJ NI NA VIDIKU: Se obeta zaostritev stavke?

Koper

Stavkovni odbor v Arrivi Slovenija razmišlja o zaostritvi stavke, saj dejanja vodstva po besedah generalnega sekretarja Obalne sindikalne organizacije KS 90 Damjana Volfa ne vodijo v smer njenega konca. Kot je pojasnil Volf, novih pogajanj ni na vidiku. Stavkovni odbor vztraja pri srečanju s predstavniki večinskega lastnika, podjetja Deutsche Bahn.

Volf je danes za STA pojasnil, da se je danes mudil v Mariboru, kjer mu je varnostnik preprečil vstop v prostore Arrive Slovenija. Kot je dejal, je želel stavkajoče obvestiti o najnovejših informacijah in vsebini torkovega srečanja z upravo podjetja.

"To zelo jasno kaže na to, da dejanja vodstva Arrive ne vodijo v smeri končanja stavke, ampak v kontekst še dodatnega zaostrovanja razmer na terenu. Še več, upam si trditi, da so to ponovno elementi, ki govorijo, da uprava Arrive ovira stavko. O tem incidentu bomo obvestili ustrezne organe," je dejal Volf.

V zgodbo se je sicer že vpletel Inšpektorat RS za delo, ki po uradni dolžnosti opravlja nadzor in spremlja različne informacije o poslovanju delodajalcev, tudi iz medijev. "Znotraj skupine Arriva smo začeli postopek nadzora že preden smo prejeli prijave, vendar o ugotovitvah in morebitnih ukrepih za zdaj še ne moremo poročati," so pojasnili za STA.

Iz skupine Arriva Slovenija so danes sporočili, da v torek 89 odstotkov voznikov ni stavkalo in so kljub stavki skoraj vse linije obratovale nemoteno.

V poslovnih enotah Ljubljana in Novo mesto in Ptuj drugi dan stavke ni stavkal nihče, v Kopru je stavkalo šest voznikov, v Mariboru pet, v poslovni enoti Slovenska Bistrica prav tako pet voznikov. Največ, 48 voznikov od skupaj 193, jih je stavkalo v družbi Alpetour.

Volf: "Treba je jasno povedati, da se stavkajoči vozniki zavedajo, da za čas stavke ne bodo plačani in so kljub temu pripravljeni na to. Želijo, da se končno uredijo razmere glede plačila in delovnih pogojev." 

Volf medtem vztraja, da stavka vse več voznikov, delodajalec pa da s številkami zavaja javnost. "Podatki iz terena govorijo ravno nasprotno, in sicer da so delavci vedno bolj odločeni, da temu izkoriščanju s premalo plačila za pošteno opravljeno delo naredijo konec," je poudaril. S trenutnim potekom stavke so sicer v stavkovnem odboru zadovoljni.

Na torkovem srečanju, ki ga stavkovni odbor ne šteje kot pogajanj, so sicer stavkajoči od vodstva zahtevali sestanek z večinskim lastnikom Arrive Slovenije, podjetjem Deutsche Bahn. Glede omenjene zahteve ni nobenih povratnih informacij, je danes dejal Volf.

Pojasnil je, da je iz besed stavkajočih, ki jih je danes nagovoril predsednik uprave skupine Bo Karlsson (na sliki spodaj), razbral, da je Karlsson zaposlenim jasno povedal, da je lastnik on in naj njemu povedo, kar jih bremeni.

"To je skregano z vsako logiko, kajti večinski lastnik je Deutsche Bahn, mi zahtevamo sestanek z njimi, saj smo upravičeno v dvomih, da jim vodstvo Arrive Slovenije ni preneslo realne slike o vzrokih za stavko kot tudi ne o tem, kako so potekali sestanki, na katerih od vodstva niso dobili niti enega približevalnega predloga," je oster Volf.

Stavkajoči so po besedah Volfa deležni tudi ustrahovanj, vodstvo jim namreč jasno narekuje, naj gredo čim prej delat, da obstaja velika verjetnost, da izgubili zaposlitev in podobno, je še povedal. Stani sicer ostajata vsaka na svojem bregu, novih pogajanj pa po Volfovih besedah ni na vidiku.

Predsednik uprave skupine Arriva Slovenija Karlsson se je v sporočilu za javnost zahvalil tistim voznikom, ki delajo. "Razumejo sporočilo vodstva, da stavka ni primerno sredstvo za doseganje ciljev ter da vodstvo na izsiljevanje in vsiljevanje nerazumnih in nerealnih zahtev stavkovnega odbora ne more in ne bo pristalo," je ponovil.

Tiste, ki danes stavkajo, poziva, da se vrnejo na delovna mesta in da pomagajo, da s skupnimi močmi, pogovore nadaljujejo in končajo kot uspešna organizacija, ki bo imela prihodnost tudi v prihodnje, predsednika uprave še povzemajo v podjetju.

Deli novico:

Odnos |  08 .09. 2017 ob  08: 58
Ne vem, glede na to kakšen odnos imajo vozniki do strank, da vsak kamionđija nekako bolj normalno komunicira z ljudmi, kar se od njega niti ne pričakuje, si ne zaslužijo niti centa več. Glede na to da je to primarno delo z ljudmi bi mogli posaditi za volane neke normalne ljudi ki imajo voljo delat pa nekako ne odjebat vsake stranke ko ne vem kako smet, bi večino teh "šoferjev" dal na zavod nazaj, nove dobil, in po tem ko pokažejo nekakšen korekten odnos do dela in ljudi, pol se da nekako dogovorit za drugačne urnike pa plače.

Dokler je pa mentaliteta "mal denarja, mal muzike", pa da jemljejo vsako stranko kot nekakšno smet, pol se pa ne da pričakovat niti da bojo plače večje, niti da bo manj ur.
Justino |  07 .09. 2017 ob  10: 11
spoštovani šoferji ki stavkate,preveč se zanašate na sindikat poglejte delovce cimosa pa še kakšne druge,pa verjamite delovci luke koper vam nebodo priskočli na pomoč pri stavki kot so nekateri njim.
OBČAN |  07 .09. 2017 ob  09: 39
Sindikat se je sestajal z upravo 2 leti...
Bc |  06 .09. 2017 ob  17: 35
Mislim, da bi se sindikat moral najprej sestati z vozniki in prisluhniti njihovim zahtevam in te zahteve posredovat vodstvu Arrive in se na podlagi tega pogajat. Ze po sami udelezbi v stavki se vidi, da se vozniki ne strinjajo s sindikatom.
ŽE |  06 .09. 2017 ob  15: 43
u faco se mu vidi da je dobričina od človeka ta karleto