Novi pravilnik o izpitnih centrih kmalu v veljavi

Slovenija

Novi pravilnik o izpitnih centrih za opravljanje vozniških izpitov za voznike motornih vozil, objavljen v petek, bo začel veljati 15. septembra. Vsi, ki se bodo prijavili na izpit do takrat, ga bodo opravljali še po zdaj veljavnem pravilniku. Kot pravijo na agenciji za varnost prometa, pravilnik ne ukinja izpitnih centrov, ampak jih združuje.

Namen združevanja centrov je boljši izkoristek kadra, s tem pa naj bi zagotovili krajše čakalne dobe za opravljanje vozniškega izpita, so za STA povedali na Javni agencije RS za varnost prometa.

Po njihovih navedbah bodo v vseh 16 trenutnih izpitnih centrih opravljali tako teorijo kot izpite iz vožnje. Združujejo pa izpitne centre Kranj in Jesenice, Ljubljana in Domžale, Maribor in Ptuj, Celje in Trbovlje ter Slovenj Gradec in Velenje.

Glede stališč županov nekaterih občin, ki se ne strinjajo z ukinjanjem izpitnih centrov, so na agenciji pojasnili, da zmanjšujejo število krajev izven sedeža izpitnih centrov, in sicer s sedanjih deset na tri.

Razlog za predlagane spremembe temelji v prvi vrsti na stroki in tudi predpisih, ki urejajo področja vozniških izpitov, dodajajo. S spremembo želijo doseči, da bi vsi kandidati za voznike motornih vozil za vsako posamezno kategorijo opravljali vozniški izpit v primerljivem prometnem okolju in na ta način tudi usvojili primerna znanja, spretnosti in obnašanje v prometu, skladno z zahtevami predpisov, ki urejajo področje vozniških izpitov.

Drugi razlog pa je racionalizacija oziroma gospodarno zagotavljanje opravljanja vozniških izpitov.

Z nadgradnjo registra voznikov, ki se bo v kratkem začel uporabljati, se bo kandidat priglasil k teoretičnemu in praktičnemu delu vozniškega izpita pri kateri koli upravni enoti. Ob priglasitvi se mu bo tudi določil kraj in čas opravljanja vozniškega izpita. Na izpitnem centru se bo oglasil le za opravljanje vozniškega izpita. Teoretično usposabljanje pa lahko poteka v katerem koli kraju, v katerem ima šola vožnje učilnico, praktično usposabljanje pa je razdeljeno na tri stopnje.

Na prvi in drugi stopnji se lahko usposabljanje še vedno izvaja v krajih, kjer se po novem izpiti ne bi več opravljali. Zahteve glede usposabljanja na tretji stopnji pa so takšne, da je že danes treba večino usposabljanja izpeljati v krajih z zahtevnejšo prometno infrastrukturo in med drugim izvesti usposabljanje najmanj trikrat, po dve učni uri skupaj, pri čemer mora kandidat pri vsaki izvedbi prevoziti razdaljo do najmanj 40 kilometrov oddaljenega kraja, skupaj pa mora prevoziti najmanj 80 kilometrov.

Deli novico:

nevem |  31 .08. 2014 ob  17: 57
Hmm, čakaj kaj nam ta novi "zakon" prinese ?
nisem lih dobro razumel?