Čeprav so predor Markovec v petek predali namenu in se je, kot je opaziti, večji del prometa z obalne ceste preselil na hitro cesto, ki odslej povezuje Koper in Izolo, ostaja še nekaj odsekov, ki jih bo potrebno urediti, da bo promet tekel popolnoma brez ovir.
Kot po prvih ugotovitvah uporabe hitre ceste skozi predor Markovec in posledično uporabe obalne ceste ugotavljajo na izolski občini, je obalna cesta z odprtjem predora bistveno manj obremenjena, kot je bila. "Po njej sicer nekateri še vedno vozijo, vendar je med vozili na obalni cesti več takih, ki imajo vinjeto, kot tistih, ki je nimajo," razlaga Kristina Zelič iz kabineta izolskega župana.
Vključitev na hitro cesto, ki s koprske strani vodi skozi predor Markovec, je prek krožišča Semedela in je v funkciji. "V kratkem bo odstranjena začasna deviacija iz hitre ceste na obalno cesto, tako da na hitri cesti ne bo več zožitve," pojasnjujejo na Darsu.
"Pomembno je, da se izvedejo še nekateri prometni ukrepi, ki bodo pripomogli k večji pretočnosti in varnosti prometa v izolski občini," pa pravijo v Občini Izola. Nujna je namreč sanacija krožišča v Jagodju in preučitev možnih rešitev za izvedbo montažnega krožišča na Belvederju. To naj bi se realiziralo najkasneje do konca letošnjega leta. "V zvezi s tem smo že v dogovarjanju z upravljavcem ceste, to je Direkcija RS za infrastrukturo," pojasnjuje Zeličeva.
Zaradi povečane prometne obremenitve ob odprtju vhoda v Izolo skozi novo vpadnico je pri Komunali Izola predvidena rekonstrukcija obstoječega križišča v novo krožišče. »Projekti so dokončani, izvajalec je tudi že izbran,« pravi Zeličeva. Ta bo z deli pričel predvidoma sredi junija, ko bo Elektro Primorska zgradila novo transformatorsko postajo na območju bodoče bencinske črpalke Petrola in bo možno porušiti obstoječo transformatorsko postajo v nekdanji Stavbenikovi vratarnici.
Začelo se je prepričevanje naroda o tem, da tako ali tako imamo skoraj vsi vinjete in je bil torej deal z državo čisto OK. Kar pomeni, da sta občini v zameno za obalno cesto privolili v to, da nam lahko DARS vinjeti tunel, čeprav se na izolski strani hitra cesta kar konča.
Še več, tako je javnost osredotočena bolj na vinjeto skozi tunel kot na dejstvo, da hitre ceste od italijanske meje uporablja bistveno manj vozil kot bi jo lahko. Posledično so naselja in lokalne ceste še vedno preobremenjene, lahko pa si samo še predstavljamo kako bo na Markovcu, če in ko bo obalna cesta zaprta.
Opozoriti gre še na to, da po izjavah izolske predstavnice občine, šele sedaj razmišljajo in šele bodo preučevali kaj in kako bo s prometom, ker da je povečan!
priključek na avtocesto za Izolo je narejen...so go naredili preko ceste, ki pelje do unionovega skladišča. Izhod na krožišču je takoj za tem, ki bo peljal mimo stavebnika.