Vodja Akvarija Piran Manja Rogelja je v nedeljo nekaj minut pred 23. uro prejela klic novinarke RTV Slovenija Evgenije Carl. Carlova ji je sporočila, da v morju pred hotelom Piran plava slabotna želva, ki se tu in tam odziva, ko ji posvetijo z baterijo. Odziv Rogelje naj bi bil precej buren in kot se boste lahko prepričali, če zapis Carlove na Facebooku drži v celoti, precej nesramen. Je bil zaposleni iz akvarija res 10 minut zatem, ko je njegova šefica prejela klic, na kraju?
(NE)ODGOVORNOST VODJE AKVARIJA PIRAN: Ranjene želve v Piranu lahko oskrbi le veterinar iz Mute na Koroškem
Piran
Manja Rogelja, vodja Akvarija Piran
"Dobim klic, da v morju pred hotelom Piran sem in tja premetava ogromno želvo. Slabotno se odziva, ko ji posvetijo z baterijo, tu in tam pomiga. Skratka, je živa. Ura je res pozna, vendar težko nič ne ukrenem, zato pokličem vodjo akvarija Manjo Rogela, koga pa drugega, in se uvodoma seveda opravičim za pozen klic. Naprej dobim lekcijo, da ima akvarij svoj urnik, nato, da je to njen zasebni telefon, potem pa, da če je želva mrtva, je itak mrtva, če je pa živa bo pa počakala v morju, in itak živih želv ne smejo vleči iz morja. In potem še lekcija iz darvinizma: pač, zakon narave...šibkejši pa to...
Aja, pa še tole je rekla: naj pokličem društvo proti mučenju živali.Fajn, tale sefica."
To je zapis, ki ga je na Facebooku objavila novinarka RTV Slovenija Evgenija Carl.
Spomnimo, da je želva kareta imela pet velikih in globokih ureznin, zato naj bi izkrvavela kmalu po poškodbi. Njen oklep je meril 100 centimetrov v dolžino, tehtala je skoraj 100 kilogramov. Sklepajo, da je imela nesrečo na odprtem morju, saj bi take ureznine lahko povzročil le propeler večje tovorne ali potniške ladje. A vrnimo se v nedeljski večer in na to, kaj se je dogajalo potem, ko je Rogelja prejela klic Carlove.
Rogelja priznava, da jo je telefonski klic prebudil in da je morda res reagirala nekoliko burno. Zapisa Carlove na družbenem omrežju ne želi komentirati, saj gre za zasebno objavo. Obžaluje pa, da se na takšnem način zadeve prikazujejo v javnosti. "Za vsako prijavo, ki jo dobimo, vedno steče potopek. Gospe sem povedala, da je želva najverjetneje poginjena ali v zelo slabem stanju," razlaga Rogelja Zaposleni iz akvarija naj bi prišel pred hotel Piran, kjer je bila želva najdena, 10 minut zatem, ko je Rogelja prejela klic. Kot naj bi ugotovil, je bila želva mrtva.
Neuradne informacije pravijo drugače. In sicer, da se je želva nahajala v morju pred izhodom na teraso hotela. Hotelski uslužbenci naj bi bili tam še najmanj eno uro in jo obsvetljevali z lučko. Niso pa videli nikogar, ki bi se ukvarjal z živaljo. Tudi nočni receptor naj ne bi videl nikogar. V hotelu Piran dogodka ne komentirajo, ker niso razjasnjene vse okoliščine.
Če bi bila želva živa, bi jo potegnili iz vode in poklicali veterinarja Zlatka Goloba, razlaga Rogelja. Sami ji ne morejo oziroma ne smejo pomagati. Golob je edini, ki mu je država podelila koncesijo za delo na zaščitenih prostoživečih vrstah živali. Kar bi v tem primeru pomenilo, da bi se moral Golob v Piran pripeljati iz Mute na Koroškem. Na pot bi torej moral opolnoči. Bi hudo ranjena želva preživela še dve ali tri ure čakanja?
Zdaj ima piranski akvarij z zavetiščem za prostoživeče živali na Muti sklenjeno pogodbo, še ne tako dolgo nazaj pa so morali ranjene živali z morja prepeljati v oskrbo na Koroško. Zdaj živali lahko oskrbijo znotraj akvarija, a le veterinar Golob.
Tilen Genov, predsednik društva za raziskovanje in varstvo delfinov v slovenskem morju Morigenos, pravi, da je pojav mrtvih morskih želv v poletnih mesecih v našem morju pogost pojav. V zimskih mesecih postane morje prehladno, zato se umaknejo proti jugu. "Sicer se ukvarjamo z delfini, a se je že zgodilo, da nas je kdo poklical, ko je našel mrtvo želvo, ali pa smo jih našli mi. V Akvariju Piran so rehabilitirali veliko želv in daleč od tega, da jim to ne bi bila skrb," je prepričan Genov, ki opozarja naj bodo pozorni predvsem ljudje na gliserjih in barkah, da se želvam izognejo.
Tilen Genov, predsednik društva Morigenos
Komentiraj
a v tem primeru je enoto za neprijaznost določila oseba, ki je brcnila v temo.
1. pohvalno je da naključni mimoidoči občan poskuša pomagati človeku ali živali v nesreči.
2. kako sta se pogovarjali dotični dami, vesta le oni
3. neumno je, da je ena dama, drugo dalo v medije potem, ko ji je le ta dala košarico (povedala kako deluje sistem)
4. občanaka v tem primeru novinarka je izrabila svoj položaj, da je v mediju osebno očrnila direktorico
5. prepričana sem, da bi tukaj lahko padla tožba zaradi blatenja dobrega imena
V takih primerih se pokliče na 112, oni pa klic preusmerijo na ustrezno službo, vsekakor pa ne na akvarij, še manj pa ob 23.00 kličejo na ZASEBNO številko kogarkoli ...
Dejte si v glavo, da je akvarij - AKVARIJ in ne morska biološka postaja, ne sanitetna služba, ne društvo proti mučenju živali ...
Sicer pa res ne vem, komu se moramo zahvaliti, da imamo veterinarko za direktorco (kakor vem, se na veterini zelo malo ucijo o morskih zvaleh)? Butinarju.....res vam hvala.
No pa se konec, naj mi kdo razlozi, kako je lahko nesposben difovec direktor Gepsa.