NASEDLI TANKER PRI DEBELEM RTIČU: Čaka Italijana kazenska ovadba?

Koper

Tanker s 200 tonami nafte je v nedeljo ponoči nasedel pri Debelem rtiču zaradi odpovedi avtomatskega pilota, je za STA pojasnil direktor Uprave RS za pomorstvo Jadran Klinec. Do izliva nafte ni prišlo, tanker se je v jutranji plimi uspel sam odsukati iz plitvine. Trenutno je v Luki Koper, kjer so ga pod drobnogled vzele inšpekcijske službe.

Tanker Capodistria je v lasti Italijana Giuliana Bunkeraggija, ki se ukvarja z oskrbo večjih plovil z gorivom. Na poti iz Trsta v Luko Koper je v nedeljo ob 1.30 nasedel na plitvini med plažo in svetilnikom na Debelem rtiču. Potem ko jih je kapetan tankerja poklical na pomoč in povedal, kaj se je zgodilo, je uprava za pomorstvo aktivirala vse dežurne službe in začela z reševalno akcijo.

Prišli so do nasedlega tankerja in ugotovili, da ni prišlo do izpusta nafte. Ob tem so mesto zavarovali z baražami oz. zavesami, ki bi zaustavile širjenje nafte ob morebitnem izpustu, je dejal Klinec. Krizni štab je naredil načrt, kako bodo ob plimi izvlekli tanker s plitvine. Prav tako so aktivirali vse pristojne službe. Na terenu so bile enote civilne zaščite, ki je postavila še en obroč baraže. Prav tako so se v reševanje vključili potapljači in vlačilci, obvestili so tudi preiskovalca pomorskih nesreč.

Še pred začetkom operacije, ki je bila načrtovana za 8. uro zjutraj, ko je voda najvišja, se je tankerju uspelo odsukati s plitvine, tako da do reševanja pravzaprav ni prišlo, je povedal Klinec.

Nato so ga odvlekli v Luko Koper, kjer se še sedaj nahaja. Najprej so izčrpali nafto, nato pa so tanker pod drobnogled vzele pristojne inšpekcijske oz. nadzorne službe. Tudi v luki so okoli tankerja namestili plavajoče zavese, ga pod vodo pregledali in ugotovili, da do predrtja in večjih poškodb trupa ni prišlo.

Test alkoholiziranosti je bil pri kapetanu plovila negativen. Dejal je, da je nasedel zaradi odpovedi avtomatskega pilota in da potem ni mogel dovolj hitro reagirati.

Tanker bo v luki ostal, dokler ne bodo odpravili pomanjkljivosti, ki jih je ugotovila pomorska inšpekcija. Gre za nedelovanje črpalke v sili, nepravilno delovanje kompasa itd. Okoljska inšpekcija pa preiskuje poškodbe morskega dna.

Sankcije proti kapetanu plovila oz. lastniku bodo po Klinčevih besedah še sledile. Tako danes še ni jasno, ali bodo sledile le globe ali tudi kakšna kazenska ovadba.

Pri dogodku je namreč po Klinčevih besedah prišlo do sreče v nesreči, saj je obstajala velika bojazen, da bi se nafta razlila, zlasti zato, ker gre za ladjo z enojnim trupom, ne pa dvojnim, kakršnega imajo sodobnejše ladje. Če bi se trup predrl, bi prišlo do izlitja celotnega goriva, kar pomeni, da "bi danes govorili o eni največjih ekoloških nesreč na Jadranu".

Klinec je tudi povedal, da nesreče zaradi odpovedi avtomatskega pilota v pomorstvu niso prav pogoste, so pa zelo nevarne.

Deli novico:

@Popeye |  28 .03. 2017 ob  20: 38
Ma,kaj si ti malo v K...u?Ti sploh veš kakšna je globina med svetilnikom in kopnom?Pojma nimaš,ker nisi nikoli tam dal glavo pod vodo,tam je od 0,5 do 1,5 m globine.Ne piši neumnosti.
Skettinen... |  28 .03. 2017 ob  19: 44
glej zgoraj ;)
jurij |  28 .03. 2017 ob  13: 27
res pohvalno.Italijani prečrpavajo nafto v Koprskem pristanišču!Zakaj ne grejo ladje na bunker v Trst,kot nekoč?
Kopernik |  28 .03. 2017 ob  10: 34
Koper in koprska pomorska inspekcija definitivno spada v Mediteran in to v tistega na severni obali Afrike!
Popeye |  28 .03. 2017 ob  08: 17
Laže. Kaka odpoved avtomatičnega pilota. Vsi italijani krajšajo pot in gredo med svetilnikom in obalo kercse jim ne ljubi vozit vse okoli. Ce to ni za kazensko ovadbo potem tudi ni za hitro vožnjo avtomobila.
Trebalo bi ga dat tudi na test za droge. Italiani se vsi zakajajo z hašišem.
čič |  28 .03. 2017 ob  08: 03
čič ni za barko
Joco |  27 .03. 2017 ob  21: 44
Resnica | danes ob 15:14,

Pripadniki Civilne zaščite so bili obveščeni o nesreči in morebitnem posredovanju, kar nekaj ur kasneje kot bi morali biti. Zaradi tega so še mirno spali medtem, ko so zaposleni iz Luke KP odvlekli vodno zaveso proti mestu nesreče. Nasedla ladja je sama ponovno zaplula, priplula v prvi bazen ter se vezala na kontejnersko ladjo za katero je pripeljala gorivo. V času plovbe do koprskega pristanišča ni bila opažena nikakršna poškodba tankerja ter puščanja tovora. Vendar so zaposleni iz Luke KP preventivno "obkolili " dotični tanker, ko se je vezal na kontejnersko ladjo. Pripadniki CZ so bili v pripravljenosti - tudi s primernim plovilom, če bi prišlo do kakršnega koli izlitja ter bi tudi v tem primeru primerno ukrepali. Torej, potrebe po pomoči ni bilo.

Poleg tega je pa pristojnosti ukrepanja v slučajih onesnaženja v akvatoriju Luke KP pod pristojnostjo same Luke. Pristojnost pripadnikov CZ ter Kapitanije (ex SVOM) pa izven akvatorija Luke KP ter po potrebi tudi njihovo pomoč Luki KP.
V tem primeru smo imeli veliko srečo, da ni prišlo do poškodb (izlitja) nasedlega tankerja ter ni bilo potrebe po ukrepanju tudi s strani CZ.
pinkoponko |  27 .03. 2017 ob  21: 16
dokler bo kapitanija sama sebi pomen in bodo samo kuverte letele okoli bo tako. Malo povprašajte gospoda glavino in njegovega sinčka kako so si posel naredili. Pa kako je sine pustil mornarje u vukoje..ni ker ni plačal... AMG pa je lahko po šmarjah vozil, pa tatiju za zahvalo tudi MLa kupit... vse se je razpucavalo ko je tata neustrezne ladje spuščal v luko... kapitanija in inpektorji tam so le ena od SLO sramot na naših delavskih plečih... me zanima kaj se zgodi če mi v gospodarstvu nehamo davke plačevati (vsaj tisti ki z gotovino poslujemo in je ne fliknemo na račun ker od tam jo itak lahko poberejo)... banda pohlepna
Cape Horn |  27 .03. 2017 ob  19: 17
Dobro jutro Kapitanija.Kako ste kaj spali do sedaj?Se bo treba zbuditi iz zimskega spanja in kaj ukrepat,pri teh barkah,ki vozijo gorivo po krajšnicah in ne po plovni poti v Luko Koper,Zakaj v koprskem zalivu obstaja karta koridorjev za vplutje in izplutje,če se ti bjnkeraši iz Trsta tega ne držijo?Nekdo bi moral pervzeti odgovornost za to kar se je zgodilo ali boste spet pripisali krivdo neizkušenemu kapetanu te plavajoče ropotije.
Rex |  27 .03. 2017 ob  18: 20
Hvala bogu da ni bilo hujše v primeru izlitja nafte se nebi več desetletij kopali v slovenskem morju kaj je to nam potrebno ?
Karte |  27 .03. 2017 ob  18: 15
Mogoče so bile karte še iz časov, ko so se kontinenti oblikovali in je bil takrat Debeli rtič bolj noter...
intervju |  27 .03. 2017 ob  18: 14
il pilota automatiko fa škifo
1