Na seznamu predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa za sredstva iz mehanizma CEF, ki ga je danes objavila Evropska komisija, ni drugega tira Koper-Divača. Bo pa Slovenija iz nacionalne ovojnice za projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica prejela skoraj 39 milijonov evrov.
Na evropskem seznamu za financiranje ni drugega tira
Slovenija
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič bo predlog Evropske komisije danes ob 14. uri komentiral v izjavi za javnost.
Kot je danes sporočila evropska komisarka za promet Violeta Bulc, bo komisija članicam EU predlagala, da se na prvem razpisu za sredstva iz mehanizma CEF 276 prometnim projektom razdeli 13,1 milijarde evrov sredstev EU. Ti projekti so skupaj z ostalimi finančnimi viri vredni skoraj 29 milijard evrov.
Nepričakovano velik odziv
Razpis je bil zaprt v začetku marca. Članice EU so prijavile preko 730 projektov v skupni vrednosti 36 milijard evrov. Zaradi nepričakovano velikega odziva so morali izpasti številni dobri projekti, je dodala.
Bulčeva že zdaj poziva vse članice, naj se prijavijo na naslednji razpis iz mehanizma CEF. Ta bo objavljen v jeseni, na njem pa naj bi komisija razpisala za okoli sedem milijard evrov evropskih sredstev. Nekateri projekti bodo poleg tega vključeni še v nabor za sredstva iz t.i. naložbene ofenzive Evropske komisije, ki naj bi s pomočjo javnih sredstev privabila zasebne investitorje.
Kljub vsemu sem prepričana, da se meri tudi potreba in vzdušje po potrebi za določene infrastrukturne investicije. Saj v komisijah morajo biti ljudje, ki merijo že vse živo. In če se recimo cela pokrajina v Estoniji strinja, da bodo naredili nek nov most ali železnico, ki jo vsi nestrpno čakajo, jo komisija financira, saj bi v nasprotnem primeru prav tam lahko vzniknil kakšen protest.
Mi pa ne, mi se ne strinjamo med seboj prav z ničemer in delimo proge in mostove na leve in desne.... logično, da popušimo vse!