Finančni minister Dušan Mramor ocenjuje, da je Slovenija v zadnjem času spet zgodba o uspehu. Je pa v pogovoru s slovenskimi dopisniki ob robu spomladanskega zasedanja Mednarodnega denarnega sklada (IMF) in Svetovne banke v Washingtonu poudaril, da zgodba ni končana.
Mramor: Slovenija je v zadnjem času zgodba o uspehu
Mramor je dejal, da so bili sogovorniki na skladu in v banki izjemno presenečeni nad razmerami v Sloveniji. "Slovenija je danes med državami, ki imajo dobro gospodarsko rast, kjer se znižuje brezposelnost in povečuje zaposlovanje, kar utrjuje zaupanje, da je sposobna narediti spremembe," je nadaljeval.
So pa ob pohvalah prišla tudi zelo jasna priporočila. Rast je namreč še vedno krhka in Slovenija mora izvesti vse potrebne strukturne spremembe ter brzdati apetite. "Zavedati se moramo, da smo krepko pod ravnjo rasti iz leta 2008 in ne moremo imeti takšne javne porabe kot takrat," je znova opozoril, tudi v luči nasprotovanja socialnih partnerjev reformam oziroma nadaljevanju varčevanja.
Spremembe za vzkladitev z dejanskim stanjem
"Spremembe smo izvedli zato, da se uskladimo z dejanskim stanjem. Ko smo imeli padanje bruto domačega proizvoda (BDP), smo zmanjševali javno porabo s kratkoročnimi ukrepi na različnih področjih. Zdaj smo na tej nižji ravni porabe in ti kratkoročni ukrepi morajo postati dolgoročni," je rekel.
Zato v obeh mednarodnih finančnih ustanovah priporočajo nadaljevanje strukturnih reform, na drugi strani pa tudi "zelo pametno javnofinančno politiko".
Reform že veliko
Minister je ob oceni, da se zgodba o nujnosti strukturnih reform v Sloveniji zelo dolgo vleče, zatrdil, da temu ni tako, saj je bilo reform že veliko.
"Izpeljali smo pokojninsko reformo, reformo trga dela, dokapitalizirali smo banke, ustanovili slabo banko in Slovenski državni holding (SDH). Strukturnih sprememb je Slovenija naredila celo vrsto, tako da so ti rezultati posledica teh sprememb," je spomnil minister, a v isti sapi dodal, da delo ni končano. "Strukturnih reform je še precej, smo jih pa zelo veliko naredili in to zelo težke," je povedal Mramor.
Delež državnega lastništva v Sloveniji visok
Na vprašanje o zapletih okoli privatizacije je minister odgovoril, da je Slovenija med državami z izjemno visokim deležem državnega lastništva podjetij. Zato je na eni strani treba spremeniti način upravljanja teh podjetij, kar je naloga nastajajoče strategije upravljanja s kapitalskimi državnimi naložbami. Na drugi pa je treba zmanjšati delež teh podjetij v državni lasti s privatizacijo.
"Zato smo tudi naredili klasifikacijo podjetij na tista, ki jih ne bomo prodali ali jih bomo le delno, in na tista, kjer ni logično, da so v državni lasti in takšna bomo privatizirali," je povedal.
DRUŽBENO PREMOŽENJE
Vrednost družbenega kapitala po otvoritvenih bilancah za 2157 podjetij je bilo 813,3 milijarde sit, prenos na kapitalski sklad ZPIZ je 10%, prenos na Slovenski Odškodninski Sklad je 10%, izdanih lastninskih certifikatov je za 567.000.000.000 sit. Tako je bila poraba lastninskih certifikatov:
* za notranji odkup - 70 milijard tolarjev,
* v javni prodaji - 110 milijard tolarjev,
* vloženo v sklade - 350 milijard tolarjev,
* neporabljenih - 30 milijard tolarjev;
V začetku devetdesetih so vsem državljanom Slovenije razdelili certifikate v vrednosti 100.000 sit, 200.000 sit, 250.000 sit, 300.000 sit, 350.000 sit in 400.000 sit. Te certifikate smo lahko, kolikor jih nismo uspeli vnovčiti v svojih delovnih organizacijah z 50% popustom, saj so v teh procesih lahko sodelovale tudi družine tam zaposlenih. Tisti, ki niso uspeli ali niso smeli na takšen način vnovčiti svojih certifikatov, so jih lahko jih vpisali oziroma zamenjali za delnice PIDov - pooblaščenih investicijskih družb, ki so jih upravljale DZU oziroma družbe za upravljanje, ki so takrat zrasle kot gobe po dežju in je bilo na razpolago več investicijskih družb. Vsem je bilo skupno to, da so že na začetku obljubljale gradove v oblakih z enormnimi donosi, kar pa se v večini primerov ni nikoli ni uresničilo. Prodajne cene delnic so bile npr. 1.053 sit, kjer je bila že vključena 5% vstopna provizija, da so se delnice zaokroževale na polne vrednosti pridobljenih certifikatov, pa so po želji stranke doplačevale različne zneske, v odvisnosti od števila delnic in vrednosti lastniškega certifikata. Tako je bila nominalna cena delnic investicijske družbe 1.000 sit, razlika med prodajno ceno delnice in nominalno ceno delnice, pa so predstavljali 5% stroški ustanovitve PID pooblaščene investicijske družbe, saj je stroške ustanovitve do te višine določal zakon. Tako je bilo potrebno na vpisnici oziroma nakaznici potrebno izračunati točno število kupljenih delnic, je bilo potrebno znesek vpisanega certifikata deliti s prodajno ceno delnice. Poleg tega pa so družbe za upravljanje obračunavale tudi 3% stroške za upravljanje premoženja.
Tako je imela vsaka DZU - družba za upravljanje oziroma investicijska družba tudi različne možnosti in zneske nagrajevanja pooblaščencev oziroma zbirateljev in sicer:
* do 10 mio sit - 0,60% - kar je 75 DEM za vsak 1 mio certifikatov
* od 10 mio do 30 mio sit - 0,64% - kar je 80 DEM za vsak 1 mio sit certifikatov
* od 30 mio do 60 mio sit - 0,68% - kar je 85 DEM za vsak 1 mio sit certifikatov
* nad 60 mio sit - 0,72% - kar je 90 DEM za vsak 1 mio sit certifikatov
Pooblaščenci so imeli tudi še dodatne in še bolj stimulativne lestvice MLM za nagrajevanje, saj je ponavadi v takratnem poslu sodelovalo veliko skupin zbirateljev.
INVESTICIJSKI SKLADI
* Activa PZDU d.o.o., Aktiva Avant I, II in III;
* Arkada PDZU d.o.o., Arkada I, II in III;
* Atena PDZU d.o.o.,Atena I, II in III;
* Atrust d.o.o., Trdnjava;
* Avip DZU d.o.o., Vipa Invest, 2, 3;
* Cap-Invest d.o.o.,PID Capinvest, PID Capinvest 2;
* Divida, d.d.,Kompas sklad 1, 2, 3, 4, Dadas 1;
* Intara S
brez zrna obcutka za realnost
da o inovacijah in viziji ne govorimo
kot je vsec financnim institucijam kjer nimajo tezav pri delitvi plac in bonitet
to lahko naucimo gimnazijalca v 3 mesecnem kurzu brez ekonomske fakultete