Minister na ogledu modernizacije proge Koper-Divača

Minister Peter Gašperšič si je danes ogledal dela modernizacije železniške proge med Koprom in Divačo. 200 milijonov evrov vreden projekt je zelo pomemben, saj bo omogočil povečanje kapacitete te železniške povezave iz devetih na 14 milijonov ton. Za projekt drugega tira pa Gašperšič računa, da bo do konca 2016 prišel v izvedbeno fazo.

Modernizacija proge, ki vključuje izvedena dela na tovorni železniški postaji Koper ter na postajah Hrpelje-Kozina in Divača, je bila v večini financirana iz evropskih sredstev in predstavlja enega večjih projektov v iztekajoči se finančni perspektivi, je ob robu obiska na Kozini za STA ocenil minister za infrastrukturo Gašperšič.

Obnovili več kot 20 kilometrov tirov

Skupno so obnovili več kot 20 kilometrov tirov ter tudi kretniške naprave, napajanje in signalizacijo. Projekt bo po ministrovih besedah povečal kapacitete obstoječe železniške povezave med Divačo in Koprom iz devetih na 14 milijonov ton. Že letos pa bo sledila še investicija v izvlečni tir, ki bo omenjene kapacitete povečala še za dodatne tri milijone ton. Gre torej za pomembne pridobitve tako za železniški sistem kot za Luko Koper, ki bo s tem dobila nove možnosti za nadaljnji razvoj, je dodal minister.

Glede kritik v zvezi z neizbiro projekta drugega tira na razpisu mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) pa je Gašperšič ponovno poudaril, da je bil ključni razlog v tem, da je na razpis kandidiralo bistveno več projektov, kot jih je bilo moč odobriti. Razlogov minister tako ne vidi v dejstvu, da finančna konstrukcija projekta ni v celoti zaprta.

Pripravljajo modele javno-zasebnega partnerstva

Ministrstvo bo nadaljevalo aktivnosti na projektu, tako je v teku priprava modelov javno-zasebnega partnerstva. Jeseni bodo preverjali interes za te modele, proti koncu leta bo sledila izbira najprimernejšega modela, v prihodnjem letu pa bodo pripravili in izvedli razpis za izbiro zasebnega partnerja, je napovedal minister.

Do konca leta 2016 bo tako projekt lahko prešel v izvedbeno fazo, do takrat pa bo tudi še čas za pridobitev sredstev EU, pri čemer je Gašperšič "prepričan, da v enem od naslednjih razpisov bomo s tem projektom lahko uspešno kandidirali".

Življenje vrnjeno v vas Brgod

V okviru omenjene prenove železniške proge je županja občine Hrpelje-Kozina Saša Likavec Svetelšek za STA izpostavila ukinitev železniških prehodov, ki so jih nadomestili s podhodi, v vasi Brgod. Okoli poldrugi milijon evrov vredna investicija je "vrnila življenje v to vas in jo popolnoma spremenila", je ponazorila županja.

Svetelškova je sicer opozorila, da država pri poseganju v prostor pogosto zaobide lokalne skupnosti, kot je bilo tudi v primeru obnove kozinske železniške postaje. Od predstavnikov države si želi bolj odkritega pristopa. Pri tem pojasnjuje, da ne gre za to, da bi si želeli od države iztržiti več, kot je ta pripravljena ali sposobna dati, pač pa za to, da najdejo stične točke.

Deli novico:

Bojan66 |  04 .07. 2015 ob  19: 14
E moj Pan.....Ko sem imel rosna leta,so mi rekli naj hodim v šolo in (da)mi ne bo potrebno delat. IN TO ŠOLO SO ONI KONČALI.
pancetko |  04 .07. 2015 ob  09: 42
-1
naj mi nekdo razloži, kako bo izvlečni tir povečal kapacitete za dodatne tri miljone ton pretovora.
e vaš |  04 .07. 2015 ob  08: 33
Pero, Pero nič ni s teboj ostani doma manj škode delaš
kaj pa |  04 .07. 2015 ob  05: 37
naj napišejo kolko je jedu pršuta in teran
naj ostane tam |  04 .07. 2015 ob  04: 00
Lahko pride samo do črnega kala,naprej pa raje ne.Od takih ni nobene koristi,on je samo figurica!
mah |  03 .07. 2015 ob  21: 01
Tip ne zna niti kako zgleda tračnica
bolje |  03 .07. 2015 ob  16: 17
če ne bi prišel