MINISTER, LUKE NA DAMO! Vam ni vseeno za Luko Koper? Oddajte podpis

Koper

Zaposleni v Luki Koper zbirajo podpise državljanov. Odgovornim v državi bi radi pokazali, da je njihov odnos do Luke mačehovski in da je situacija na tirih nevzdržna. Razmišljanje o prodaji in iskanje strateškega partnerja pa je za Luko škodljivo. Koprski župan Boris Popovič, ki je podpis oddal včeraj, poziva predstavnike občinskih javnih zavodov, podjetja in njihove kolektive, da izrazijo podporo.

Hladen tuš je včeraj popoldne ob prihodu na TV Koper-Capodistria pričakal ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča. Prišel je kot gost v oddajo, pred vrati pa so ga pričakali jezni in zaskrbljeni luški delavci. Gašperšiču so sporočili, da mu ni treba hoditi na Primorsko, saj ga potrebujejo v Ljubljani, kjer mora čim prej ustanoviti koordinacijsko skupino, ki bo reševala zaplete na železnici 24 ur dnevno.

Luški delavci menijo, da so zadeve tako urgentne, da se jih mora lotiti premier Miro Cerar, saj so presegle Gašperšičeve sposobnosti. Kot sramotno so označili Gašperšičevo izjavo na nacionalni televiziji, da na železnici ni bistvenih zapletov, v Luki pa imajo pri tem 25-odstotni izpad železniškega prometa dnevno.

Gašperšič: odločitev vlade je trdna 

Po besedah Gašperšiča je odločitev vlade, da se zgradi drugi tir, trdna. Zaskrbljeni niso le luški delavci, temveč tudi špedicijska podjetja, saj se bojijo, da jih poslovni partnerji ne bodo več jemali resno. Konkurenca je blizu. Od beneškega, tržaškega in reškega pristanišča imajo Italijani boljše železniške povezave kot Hrvati.

Koprski župan Popovič si prizadeva za ohranitev Luke in meni, da so zadnja dejanja voda na mlin tistim, ki jo želijo poceni razprodati tujcem. Zato naj prenehajo z iskanjem koncesionarjev in strateških partnerjev, Luka mora ostati slovenska. Takoj naj začnejo z aktivnostmi za bolj racionalno izgradnjo drugega tira z javnimi sredstvi, kot to počnejo v tujini, saj je to za državo najceneje in najhitreje. Storijo naj vse za maksimalno izkoriščanje obstoječega tira in preprečijo izgube v slovenskem gospodarstvu, prenehajo naj tudi z iskanjem novih oblik upravljanja pristanišča, ki prinašajo le dodatno birokracijo in nove stroške davkoplačevalcem.

Poziv luških delavcev: podjetje v državni lasti je lahko še kako uspešno

Luka Koper je ena izmed nosilk lokalnega in nacionalnega razvoja ter tukajšnje okno v svet. Kot pomemben delodajalec zaposluje dobrih tisoč delavcev, neposredno je od nje odvisnih še vsaj štirikrat toliko ljudi, posredno pa deset tisoč. S čistim dobičkom v višini 28,6 milijona evrov v letu 2014 izkazuje pozitivno rast. Govorimo o podjetju, čigar zaposleni in vodstvo dokazujejo, da lahko podjetje v večinski državni lasti posluje še kako uspešno. Kot so izpostavili v Luki Koper v odgovoru na študijo, ki svetuje razkosanje pristaniških dejavnosti s pomočjo javno-zasebnih partnerstev in pristaniških koncesij:

Sedanji organizacijski model upravljanja v Kopru je plod zgodovinskega razvoja pristanišča. Za razliko od večine evropskih pristanišč, kjer je pristaniško infrastrukturo gradila država iz proračuna, je vso infrastrukturo v Kopru financirala družba Luka Koper sama, iz lastnih sredstev. Poleg tega se je model upravljanja, kakršnega imamo v Kopru, kjer en terminalist upravlja s celotnim pristaniščem, izkazal za bolj učinkovitega, saj zagotavlja sinergije med posameznimi terminali.

Politično mešetarjenje in sporni posli

Gradnja drugega tira bi predstavljala prvi konkreten korak v Republiki Sloveniji v smeri prenosa tovornega in potniškega prometa s cest na železnice po dveh desetletjih zgrešenih odločitev. Odločitev s pomembnimi okoljskimi in prometnovarnostnimi posledicami, ki so jih spremljale mnoge korupcijske afere, za katere je od osamosvojitve dalje odgovoren t. i. avtocestni lobi. Medtem pa sta na Obali, tako kot na mnogih drugih koncih države, deindustrializacija in liberalizacija odgovorni za to, da že desetletja propadajo ali pa se selijo podjetja in celotne panoge: Istrabenz, Tomos, Cimos, Droga Portorož, Delamaris ... K temu lahko dodamo še politično mešetarjenje in sporne posle, katerih žrtve sta bila v preteklosti tudi Intereuropa in Luka Koper, v času uprave Roberta Časarja, nastavljenega med mandatom druge Janševe vlade.

Prisluhnimo in podprimo delavce Luke Koper, saj so oni tisti, ki najbolje razumejo delovanje svojega podjetja in ki jim je potencial za njegov dolgoročni razvoj najbolj v interesu, še poziva sindikat luških delavcev.

Na tej povezavi lahko oddate svoj glas podpore za čimprejšnjo gradnjo drugega tira in podporo nadaljnjemu razvoju Luke Koper.

Tako so včeraj poročali o prihodu ministra Gašperšiča na TV Koper-Capodistria:

Na čedalje večje zaplete s pretovorom blaga po naših železnicah in posledično na prvo preusmeritev vlakov z nemškimi mercedesi, ki jih je te dni doživela Luka Koper, se je včeraj odzval minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki je bil gost v oddaji Izostritev. Ministra so, pred vrati televizije tik pred začetkom oddaje, na spontanem protestu pričakali zaskrbljeni in jezni luški delavci.

Objavil/a TV Koper Capodistria dne 4. februar 2016

Deli novico: